• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

آسیب زدن به جایگاه حجاب، زنگ خطری برای تشکیلات خانواده/ لزوم مردمی سازی اقتصاد در راستای تحقق شعار سال

  • کد خبر : 180709
  • 11 فروردین 1402 - 18:40
آسیب زدن به جایگاه حجاب، زنگ خطری برای تشکیلات خانواده/ لزوم مردمی سازی اقتصاد در راستای تحقق شعار سال

شماری از ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه ۱۲ فروردین، سالروز تبلور نظامی مردمی ـ دینی است، گفتند: در آن “همه پرسی” که در تاریخ جهان و انقلاب ها بی نظیر است، بیش از ۹۸ درصد از مردم کشورمان به جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت دادند، نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر. […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه ۱۲ فروردین، سالروز تبلور نظامی مردمی ـ دینی است، گفتند: در آن “همه پرسی” که در تاریخ جهان و انقلاب ها بی نظیر است، بیش از ۹۸ درصد از مردم کشورمان به جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت دادند، نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز، در میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

به گزارش عصرهمدان‌ به نقل از ایرنا؛ آیت الله محمد محمدی قائینی در خطبه های نماز جمعه همدان گفت: در کشور زمینه های رشد تولید فراوان است و مسئولان نیز با توجه به این مسئله باید با افزایش هر چه بیشتر تولید زمینه رشد اقتصادی جامعه را فراهم کنند.

وی با تبریک تقارن عید طبیعت و عید میهمانی خدا ادامه داد: تقوی الهی به معنای اطاعت از خداست که می تواند موجب نجات و رستگاری انسان شود.

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: حجاب یکی از ضرورتهای دینی است که باعث رشد و کمال انسانی می شود.

وی افزود: حجاب معلول عفت است و عفت معلول حیا و حیا نیز نه تنها سفارش عقل و دین است بلکه جزو ضروریات انسانی است.

آیت الله محمدی قائینی ادامه داد: از روی دلسوزی خطاب به زنان می گویم که شما معدن عظمت و زینت عالم وجود هستید، آیا حیف نیست که خود را ارزان بفروشید؟

وی با اشارره به تاکید امام راحل برای انجام امر به معروف و نهی از منکر ، گفت: نهی از منکر مستلزم ارشاد، ملایمت و استدلال دانست و مسئولان باید برای این مسئله برنامه ریزی کنند.

امام جمعه موقت همدان، ماه مبارک رمضان را ماه رحمت و مغفرت الهی دانست که در این ماه شرارت های انسانی کاهش و زمینه اوج گرفتن به سوی کمالات الهی فراهم می شود.

وی با اشاره به حضور مردم در تفرجگاهها در روز طبیعت از آنها خواست به اموال عمومی صدمه نزنند.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: مردم در ۱۲ فروردین حماسه بزرگی خلق کردند و با وجود همه مشکلات و تحریم ها و فتنه ها ولی به بیعت خود وفادار ماندند که خیلی ارزشمند است.

وی اظهار داشت: ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند و همیشه ثابت قدم بودند و واقعا این روز را باید گرامی بداریم.

حجت الاسلام مغیثی بیان کرد: در کشور کارهای بزرگی انجام شده است و واقعا چیزی شبیه معجزه است چون این پیشرفت ها با وجود همه دشمنی ها و تحریم ها به دست آمده است.

امام جمعه نهاوند افزود: ایران اسلامی در بخش دفاعی و هسته ای پیشرفت های عظیمی کرده است و در بخش های هوا و فضا و علمی و پزشکی دنیا را شگفت زده کرده است.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند نقاط ضعفی هم داریم که باید با کار جهادی و اراده ای مصمم آنها را هم حل کنیم.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: غربی ها می خواهند از نظام اسلامی فقط اسمی باشد و این نظام تابع نظر آنها باشد و هرچه آنها گفتند ما قبول کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: تحقق شعار سال در گرو چند کار است که شامل مردمی سازی اقتصاد و واگذاری کار به مردم و نقش نظارتی داشتن دولت و همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان و مبارزه با فساد و قاچاق از دیگر عوامل تحقق شعار سال است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها به آشوب ها در داخل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مشکلات این رژیم نامشروع بسیار زیاد است و فروپاشی این رژیم قطعی است و ان شاءالله این غده سرطانی از داخل سرزمین های اسلامی زودتر از بین برود.

