• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان:

۱۳ طرح آموزشی استان همدان آماده بهره برداری در دهه فجر است

  • کد خبر : 210233
  • 09 بهمن 1402 - 12:24
۱۳ طرح آموزشی استان همدان آماده بهره برداری در دهه فجر است
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۱۳ طرح آموزشی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در سطح استان آماده شده و همزمان با دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان همدان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۱۳ طرح آموزشی با اعتبار ۴۳۰ میلیارد ریال در سطح استان آماده شده و همزمان با دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.

حمید شیرازیانی با بیان اینکه این طرح های آموزشی با ۱۰۵ کلاس و اتاق در مناطق مختلف استان بهره‌برداری می‌ شود ادامه داد: از این تعداد، ۹ طرح آموزشی با مشارکت و همکاری خیران مدرسه ساز استان همدان احداث شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: در راستای پیشبرد اهداف دولت سیزدهم در مورد تکمیل طرح های آموزشی، فضاهای ورزشی، استخرهای دانش آموزی، استاندارد سازی سیستم های گرمایشی، بازسازی سرویس‌های بهداشتی، آسفالت محوطه مدارس، ایزوگام و خرید تجهیزات کلاسی، هنرستانی و اداری و رفع نیاز آموزش و پرورش در ۲ سال اخیر اقدامات راه گشایی انجام شده و اعتبارات قابل توجهی تزریق شده است.

شیرازیانی اظهار کرد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم به استان (مردادماه سال گذشته) برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی این اداره کل اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در بحث ‌مولد سازی یا فروش املاک و اموال مازاد آموزش و پرورش، بعد از پروسه فروش طی سه سال متوالی اعتباراتی که از این ناحیه تامین شده که در شهرستان و مکان مورد نظر برای پروژه های نیمه تمام تزریق و مصرف می‌شود که تاکنون در این زمینه اقدامات اولیه صورت گرفته ولی نیاز به پیگیری مستمر دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان اظهار کرد: در سال گذشته حدود هزار میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور اختصاص یافت که برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مصرف شد و الباقی مصوبات سفر نیز در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام، استاندارد سازی، بازسازی سرویس های بهداشتی و پروژه هایی با ویژگی خاص طی ۲ سال متوالی باید محقق شود.

شیرازیانی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۸۷ پروژه عمرانی مدرسه سازی با ساخت ۸۰۵ کلاس و هزینه ای بیش از چهار هزار میلیارد ریال در همدان محقق شده است.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین ۵۹۰ میلیارد ریال برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس استان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان اظهار کرد: سال گذشته ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات طرح استاندارد سازی دریافت کردیم که این اعتبار در راستای استاندارد سازی سیستم های گرمایشی هزینه‌ شد.

شیرازیانی گفت: در دهه اخیر اعتبارات بی نظیری در راستای خرید تجهیزات آموزشی دریافت کردیم و در سال گذشته حدود ۵۲۰ میلیارد ریال به صورت ویژه و الباقی تا سقف ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت شد.

وی ادامه داد: در ۲ سال اخیر بخش عمده ای از مشکلات آموزش و پرورش در راستای تامین تجهیزات آموزشی اداری و کلاسی هنرستانی رفع شد و از محل قیر رایگان بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت شد که محصول آن خرید ایزوگام و آسفالت محوطه مدارس بود.

شیرازیانی با اشاره به اینکه در کنار نوسازی مدارس، محوطه سازی و آسفالت ریزی نیز مورد توجه قرار دارد اظهار کرد: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ۶۷۰ میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات مدارس هزینه شده و در این مدت ۲۷۳ هزار و ۷۳۰ متر مربع آسفالت ریزی و ۲۳۵ هزار و ۲۵۰ متر مربع ایزوگام در مدارس استان انجام شده که همچنان در سال‌جاری نیز در دست اقدام است.

انتهای خبر/ د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210233
  • دیدگاه‌ها برای ۱۳ طرح آموزشی استان همدان آماده بهره برداری در دهه فجر است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.