• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

آموزش و پرورش اجازه تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا را ندارد

  • کد خبر : 39130
  • 04 دی 1398 - 13:54
آموزش و پرورش اجازه تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا را ندارد

محمد پورداوود با بیان اینکه آموزش و پرورش اجازه تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا را ندارد گفت: کمیته اضطرار در دوره آلودگی هوا وجود دارد و دبیر کمیته، محیط زیست است که تصمیم بر تعطیل شدن یا نشدن مدارس می گیرد. به گزارش عصر همدان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان پیش از ظهر […]

محمد پورداوود با بیان اینکه آموزش و پرورش اجازه تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا را ندارد گفت: کمیته اضطرار در دوره آلودگی هوا وجود دارد و دبیر کمیته، محیط زیست است که تصمیم بر تعطیل شدن یا نشدن مدارس می گیرد.

به گزارش عصر همدان؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق آخرین آمار ۹۴.۷ درصد مردم کشور با سواد هستند گفت: در استان همدان ۹۵.۶ درصد از مردم سواد دارند و این درحالی است که اوایل انقلاب تنها ۴۸ درصد مردم با سواد بودند.

پورداوود با اشاره به اینکه بیش از ۵۵ درصد خانم ها در کلاس های سوادآموزی شرکت داشتند، افزود: طبق آمار ۴۵ درصد از آقایان مایل به شرکت در کلاس های سوادآموزی هستند و براین اساس می توان گفت سواد آموزی خانم ها بیشتر از آقایان است.

وی به برنامه های صورت گرفته در حوزه سوادآموزی اشاره کرد و اظهار داشت: طرح عملیاتی نماز، احکام، مسابقه کتابخوانی، حلقه های کتاب و کتابخوانی، مسابقات انشاءنویسی، طرح توانمندسازی زنان روستایی و … از جمله برنامه های مد نظر است.

پورداوود با بیان اینکه مراکز یادگیری محلی در حاشیه شهر هستند، اظهار کرد: طی چندسال گذشته فقط یک مرکز یادگیری محلی در استان همدان وجود داشت اما در حال حاضر این تعداد مراکز را به ۱۲ مرکز رساندیم و سعی داریم در این مراکز مهارت های حرفه ای همچون خیاطی، مبل منبت، نقاشی، کامپیوتر و … را آموزش دهیم.

وی با اشاره به اینکه هدف بعدی از ایجاد مراکز یادگیری محلی، آموزش مهارت های زندگی در کنار سوادآموزی است، گفت: در این طرح شهرداری، زندان ها و بهزیستی به ما کمک می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از افتتاح دو مرکز در همدان و نهاوند خبر داد و افزود: در این طرح هشت هزار نفر جامعه هدف آموزش و پرورش هستند که پنج هزار نفر در دوره سوادآموزی و سه هزار نفر در دوره های تحکیم و انتقال هستند.

وی با اشاره به اینکه کیک های آلوده و مسموم از بوفه های مدارس خریداری نشده اظهار کرد: این کیک ها از مغازه های اطراف مدارس تهیه شده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان در خصوص آلودگی هوای همدان و عدم تعطیلی مدارس افزود: کمیته اضطرار در دوره آلودگی هوا وجود دارد که دبیر کمیته محیط زیست است و آموزش و پرورش اجازه تعطیلی مدارس را ندارد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=39130
  • دیدگاه‌ها برای آموزش و پرورش اجازه تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا را ندارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.