• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
در راستای افزایش جمعیت انجام شد؛

اجرای ۳ گام تحولی در استان

  • کد خبر : 207052
  • 23 آذر 1402 - 8:45
اجرای ۳ گام تحولی در استان
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان گفت: در راستای افزایش جمعیت، اجرای گام سوم طرح تحول راهبردی خانواده و جمعیت را آغاز کرده‌ایم.

فاطمه ستاری نوید در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه تحول راهبری جمعیت یک ماموریتی بود که به استان ابلاغ شده است، اظهار کرد: باتوجه به کاهش فرزندآوری و افزایش سالمندی در جامعه، تحولی ایجاد کرده که روند نزولی جمعیت کاهش یابد.

وی افزود: از طرف وزارت کشور ماموریت داشتیم تا سه گام تحولی را در استان ابلاغ و اجرایی کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان با اشاره به گام اول این طرح ادامه داد: یکی از این گام‌ها بوم نویسی بود که در آن با استفاده از شورای اندیش‌ورزی افراد صاحب نظر در حوزه جمعیت، افراد، گروه‌های مردمی و متخصصینی برای استان همدان تعیین کردیم.

ستاری نوید تصریح کرد: با توجه به قالبی که در استان همدان بود و همچنین با توجه نقاط قوت و ضعف و پتانسیل‌های استان یک برنامه راهبردی و زیست بوم مختص استان همدان نگارش شد که در آن گروه‌های اجرایی وظیفه‌مند شده و هرکسی باتوجه به تخصص خودش وظیفه‌ای را به عهده گرفت.

وی با بیان اینکه وظایف این گروه‌ها به ادارات ابلاغ شده و کارهای محّول شده انجام شد، اذعان داشت: برای انجام گام دوم تحول، یک برنامه یکساله با ریز فاکتورها، مناسبت‌ها، هدف‌ها و برنامه‌ها هدفگذاری شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها برای ادارات و گروه‌های مردمی ابلاغ و اجرایی شد، کما اینکه در حال حاضر نیز در دست اقدام بوده و ادارات آن را انجام می‌دهند.

ستاری نوید با تاکید بر اینکه گام سوم تحول دارای سه قسمت بوده، عنوان کرد: اولین قسمت این گام، هوشیارسازی اقشار باقی‌مانده بود که در آن تمام اصحاب رسانه و تمام قشرهای مذهبی، قسمت بهداشت و درمان در خصوص جمعیت آگاه‌سازی شدند و برای همسو شدن با افزایش جمعیت اطلاع‌رسانی شدند.

وی با اشاره به قسمت دوم این گام خاطرنشان کرد: راه‌اندازی اتاق وضعیت یکی دیگز از قسمت‌های گام سوم است، در آن اتاقی جانمایی می‌شود که تمام داده‌های جمعیتی بطور ملموس و قابلیت دیدن در اتاق گذاشته شده که همه مردم از نزدیک شاهد ریزفاکتورهای جمعیتی استان شده و از وضعیت آن آگاه شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری همدان افزود: قسمت سوم گام سوم تحول، حرکت به سمت استان و شهرستان‌ها است، در آن هر استانی که در وضعیت بحرانی قرار داشت و از لحاظ پذیرش گفتمان جمعیت اثرپذیری بیشتری داشت، برای اجرای این طرح از اهمیت بالایی برخوردار بود.

ستاری نوید ادامه داد: در این مدت از گروه‌های مردمی بازدید میدانی داشتیم، چند نمونه از شهرستان‌ها را بعنوان اولویت قرار داده و در آن کار ویژه انجام شد، بنظرم اینطور اثر بخش‌تر است.

انتهای خبر/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=207052
  • دیدگاه‌ها برای اجرای ۳ گام تحولی در استان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.