تویسرکان

حجت الاسلام حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه یازدهم فروردین ماه در تویسرکان، با تسلیت به مناسب سالروز شهادت حضرت خدیجه(س) همسر گرانقدر نبی مکرم اسلام، گفت: آن همه خدمت مالی که آن بانوی بزرگوار بر اسلام کرد بر کسی پوشیده نیست، تا جایی که ایشان با انتخاب زهد و تقوا الگویی بی بدیل برای مسلمانان شد.

وی اظهار کرد: چنانچه معروف است که اسلام با ذوالفقار امام علی(ع) و مال حضرت خدیجه(س) ابرو، قدرت و نشر پیدا کرد و ایشان با عظمت و کمالات نفسانی و فضایل اخلاقی بسیار خود زبانزد خاص عام بود و حق بزرگی بر گردن اسلام دارد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: در افتخار آن بانوی اطهر که در دهم رمضان در سن ۶۵ سالگی در اوج غربت دعوت حق را لبیک گفت، همین بس که مادر حضرت فاطمه(س) است.

حجت الاسلام حسینی مجد در ادامه با گرامیداشت روز داوزدهم فروردین ماه، عنوان کرد: این روز سالروز تبلور نظامی مردمی ـ دینی است که با مدیریت و تدبیر حضرت امام خمینی(ره) شکل کرد و امروز شاهد هستیم انقلاب اسلامی با عزت، سربلندی و امنیت زیر سایه ولایت روی پای خود و در برابر استکبار جهانی ایستاد.

وی تصریح کرد: در آن “همه پرسی” که در تاریخ جهان و انقلاب ها بی نظیر است، بیش از ۹۸ درصد از مردم کشورمان به جمهوری اسلامی ایران رأی مثبت دادند، جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر.

امام جمعه تویسرکان همچنین در آستانه سالروز ولادت امام حسن(ع)، گفت: بخشش و صبوری آن حضرت در راه خدا حتی با شنیدن زخم زبان ها در آن روزها، امروز می تواند الگوی جامعه اسلامی ما در برابر ناملایمت ها باشد.

اسدآباد

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی بااشاره به وضعیت حجاب در جامعه، گفت: مسئولان باید مقابل برنامه سازمان یافته شبکه‌های شیطانی که می‌خواهند هنجار زدایی کنند، بایستند و این مطالبه قاطبه مؤمنان است.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۱ فروردین امسال، با قرائت دعای امام زمان(عج) و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی از اعیاد بزرگ مذهبی در تاریخ ایران است و براساس نظرسنجی بالای ۹۵ مردم ایران دین‌شان را اسلام می دانند ‌و حیا و عفت دارند، تنها۳ درصد از جامعه مقیدنیستند و می‌خواهند هنجار عفیفانه ملت را بشکنند.

وی به بیانیه وزارت کشور در خصوص هنجارشکنی حجاب اشاره کرد و گفت: این بیانیه قابل تقدیر است چرا که ۹۵ درصد جامعه اسلام را قبول دارند و این حق انان است.

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: مسئولان باید مقابل برنامه سازمان یافته شبکه‌های شیطانی که می‌خواهند هنجار زدایی کنند، بایستد و این مطالبه قاطبه مؤمنان است.

وی اذعان کرد: این درست نیست که یک عده زیاده‌طلب بخاطر خواسته‌های خود هنجارشکنی کنند و باید همه مسئولان جلوی انها بایستند.

حجت‌الاسلام موحدی با اشاره به ماه مبارک رمضان و برکات آن، بر حضور مردم در برنامه‌های قرآنی مسجد تأکید کرد.

