• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

اتوبان گردی این روزهای کرونا/ ستاد ملی در قبال مسافرت ها بی تفاوت است

  • کد خبر : 88838
  • 25 مهر 1399 - 10:25
اتوبان گردی این روزهای کرونا/ ستاد ملی در قبال مسافرت ها بی تفاوت است

تعطیلی مدارس و شیوع ویروس کرونا، شرایط سفرهای تفریحی گردشگری را برای خانواده های ایرانی مهیا کرده است! با مشاهده ی آمار تصاعدی مبتلایان کوچک ترین اعمال محدودیت یا جریمه ای برای انجام سفرهای تفریحی توسط ستاد ملی کرونا، جای دریغ  دارد. به گزارش عصرهمدان، در شرایطی که هر روز جدید، رکورددار بدترین روز طی […]

تعطیلی مدارس و شیوع ویروس کرونا، شرایط سفرهای تفریحی گردشگری را برای خانواده های ایرانی مهیا کرده است! با مشاهده ی آمار تصاعدی مبتلایان کوچک ترین اعمال محدودیت یا جریمه ای برای انجام سفرهای تفریحی توسط ستاد ملی کرونا، جای دریغ  دارد.

به گزارش عصرهمدان، در شرایطی که هر روز جدید، رکورددار بدترین روز طی دوره ی تجربه کرونا محسوب می شود، آمار پاساژ گردی های بانوان و عدم استفاده از ماسک توسط آقایان همچنین سفرهای خانوادگی به نقاط خوش آب و هوا هر روز در حال افزایش است و کوچک ترین اعمال محدودیت یا جریمه ای برای انجام سفرهای تفریحی توسط ستاد ملی کرونا، جای دریغ دارد. با مشاهده ی آمار تصاعدی مبتلایان روزانه و مرگ وم یر هم وطنان بر اثر کرونا در کنار تصاویر منتشرشده از ترافیک جاده های شمال، فقدان کنترل بر رفت و آمد های بین استانی در مقایسه با محدودیت های سفت و سخت اوایل سال کاملاً محسوس و پرسش برانگیز است.  

کرونا یک مسئله ی ادامه دار در جامعه ی جهانی است 

در این خصوص منوچهر کرمی، معاون بهداشت و عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پاسخ به پرسش خبرنگار عصرهمدان، در مورد عدم کنترل جابه جایی های بین استانی از سوی ستاد ملی کرونا، با بیان اینکه اوایل تصور بر این بود که کرونا همین یکی دو ماه است و تمام می شود گفت: در شروع سال با افزایش تعطیلات نوروزی به امید فروکش بیماری در کشور، آزادی زیادی بین مردم حکمفرما بود و خطر بسیار زیادی از نظر حجم جا به جایی جمعیت وجود داشت اما واقعیت این است که کرونا یک مسئله ی ادامه دار در جامعه ی جهانی است.

وی ادامه داد: برای تعطیلی فعالیت های جامعه اول باید معیشت مردم در شرایط بیکاری تضمین شود و از عدم ضررکرد کلیه واحدها و بدنه اقتصادی اطمینان حاصل گردد که نه تنها شرایط کشور ما بلکه اقتصاد هیچ کشوری در دنیا این اجازه را نمی دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کرونا واقعیتی تداوم دار در جامعه جهانی است، اظهار کرد: اگر حل این مشکل با یک هفته یا یک ماه میسر بود ستاد ملی کرونا قطعا رای به تعطیلی کشور می داد اما می دانیم این وضع ادامه دار است و برای تامین نیازهای روزمره از تهیه ماسک و دارویی که تولید می شود تا خدماتی که باید به بیمارستان ها و مراکز درمانی ارائه شود احتیاج به حضور فعال کشور است.

امکان تعطیلی هیچ کشوری بخاطر کرونا وجود ندارد

کرمی همچنین افزود: راه حل مناسب این عارضه انتخاب سبک زندگی و بستر سازی مناسب با آن است. امروز تعطیلی در هیچ کشوری در دنیا و به تبع آن در ایران وجود ندارد اما محدودیت چرا.

