• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4

۳ اثر تاریخی استان همدان در فهرست آثار ملی ثبت شد

  • کد خبر : 183592
  • 19 اردیبهشت 1402 - 20:14
۳ اثر تاریخی استان همدان در فهرست آثار ملی ثبت شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ۳ اثر فرهنگی تاریخی شامل خانه تاریخی «آبایی» در شهرستان نهاوند، خانه تاریخی «ترک» در شهرستان تویسرکان و «برج گلشن» در شهرستان فامنین در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند. محسن معصوم‌علیزاده در گفتگو با عصرهمدان؛ با بیان اینکه در راستای حفاظت از آثار […]

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: ۳ اثر فرهنگی تاریخی شامل خانه تاریخی «آبایی» در شهرستان نهاوند، خانه تاریخی «ترک» در شهرستان تویسرکان و «برج گلشن» در شهرستان فامنین در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

محسن معصوم‌علیزاده در گفتگو با عصرهمدان؛ با بیان اینکه در راستای حفاظت از آثار فرهنگی تاریخی استان و به پیشنهاد این اداره کل و موافقت دفتر ثبت وزارت میراث فرهنگی سه اثر استان همدان در فهرست آثار غیرمنقول فرهنگی و تاریخی به ثبت ملی رسید گفت: ۳ اثر فرهنگی تاریخی خانه تاریخی «ترک» در شهرستان تویسرکان، خانه تاریخی «آبایی» در شهرستان نهاوند و «برج گلشن» در شهرستان فامنین با شماره‌های جداگانه در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه مراتب ثبت آثار به استان از سوی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ابلاغ شده است افزود: قانون ثبت آثار ملی ابتدا در سال ۱۳۰۹ به تصویب مجلس شورای ملی رسید و مقرر شد آثاری که تا پایان دوره زندیه دارای شأن و جایگاه ملی است، شناسایی و در لیستی تحت عنوان لیست آثار ملی ثبت شود.

معصوم‌علیزاده خاطرنشان کرد: میراث بر جای مانده از گذشتگان در مطالعه تاریخ بشر مؤثر هستند، حفظ آنها نیازهای گذشتگان را بازگو می کند و در پس هر یک داستانی نهفته است و نیز حفظ آثار می تواند به اعتبارسنجی خاطرات گذشتگان کمک کند.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183592
  • دیدگاه‌ها برای ۳ اثر تاریخی استان همدان در فهرست آثار ملی ثبت شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.