• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

آیت‌الله شعبانی سخنران ویژه مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره) در اسدآباد/ بازار اسدآباد ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل است

  • کد خبر : 68698
  • 11 خرداد 1399 - 13:29
آیت‌الله شعبانی سخنران ویژه مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره) در اسدآباد/ بازار اسدآباد ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل است

مجید درویشی با بیان اینکه امسال باتوجه به شرایط ویژه کرونا، مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره) با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می شود، گفت: این مراسم با تجمع در مقابل حسینیه آیت الله خامنه ای برگزار و در مسجد جامع ختم می شود که نماینده ولی فقیه در استان سخنران ویژه این مراسم است. به گزارش […]

مجید درویشی با بیان اینکه امسال باتوجه به شرایط ویژه کرونا، مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره) با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار می شود، گفت: این مراسم با تجمع در مقابل حسینیه آیت الله خامنه ای برگزار و در مسجد جامع ختم می شود که نماینده ولی فقیه در استان سخنران ویژه این مراسم است.

به گزارش عصر همدان؛ مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد در کمیته مراسمات شهرستان اسدآباد با اشاره به سالروز رحلت امام ره و قیام ۱۵ خرداد، اظهار کرد: جایگاه امام راحل بعد از اهل بیت(ع) جایگاه ویژه ای است و در هیچ کشوری چنین شخصیتی نداریم.

وی با اشاره به اینکه امسال باتوجه به شیوع ویروس کرونا، باید مراسمات ۱۴ و ۱۵ خرداد با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود، افزود: در شهر اسدآباد مراسم ارتحال امام ره، رأس ساعت ۹:۳۰ الی ۱۱:۳۰ با تجمع در مقابل حسینیه آیت الله خامنه‌ای (دفتر امام جمعه) آغاز می شود و تا مسیرهای خیابان امام، میدان امام، خیابان فرهنگ همراه با دسته سینه زنی و مداحی ادامه دارد که در پایان به مسجد جامع ختم می‌شود.

درویشی با تأکید بر تعطیلی بازار در سالروز رحلت امام (ره) گفت: در مراسم گرامیداشت ارتحال رحلت امام ره، باید عزاداران دستکش و ماسک داشته باشند و لازم است که اضناف نسبت به تهیه این اقلام اقدام کند‌.

 افراد کرونایی و دارای زمینه این ویروس در مراسمات رحلت امام ره شرکت نکنند

وی با تأکید بر اینکه نباید افراد کرونایی و دارای زمینه این ویروس در مراسمات رحلت امام ره، شرکت کنند، تصریح کرد: حضور این افراد در مراسم می تواند شیوع ویروس را تشدید کند.

فرماندار شهرستان اسدآباد با تأکید بر آذین بندی سردر ادارات با موضوع رحلت امام و نصب تمثال رهبری و امام، گفت: شهرداری باید با سیاهپوش کردن سطح شهر، نسبت به ضدعفونی و گندزدایی مسیر مراسم راهپیمایی اقدام کند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران هم باید تمثال شهدای شاخص و شهید حاج قاسم را در مراسم ارتحال امام ره بگنجاند، گفت: آموزش وپروش باید با استفاده از شبکه شاد، بخشی از وصیتنامه امام ره را منتشر ‌ و مسابقاتی را در زمینه شناساندن شخصیت ایشان به دانش آموزان برگزار کند.

درویشی با بیان اینکه سخنران مراسم رحلت امام (ره)، آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان است، گفت: تست تب سنجی از افراد شرکت کننده در مراسم ارتحال باید در ورودی مسجد انجام شود.

فرماندار از توزیع ۷۵۰ الی هزار بسته غذایی در قالب کمک مؤمنانه خبر داد و گفت: تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ الی ۵ هزار بسته بین اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا توزیع شده است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد هم با اشاره به شخصیت امام ره، اظهار کرد: هرسال مراسم ارتحال امام ره باشکوه خاصی برگزار می شد که یکی از مهترین برنامه ها حضور مردم در مرقد مطهر ایشان بود که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا ما اعزام کاروان به مرقد را در دستور کار نداریم.

ششیکانی با اشاره به اینکه مراسم ارتحال امام از طریق پایگاه های مقاومت اطلاع رسانی خواهد شد، گفت: امام راحل با انقلاب اسلامی حقی بزرگ بر گردن ما دارد.

باید پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد رعایت شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به اینکه اسدآباد چهارمین هفته وضعیت سفید را به سر می برد، اظهار کرد: بحث مراسمات ۱۴ و ۱۵ خرداد در ستاد مقابله با کرونا کشور مطرح نشده و پروتکلی برای آن درنظر گرفته نشده است.

بهنام‌ رضا مخصوصی با تأکید بر اینکه افراد مثبت کرونایی نباید به مراسمات و تجمعات عمومی حاضر شوند، گفت: خوشبختانه از ۱۶ اردیبهشت تاکنون در شهرستان اسدآباد بیمار مثبت کرونایی بستری شده در بیمارستان نداشتیم اما به این معنا نیست که بیمار مثبت نداریم.

وی با بیان اینکه بالاترین میزان بهبودی بیماران کرونایی را در سطح استان داریم، گفت: ارادت ما به امام راحل زیاد است اما با توجه به احتمال شیوع ویروس کرونا، نباید مراسمات به گونه ای باشد که سلامتی جامعه را به خطر بیندازد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: باید پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد رعایت شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=68698
  • دیدگاه‌ها برای آیت‌الله شعبانی سخنران ویژه مراسم گرامیداشت ارتحال امام(ره) در اسدآباد/ بازار اسدآباد ۱۴ و ۱۵ خرداد تعطیل است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.