الزام حضور در جامعه برای تامین معاش و همچنین پیش برد مسائل اقتصادی کشور و البته واگذاری رعایت بخش مهمی از پروتکل های بهداشتی بردوش مردم قابل درک است اما سوال اینجاست که آیا اقدام دیگری برای جلو گیری از سفرهای تفریحی و همچنین رفت و آمد های غیرضروری در بسیاری از مشاغل قابل اجرا نیست؟

کرونا باید با مدیریت کنترل شود نه با ایجاد محدودیت

همچنین در این خصوص مصطفی آزاد بخت، معاون سیاسی استاندارد همدان با بیان اینکه کرونا پدیده ای است که باید با مدیریت کنترل شود نه با ایجاد محدودیت گفت: ما باید سلامت مردم را در کنار معیشتشان فراهم کنیم رفت و آمد ها یکی از بستر های در آمدی مردم است اگر بخواهیم جلوی رفت و آمد ها را بگیریم سلامت را در اولویت قرار دادیم اما معیشت را ضعیف کردیم.

 وی با اشاره به اینکه این بحران باید طوری مدیریت شود که جامعه تاب آوری داشته باشدافزود: چون مسئله ی شیوع این بیماری ازقرار معلوم ادامه داراست در مدت طولانی نمی شود اقتصاد مملکت را تعطیل کرد. اگر ما با زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم شرایط را پیش ببریم هم از اقتصاد جانب داری کرده  ایم و هم بحث سلامت.

معاون سیاسی استاندارد با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال فلج کردن اقتصاد مملکت است و تعطیلی اقتصاد یعنی قوت بخشیدن به جبهه ی دشمن ادامه داد: پیش برد هم زمان دو اولویت مهم یعنی سلامت و اقتصاد راه علمی دارد که استفاده ی مداوم و مسئولانه از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با وسواس و سخت گیری ازسوی مردم است.

وی با اشاره به آخرین دست آورد های پزشکی مبنی براین که اگر طرفین یک گفتگو ماسک بزنند بین ۹۲ تا ۹۸ درصد بیمه می شوند، افزود: درصد اندک باقیمانده هم با فاصله گذاری اجتماعی قابل پیشگیری است.

آزاد بخت در پایان تصریح کرد: تجربه نشان داده است در بعضی مقاطع که حساسیت ها پایین آمد و رعایت اصول بهداشتی از سمت مردم ضعیف شد، شیوع بیماری شدت یافت. پس باید رسانه ها و بقیه دست اندر کاران برای فرهنگ سازی این موضوع تلاش و مردم را به رعایت پروتکل ها تشویق کنند.

به گزارش عصر همدان، اینکه برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کووید۱۹ در زمینه ی عدم خیابان گردی های بی مورد، خروج غیر ضروری از منزل و همچنین صرف نظر از سفرهای تفریحی انتظار بسیار بیشتری از ملت شریف و متحد ایران می رود، امری علی حده است.

اما واقعیت این است که بسیاری از موارد شغلی از جمله مشاغل بازاریابی و غیر تولیدی می توانند در کنار مدارس و دانشگاه ها فعالیت مجازی داشته باشند این امر به گروهی برای شناسایی این مشاغل و اقدام جهت فعالیت مجازی آنها نیاز دارد.

همچنین تشخیص خانواده هایی که متاسفانه در شرایط بد همه گیری و خطر مرگ، بدون در نظر گرفتن عقل جمعی اقدام به سفر های تفریحی می کنند، ازسوی ماموران پلیس راه ها نباید خیلی سخت و دشوار باشد. برای جلو گیری از خروج خانواده ها به قصد تفریح و گردشگری زیر ساخت هایی لازم است که با توجه به ماندگاری این بیماری تا زمان نا مشخص در جامعه تدارک آنها لازم به نظر می رسد.

 تمهیداتی نظیر تهیه جواز خروج برای افرادی که به قصد تجارت اقدام به سفر می کنند یا نامه ی ماموریت برای کارمندان دولتی که لازم است به شهر دیگری سفر داشته باشند، می تواند نظیر این اقدامات باشد. 

علی رغم تلاش های غیر قابل اغماض خادمان مردم و انقلاب در دولت و البته جان فشانی های کادر زحمت کش درمان، برخی سهل انگاری ها و بی اهمیتی ها و بی انصافی ها همچنان دل مردمی را که چند ماه در حال تحمل همه گیری در بد ترین شرایط اقتصادی هستند به درد می آورد. عدم تحویل تمام و کمال وجه برداشت شده از صندق توسعه ملی برای مبارزه با کرونا به وزارت بهداشت می تواند نظیر این کوتاهی ها باشد. 

انتهای پیام/رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=88838
  • دیدگاه‌ها برای اتوبان گردی این روزهای کرونا/ ستاد ملی در قبال مسافرت ها بی تفاوت است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.