بهار

حجت الاسلام مصباح در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بهار اظهار کرد: به عرض نماینده مجلس می‌رسانیم که فرصت کم است بایستی هر آنچه در حق شهرستان بهار کوتاهی، اجحاف، اغفال شده جبران شود.

حجت الاسلام رضا مصباح، خطیب جمعه شهرستان بهار با توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد:ذره ذره نظام عالم وجود هدفمند خلق شده اند و در حرکت واحد در سیر هستند و انسان اشرف مخلوقات نیز هدفمند است و باید در مسیر هدف حرکت کند، هدفی که بر اساس نظام تربیتی باشد و اگر از آنچه که منطبق بر فطرت انسان است تبعیت نکند مسیر سعادت و رستگاری را به سلامت طی نمی‌کند لازمه تربیت صحیح رو آوردن قرآن و سنت، اهل بیت طهارت است.

حجت الاسلام رضا مصباح در تاکید براهمیت ماه مبارک رمضان گفت: یکی از راه هایی که خدا برای ما ترسیم می‌کند اهمیت ماه رمضان است و باید آموزه های ماه مبارک رمضان را فراگیریم تا در مسیر سعادت قرار گیریم و واگر می‌خواهیم لذت بندگی، مناجات عبادت را درک کنیم بایستی حقیقت ماه رمضان را درک کنیم و قدر فرصت ها را بدانیم و از ماه رمضان بهره ببریم و بهترین روزه تهی کردن قلب از هرآنچه غیر خداست وباید اهمیت و فلسفه وجودی این ماه را درک و اداب آن را به جا آوریم و روزه آدابی دارد تا از برکات آن بهره مند شویم لذا نباید بهره ما از روزه فقط گرسنگی و تشنگی باشد بلکه توجه تقرب به خدا باشد اگر آداب‌ آن را به جا نیاوریم بهره ی نشاط، اشتیاق و شوق معبود را برای ما به ارمغان نمی آورد.

حجت الاسلام مصباح اذعان کرد: شاکر خداوندیم که انقلاب و عصر ما انقلاب شکوهمند اسلامی و بانیان انقلاب افرادی خالص و عارف الی الله چون حضرت امام خمینی(ره)، شهدای عزیز و امام خامنه ای هستند و حضرت آقا طی ۴۳سال گذشته از انقلاب اسلامی بنا به نیاز جامعه اسلامی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مطالبی را نقد کرده اند و با تمرکز ویژه برای راهبری حوزه های مختلف در عرصه های مختلف داخلی و خارجی، هر سال براساس نیاز جامعه نامگذاری انجام میدهد و عناوینی که به کار می‌برند متناظر بر نیازها و اولویت هاست و حضرت آقا مثل امام حکیم، پدری دلسوز، اندیشمندی که تمام ابعاد را مد نظر دارند و دلسوز برای دنیا و آخرت ما با رصد تیزبین در مسائل کشور هستند و آنچه دشمنان ما را نگران کرده قدرت داخلی و منطقه ای ایران است که نتوانستند ایران را در عرصه های مختلف تضعیف کنند، یکی از هدف های دشمن برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث اقتصاد است آنها می‌خواهند از این طریق رخنه کنند و مردم را از نظام جمهوری اسلامی ناامید کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

خطیب جمعه شهرستان بهار با تاکید بر اینکه شعار امسال “مهار تورم و رشد تولید” از طرف مقام معظم رهبری برای رفع دغدغه معیشتی مردم معرفی شده است گفت: معیشت یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و بایستی با حرکت انقلابی و مدیریت چند وجهی جهادی و دغدغه مندی مسئولین با حرکت رو به جلوی جهادی همراه باشد تا در اقصادخودکفا شویم و استقلال پیدا کنیم تا تلاش دشمن و در راس آمریکا را خنثی کنیم و یکی از راهکارهای تقویت رشد و تولید ملی بایستی از راه مردمی ساخته شود و یکی از شرایط و ارکان مقاومت، مردمی سازی است و باید اقتصاد را بیشتر در عرصه های مختلف به مردم سپرد و با حمایت از شرکت های دانش بنیان، مبارزه اساسی با فساد و نگاه به حرکت انقلابی در مسیر ثبات اقتصادی داشته باشند و نقاط ضعف چون تصدی گری افراطی دولتی، وابستگی به صادرات نفت خام و دلار، ضعف رشد اقتصادی، کمرنگ شدن مشارکت مردم در اقتصاد که باعث دوری از اهداف میشود را اصلاح کنند.

