• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
۲۹ هزار تن محصولات گلخانه‌ای راهی بازارهای جهانی شد؛

همدان، پیشگام در صادرات محصولات گلخانه‌ای

  • کد خبر : 211880
  • 05 اسفند 1402 - 11:17
همدان، پیشگام در صادرات محصولات گلخانه‌ای
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات ۲۹ هزار تن محصول گلخانه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، شهرام پرورش با اشاره به صادرات محصولات گلخانه‌ای استان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۹ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار تن گوجه‌فرنگی و ۷ هزار تن فلفل دلمه‌ای به مقصد صادراتی اعم از کشورهای اوراسیا همچون روسیه و عراق، قطر و دبی صادر شده است افزود: با ایجاد پنج واحد سورتینگ در استان به دنبال تکمیل زنجیره تولید هستیم.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآورشد: زنجیره تولید از توسعه گلخانه‌ها تا ساماندهی، تولید و سورت و بسته بندی را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تولید سالانه محصولات گلخانه‌ای استان بالغ بر ۶۳ هزار تن در مساحتی معادل ۲۵۰ هکتار است تصریح کرد: سالانه‌ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه، نشاء و درختچه گل‌های زینتی در استان تولید می‌شود.

پرورش در پایان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده گلخانه‌ها مجهز به مسئول فنی هستند و تمام مراحل تولید از کاشت تا برداشت زیر نظر مسئول فنی انجام می‌شود همچنین اغلب گلخانه‌های استان با کد QR قابلیت صادرات دارند.

انتهای خبر/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211880
  • دیدگاه‌ها برای همدان، پیشگام در صادرات محصولات گلخانه‌ای بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.