• امروز : شنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
3

ارتباط موثری میان نخبگان دینی شهرستان رزن و‌ مسئولین برقرار نیست/کدام برنامه شاخص برای مفاخر فکری شهرستان برگزار شده است؟

  • کد خبر : 22994
  • 04 مهر 1398 - 12:27
ارتباط موثری میان نخبگان دینی شهرستان رزن و‌ مسئولین برقرار نیست/کدام برنامه شاخص برای مفاخر فکری شهرستان برگزار شده است؟

پژوهشگر رزنی در حوزه علمیه قم بابیان اینکه کجاست یادبودهایی که باید در شهرستان رزن برای فرهیختگان برگزار شود گفت: مگر نه اینکه مشاهیر و گذشتهٔ پرافتخار هر منطقه‌ای، جزو لاینفک شناسنامه و هویت فرهنگی آن منطقه است؟  چه کسی قرار است مشاهیر منطقه را به نسل‌های جدید معرفی کند؟! به گزارش عصر همدان؛ برای […]

پژوهشگر رزنی در حوزه علمیه قم بابیان اینکه کجاست یادبودهایی که باید در شهرستان رزن برای فرهیختگان برگزار شود گفت: مگر نه اینکه مشاهیر و گذشتهٔ پرافتخار هر منطقه‌ای، جزو لاینفک شناسنامه و هویت فرهنگی آن منطقه است؟  چه کسی قرار است مشاهیر منطقه را به نسل‌های جدید معرفی کند؟!

به گزارش عصر همدان؛ برای بررسی وضعیت فعلی فرهنگی و جایگاه کنونی شهرستان گفتگویی با یکی از طلاب رزنی مقیم قم و نویسنده کتاب شاخص و تقدیر شده شیخ العراقین انجام داده‌ایم.

حجت‌الاسلام حامد رضایی  گفت: عرفا و علمای دینیِ صاحب‌نام تا اساتید مطرح دانشگاهی در عرصه‌های بین‌الملل، جوانان خوش استعداد و رتبه‌های قابل‌تحسین در رقابت‌های علمی و ورزشی تا جهادگران عرصه ایثار، فداکاری و شهادت، شور و اشتیاق حسینی و علوی تا عشق و محبت مردم به مساجد و حسینیه‌ها و…همه و همه اگرچه حکایت از ظرفیت و استعداد درخشان منطقه دارد ولی درعین‌حال می‌تواند زنگ خطر و هشداری باشد برای تک‌تک مسئولان منطقه که با چند ساعت کار مفید در روز دارند جهت شکوفایی این استعدادها قدم برمی‌دارند؟!

وی افزود: قطعاً اولین اشکالی که به ذهن بنده و امثال بنده به‌عنوان یک پژوهشگر و مبلغ و ان‌شاءالله دلسوز فرهنگی می‌رسد عدم ارتباط است، تاکنون کدام مسئول منطقه دست کمک و هم‌فکری عمومی به سمت نخبه‌های دانشگاهی یا حوزوی منطقه جهت ارتقای راندمان امور فرهنگی در حیطهٔ کار خود دراز نموده است؟! کجا قدم مثمر ثمری در این راستا برداشته‌شده است؟!

پژوهشگر برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: بنده به‌شخصه به‌عنوان یک طلبه از میان حدود شاید دویست طلبه در حال تحصیل یا… منطقه به یاد ندارم جلسه‌ای تحت عنوان هم‌افزایی یا هم‌فکری یا پرسش و پاسخ با طلاب از سوی مسئولین برگزارشده باشد. دانشجویان و اساتید دانشگاهی منطقه هم همین درد رادارند.

رضایی اضافه نمود: نکته دوم این است که آیا تابه‌حال در قبال حجم بالای جلساتی که هرروز و هر هفته مسئولین شهرستان مخابره می‌کنند خروجی ملموسی در راستای اعتلای امور فرهنگی شهرستان اطلاع‌رسانی شده است؟!

وی ادامه داد: طبق گزارش‌های مستندی که سال‌های اخیر در خبرگزاری‌های معتبر هم منتشر شد ساعات کار مفید کارمندان در ادارات ایران به‌طور متوسط ۲۲ دقیقه در روز گزارش‌شده است و این‌یک فاجعه است. این همان دردی است که رهبر معظم انقلاب همواره تأکید بر تقویت روحیه جهادی اقشار مختلف جامعه دارند. بدون بیداری وجدان درونی و روحیه‌ای شاداب و اندیشه‌ای جوان و پویا نمی‌توان قله‌های عرصه جهاد را فتح نمود.

نویسنده کتاب فاخر شیخ العراقین با اشاره به نزدیکی به انتخابات گفت: بحمدالله چند ماه دیگر تب‌وتاب انتخابات داغ می‌شود. کاش نهادهای پویای انقلابی و فرهنگی و متنفذین فرهنگی وعده‌هایی که داده‌شده بوده را با امروز مقایسه کرده و باب پرسش گری و مطالبه گری باز شود و وعده‌های در پیش را نیز ثبت شوند تا لااقل چهار سال یک‌بار کارنامه همه مسئولین در عرصه‌های مختلف و به‌خصوص فرهنگ و سیاست در بوته نقد قرار بگیرد. اصلاًً نقد پیشکش، لااقل پاسخی یک‌طرفه اطلاع‌رسانی شود.

وی تأکید کرد: دلسوزان فرهنگی در تمام دنیا با ایجاد NGO ها یا همان سمن‌ها به سمت بهره‌وری بیشتر از ظرفیت نیروهای جهادی سرزمین خود تلاش می‌کنند، این آمار در چند سال گذشته در منطقه ما به چه نحو بوده است؟!

وی گفت: حقیر به‌شخصه خبرادرم از سمن‌هایی که کاملاًًً جهادی قصد داشتند در سطح منطقه تأسیس شوند ولی به دلیل همان روحیه کار مفید ۲۲ دقیقه‌ای، موانعی ایجاد شد و نتیجه‌اش دلسردی نیروهای جهادی بوده است.

پژوهشگر برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه کجاست یادبودهایی که باید برگزار شود گفت: مگر نه اینکه مشاهیر و گذشتهٔ پرافتخار هر منطقه‌ای، جزو لاینفک شناسنامه و هویت فرهنگی آن منطقه است؟ پس کجاست یادبودها و بزرگداشت‌هایی از سلسله جلیلِ فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی منطقه؟! چه کسی قرار است مشاهیر در قید حیات منطقه را دلجویی کرده و به نسل‌های جدید معرفی کند؟!

وی با انتقاد از وضعیت هیئت و گروه‌های عزاداری افزود: چرا طول ۳۶۵ روز سال برنامه جامعی برای آموزش و هم‌افزایی مسئولین هیئت‌های عزاداری و هیئت‌امناهای مساجد شهرها و روستاهای منطقه برگزار نمی‌شود تا از بدعت‌هایی که هرسال به این مراسمات افزوده می‌شود جلوگیری شود؟ آیا اصلاًً مسئولین منطقه پای صحبت‌های مسئولین این هیئت‌ها نشسته‌اند؟! بنده حقیر خودم به‌عنوان شخصی که مناطق مختلف شهرستان جهت تبلیغ حاضر بوده و هستم ارتباطی ندیده‌ام

انتهای پیام/م

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=22994
  • دیدگاه‌ها برای ارتباط موثری میان نخبگان دینی شهرستان رزن و‌ مسئولین برقرار نیست/کدام برنامه شاخص برای مفاخر فکری شهرستان برگزار شده است؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.