نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با تأکید بر اینکه نمیپذیریم کار مطالعاتی قطارشهری همدان مانند ایستگاه راهآهن غیرکارشناسی و غیر علمی باشد خواستار توجه به این مهم شد.
به گزارش عصر همدان، امیرخجسته؛ نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالهاست نگاه به همدان یک استان نیمه محروم بوده و هیچگاه نگرش کلان در آن وجود نداشت اظهار کرد: در کنار عقبماندگی در زیرساختها و صنعت اقدامی هم برای اجرای قطارشهری انجام نشده بود اما امروز در کنار اتمام یک به یک زیرساختهای استان مانند قطار، فرودگاه و آزادراه موفق شدیم در بودجه سال ۹۸ راه آهن شهری را برای همدان مصوب کنیم.
وی با بیان اینکه با آغاز طرح مطالعاتی و تسریع در به نتیجه رسیدن آن باید عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز شود افزود: برای اجرای خطوط قطار شهری، چه به صورت زیرزمینی و چه به صورت قطار سبک شهری (تراموا) نیازمند بررسی کارشناسی ویژهای و اعتبار ۲ هزار میلیاردی است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: برای اجرای چنین طرحی زیرساختها، تاسیسات شهری قرار گرفته در مسیر قطار بر سر راه مطالعات آن تاثیر بسزایی دارد که با تصمیمگیری نهایی برای بهرهگیری از ظرفیت مورد نیاز این پروژه با آغاز فاز مطالعاتی، ماده ۲۳ آن فعال میشود.
وی با اشاره به اینکه این طرح در لایحه بودجه ۹۸ در مجلس مصوب شده است اظهار کرد: مسئولان مرتبط با اجرایی این پروژه با تسریع در فرایند اجرای کار مطالعاتی و دقت نظر در خصوص بهترین و علمیترین نتیجه باید وقت را غنیمت دانسته و کار را جهادی به پیش ببرند.
خجسته با بیان اینکه قطار شهری یکی از ایمنترین سیستمهای حمل و نقلعمومی در جهان است افزود: این وسیله حمل و نقل در کنار عدم آلودگیهای صوتی و زیستمحیطی هزینه کمتر و میزان مسافر بیشتری را سرویس میدهد و یک دوراندیشی برای ۵۰ سال آینده همدان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: نمیپذیریم که کار مطالعاتی، غیر علمی و غیر کارشناسی باشد و مانند ایستگاه قطار همدان – تهران که باعث هدررفت بیتالمال شود؛ قطعا این موضوع توسط نمایندگان و مسئولان ارشد استان رصد خواهد شد
انتهای پیام/