• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
استاد حوزه و دانشگاه:

آموزش حجاب و عفاف را از چه سنی آغاز کنیم؟

  • کد خبر : 214749
  • 01 اردیبهشت 1403 - 10:47
آموزش حجاب و عفاف را از چه سنی آغاز کنیم؟
اسناد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فرزند ما از لحظه‌ای که آموزش‌پذیر شد و توانست فرق بین خوب و بد را تشخیص دهد باید آموزه‌های دینی و اجتماعی را فراگیرد، گفت: فرزندی که بسیاری از مسائل اجتماعی را یاد بگیرد قطعا مسئله عفاف و حجاب را نیز فرا می‌گیرد.

حجت‌الاسلام علی‌ تقوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» با بیان اینکه اولین کار در دوران طفولیت به فرزندان، آموزش آموزه‌های دینی و اجتماعی است، گفت: هنگام آموزش باید همه مسائل را از جمله احترام به بزرگترها، فرق بین حلال و حرم، حقوق همسایه، محرم و نامحرم و بسیاری از موارد دیگر را در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه فرزند ما از لحظه‌ای که آموزش‌پذیر شد و توانست فرق بین خوب و بد را تشخیص دهد باید آموزه‌های دینی و اجتماعی را فراگیرد، افزود: فرزندی که بسیاری از مسائل اجتماعی را یاد بگیرد قطعا مسئله عفاف و حجاب را نیز فرا می‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه فرزند پسر و دختر، باید همتراز یکدیگر آموزش ببینند، تصریح کرد: مثلا گاهی خانواده‌ها به حجاب دختر پنج ساله توجه می‌کنند اما در مقابل به برادرش که تقریبا هم‌سن و سال هستند آموزشی داده نمی‌شود.

تقوی ادامه داد: در آموزش مسائل و مبانی دینی و اجتماعی باید با یک دید به فرزند پسر و دختر نگاه کنیم تا ایجاد سوء تفاهم در کودکان و فرزندانمان نشود.

وی با بیان اینکه مسائل دینی و اجتماعی باید به نیکی و مهربانی به فرزندان آموزش داده شود، گفت: در کنار اخلاق خوش و نیکو، عدالت آموزشی نیز اهمیت دارد چراکه اگر فرزندان عدالت را در آموزش پدر و مادر حس نکنند، آموزش دچار مشکل می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آموزش دینی به فرزندان در دوران کودکی به نفع ما است چرا که این سن بسیار حساس است و آموزش مسائل به خوبی در آن‌ها تاثیر دارد.

تقوی با تاکید براینکه اگر والدین از نحوه آموزش دادن آگاه نیستند باید ابتدا خودشان آگاه شوند، افزود: کسب مهارت در مسائل دینی و اجتماعی اهمیت دارد و والدین می‌توانند همانطور که در درس‌هایی مثل فیزیک و ریاضی از مشاور کمک می‌گیرند، در این موارد نیز به سراغ مشاوران بروند.

وی با اشاره به اینکه حضور خانواده همراه با فرزندان در جلسات مذهبی، مساجد و جمع فامیل‌هایی که همسو با مسائل مذهبی آن‌ها هستند در تربیت فرزندان موثر است، گفت: باید به دوستان بچه‌ها توجه کنیم و بدانیم فرزندمان با چه کسانی در رفت و آمد است چراکه در برخی موارد همه تبلیغات مثبتی که در محیط خانواده انجام شده است در محیط دوستان از بین می‌رود.

وی در پایان عنوان کرد: باید به کودکانمان تفاوت بین محرم و نامحرم را توضیح دهیم تا بدانند همان‌قدر که آغوش مادر، پدر، عمو و دایی گرم است، به همان میزان باید مراقب نحوه برخورد با نامحرم همچون همسایه و پسرعمو باشند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214749
  • دیدگاه‌ها برای آموزش حجاب و عفاف را از چه سنی آغاز کنیم؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.