• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان:

۹دی، مردم با آگاهی و بصیرت گرد‌ و غبار را کنار زدند

  • کد خبر : 208278
  • 09 دی 1402 - 8:02
۹دی، مردم با آگاهی و بصیرت گرد‌ و غبار را کنار زدند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه دشمنان داخلی و خارجی هدفشان ضربه زدن به نظام اسلامی و گمراه کردن مردم بود، گفت: ۹دی مردم با آگاهی و بصیرت و با حضور عظیم خود گردو غبار را کنار زدند و باعث شدند واقعیت آشکار شود.

حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» افزود: عده‌ای از انسان‌ها که بخاطر عدم آگاهی و بصیرت دچار غفلت و لغزش شدند و متاسفانه در جریان فتنه قرار گرفتند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که بصیرت نورافکن است، ادامه داد: بصیرت در تاریکی راه را نشان می‌دهد و قطب نمایی است که در بیابان‌های پر غبار مسیر صحیح حرکت به سمت هدف را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه بصیرت انسان را از گمراهی و ضلالت نجات می‌دهد تاکید کرد: آن چه که مهم است این است که برای عدم تکرار حوادث و فتنه‌ها باید موانع بصیرت را بشناسیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به برخی از موانع بصیرت اشاره کرد و اظهار کرد: اولین مانع بصیرت غفلت است، امام علی(ع) می فرماید اگر غفلت پیوسته و ادامه‌دار باشد بصیرت را کور می‌کند.

وی افزود: خداوند در شب معراج به پیامبرمکرم اسلام می فرماید: ای نبی مکرم اسلام هرگز غافل نشو هرکس از من غافل شود نمی‌داند در کدام سرزمین و به چه دلیل هلاک و نابود می‌شود.

حجت الاسلام زین العابدینی دومین مانع بصیرت را نفاق دانست و گفت: نفاق باعث می‌شود انسان از راه به بیراهه برود و دیگران را هم به بیراهه بکشاند.

وی ادامه داد: لجاجت، دنیاطلبی و دنیاپرستی  هم از موانع دیگر بصیرت است، امام علی می‌فرماید جب دنیا کوری و کری می‌آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان مانع دیگر را گناه دانست و اذعان کرد: قلب آیینه است اگر قلب انسان صاف باشد حقیقت را می‌بیند و دچار گناه نمی‌شود، اما قلب انسان با گناه آلوده باشد جلو دید واقعی انسان را می‌گیرد و سبب می‌شود انسان بصیرت نداشته باشد.

حجت الاسلام زین العابدین با بیان اینکه عدم توجه به قرآن کریم مانع بصیرت است گفت: قرآن روشنگر،جامع،عامل هدایت و رحمت است.

وی مانع مهم بصیرت را شک و تردید دانست و افزود: شک و تردید در جامعه و افراد فتنه ۸۸ را رقم زد‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به راه‌های کسب بصیرت اشاره کرد و گفت: تمسک به قرآن کریم، ولایت مداری، دوراندیشی، همنشینی با عالمان وارسته، عدم وابستگی به دنیا و عبرت گرفتن از حوادث گذشته است.

 

انتهای خبر/ب
.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208278
  • دیدگاه‌ها برای ۹دی، مردم با آگاهی و بصیرت گرد‌ و غبار را کنار زدند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.