وی نیز با اشاره به موضوعات بین المللی به اختلافات و درگیری داخلی درون رژیم غاصب صهیونیستی و نابودی رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر سوریه بمباران مناطق مقاومت و حمله به نیروهای آمریکایی در سه پایگاه آمریکایی در شرق سوریه، نشان از این دارد که همه کشورها فهمیدند که آمریکا غده سرطانی است.

وی نیز با تیریک فرا رسیدن ۱۲فروردین؛ روز جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۲ فروردین یکی از اعیاد بزرگ ما است و متاسفانه در ایام تعطیلات نوروز موجب شده تا این رویداد مهم، از روزهای مظلوم تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی باشد باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم به عنوان یک روز تاریخی و تاریخ‌ساز محور توجه ملت بزرگ ایران و جامعه جهانی قرار گیرد و برای تبیین آن تلاش کنیم تا فهم درست از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در جایگاه خود نشان دهیم.

حجت الاسلام مصباح در ادامه تصریح کرد: وزارت کشور در خصوص دغدغه مردم شریف و نجیب در مسئله حجاب بیانیه تبیینی داشتند، و ما قاطعانه از آن حمایت میکنیم چرا که حجاب صورت دینی و صیانت از ارزش هاست، مسئله حجاب یک مسئله عادی نیست و آنچه که نشانه می‌رود شبکه خانواده و امنیت جامعه است و اگر حجاب جایگاه خود را از دست دهد و عادی سازی شود تشکیلات خانواده در معرض خطر می افتد.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیت آقای نباتی فرماندار سابق شهرستان بهار در عرصه های مختلف، وتبریک به آقای فیض الهی که به عنوان نیروی مومن، متعهد، متدین و با تجربه در عرصه های مختلف و جبهه رفته و آزاده بعنوان فرماندار جدید گفت: امید داریم آقای فیض الهی با قاطعیت مسائل شهرستان را پیگیری کنند مسائلی که تاریخشان گذشته و باید با درایت پیگیری شوند و اینکه باید اتحاد و انسجام در شهرستان مدنظر باشد و کسی اتحاد و انسجام را متزلزل نکند چراکه گناه کبیره در نظام مقدس جمهوری اسلامی ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است و به عرض آقای توسلی نماینده محترم مردم بهارو کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی میرسانم، آنچه در این دوره گذشته رزومه و فعالیتی از شما در شهرستان بهار دیده نشده یا به من نرسیده است، دستگاه نماز جمعه دستگاه مطالبه گری است و بنده مطالبه گر مردم هستم اگر تا کنون عنوان می‌کردید مانعی وجود داشت که این مانع برطرف شده و ما انتظار داریم، تمام نماز هایی که قضا و فوت شده همه قضا شوند، فرصت کم است بایستی هر آنچه در حق شهرستان کوتاهی، اجحاف، اغفال شده جبران شود و اگر مسئله حریم سیاسی، مجموعه شهری و بعد از ۳۸ سال نبود شش ارگان در شهرستان و وضعیت مردم و خدمات رسانی ها بایستی توسط فرماندار صورت گرفته شود و به سمع مردم برساند و در صورت رفع و برطرف شدن در راستای جهاد تبیین به سمع مردم برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180709
  • دیدگاه‌ها برای آسیب زدن به جایگاه حجاب، زنگ خطری برای تشکیلات خانواده/ لزوم مردمی سازی اقتصاد در راستای تحقق شعار سال بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.