• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

آیت‌الله یزدی در مسیر انقلاب ذوب شد/ثابت قدم در تبعیت از ولایت‌فقیه

  • کد خبر : 96181
  • 21 آذر 1399 - 11:23
آیت‌الله یزدی در مسیر انقلاب ذوب شد/ثابت قدم در تبعیت از ولایت‌فقیه

آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی براساس ویژگی‌های علمی و امتیازات خود در حوزه، می‌توانست خود را به جای امام خمینی ره و رهبری مطرح کند، اما در تبعیت از ولایت فقیه و حکومت اسلامی ثابت قدم بود، گفت: او در مسیر انقلاب ذوب شد تا حلقه‌های اصلی اطراف حضرت امام(ره) شکل بگیرد […]

آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه آیت‌الله یزدی براساس ویژگی‌های علمی و امتیازات خود در حوزه، می‌توانست خود را به جای امام خمینی ره و رهبری مطرح کند، اما در تبعیت از ولایت فقیه و حکومت اسلامی ثابت قدم بود، گفت: او در مسیر انقلاب ذوب شد تا حلقه‌های اصلی اطراف حضرت امام(ره) شکل بگیرد و ضامن شد که پیام امام(ره) محصور نماند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با تسلیت ارتحال عالم بزرگ ایت الله یزدی، اظهار کرد: وی مجاهدی بود که قبل از قیام ۱۵ خرداد در حمایت از نهضت حضرت امام خمینی(ره) به پا خواست.

وی ادامه داد: آن زمانی که هنوز نه تنها در کشور صحبت از انقلاب نبود، حتی بحث انقلاب و انقلابی بودن در جایی رایج نشده بود و کسی جرأتی برای طرح این مسائل نداشت، یعنی قبل از قیام ۱۵ خرداد، آیت‌الله یزدی نهضت امام را راه انداختند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله یزدی تا آخرین لحظه زندگی‌اش در انقلابی بودن ثبات قدم داشت، تصریح کرد: وی از علمایی بود که علی رغم اینکه در حوزه علمیه مطرح و از موقعیت علمی و امتیازات شخصیتی برخوردار بود و می‌توانست جایگاه خاصی حتی در مراجع داشته باشد اما تبعیت از امام و رهبری را دنبال و خود را خرج و هزینه این هدف کرد که عمق این ارزشمندی را می‌توان درک کرد.

وی با بیان اینکه امثال آیت‌الله یزدی که دارای امتیارات علمی بود و می‌توانست بگوید چرا خود به جای امام خمینی(ره) و یا آیت الله خامنه ای نباشم، مگر کم کسی در حوزه هستم اما مسیر خود را به گو‌نه‌ای دیگر انتخاب کنند، افزود:
او در مسیر انقلاب، حکومت اسلامی و ولایت فقیه ذوب شد و باعث شکل‌گیری حلقه‌های اصلی اطراف حضرت امام(ره) شده تا ضامن این باشد که پیام امام(ره) تنها در اطراف ایشان محصور نماند بلکه به اقشار مختلف منتشر شود.

موسوی اصفهانی با تأکید بر اینکه انتشار پیام امام(ره) توسط امثال آیت‌الله یزدی انجام شد، افزود: انتشار این پیام‌های امام ره موجب پیروزی و ضامن بقا این انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه پایداری و ثبات قدم ایت‌الله یزدی از دیگر نکات برجسته و ویژگی وی بود، گفت: برخی از علما در ابتدای امر در مسیر انقلاب خوب شروع کردند اما در پیچ و خم‌ها و دست‌اندازه‌ها میانه راه بریدند و فاصله گرفتند و حتی براساس بی مهری کار را شخصی می‌کردند اما آیت الله یزدی تا اخرین لحظه اخر ثابت قدم در تبعیت از رهبری وپایداری انقلاب ماند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=96181
  • دیدگاه‌ها برای آیت‌الله یزدی در مسیر انقلاب ذوب شد/ثابت قدم در تبعیت از ولایت‌فقیه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.