• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6
خبر‌‌ خوش رئیس بنیاد‌‌ مسکن برای متقاضیان همدانی؛

۱۱ هزار واحد شهرک پرواز تا ۲۴ ماه آینده افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 187008
  • 25 خرداد 1402 - 9:01
۱۱ هزار واحد شهرک پرواز تا ۲۴ ماه آینده افتتاح می‌شود
رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه مسئولان برای آغاز مرحله اجرایی ۱۱هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن اقدامی انقلابی کردند گفت: این پروژه تا ۲۴ ماه آینده به مرحله افتتاح می‌رسد و کلید واحد‌ها را به مردم تحویل می‌دهیم.

به گزارش عصر همدان؛ عصر دیروز شورای مسکن استان همدان با حضور امیر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حاشیه آغاز مرحله اجرایی ساخت ۱۱هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد.

نیکزاد در شورای مسکن استان همدان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن قانون مجلس است و سالانه باید یک میلیون مسکن ساخته شود گفت: رئیس جمهور بر اجرای این قانون تاکید دارد زیرا معتقد است خانواده‌ها نباید دغدغه مسکن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه بنیاد مسکن است که سالانه ۴۰۰ هزار واحد بسازد افزود: باید ۲۰۰ هزار واحد از تعداد کلی در روستاها و ۲۰۰ هزار واحد در شهرها ساخته شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد:  از سال قبل شروع به ساخت ۴۲۱ هزار واحد شهری و روستایی کرده این که ۱۳۱ هزار واحد ساخته و تحویل داده شده است.

نیکزاد با بیان اینکه درحال حاضر ۲۹۰ هزار واحد که ۱۵۰ هزار واحد در روستا و ۱۴۰ هزار واحد در شهر است درحال ساخته شدن هستند گفت: با کمک مردم، پیمانکاران، مشاورین و مهندسین می‌توان به ساخت سالانه یک میلیون مسکن رسید.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات تعیین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در همدان افزود: همدان در این زمینه دچار عقب‌ماندگی شده بود که با اقدام انقلابی مسئولان ظرف ۲ماه به نتیجه رسید.

این مقام مسئول ادامه داد: با تعیین زمین، اقدامات اولیه همچون نقشه برادری و طراحی سایت در عرض دوهفته انجام شد و پس از جلسات فشرده و تایید طرح نهایی به مرحله اجرایی رسیدیم.

نیکزاد با بیان اینکه تمام کاربری‌های عمومی مورد نیاز همچون آموزشی، درمانی و فضای سبز در متراژ مورد نیاز و حتی بالاتر از استاندارد د در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: تامین پارکینگ، شبکه معابر و تردد راحت در این شهرک مورد نظر طراحان بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ساخت واحدها حساسیت زیادی برای داشتن استاندارد د‌های لازم داریم گفت: برای انتخاب پیمانکاران تاکید براین است تا از افراد بومی استفاده شود و درحال حاضر پیمانکاران همدانی مشغول به کار هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید براینکه باید در بحث هزینه‌ها مراقب شود تصریح کرد: تاکنون از مبالغی که تعدادی از متقاضیان واریز کرده بودند ۳۰ درصد میلگرد در منطقه آمده است و بتن ریزی ها تا چندروز آینده انجام می شود.

نیکزاد ادامه داد: طبق تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار است از پنج تا ده درصد واحد‌های به افراد تحت پوشش  واگذار شود که خوشبختانه با مساعدت مسؤلین سقف ده درصد یعنی هزار و ۱۰۰ واحد درنظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طراحی این پروژه به صورتی است که فاز دوم شهرک به راحتی به فاز اول الحاق می شود افزود: این پروژه تا ۲۴ ماه آینده به مرحله افتتاح می‌رسد و کلید واحد‌ ها را به مردم تحویل می‌دهیم.

وی با تاکید براینکه آماده سازی شهرک با ماشین آلات بنیاد مسکن است و مشکلی در بحث تامین تجهیزات نیست اظهار کرد: طبق برنامه قرار است همزمان با ساخت واحد‌ها  شبکه‌های آب و فاضلاب، فضای سبز، ساخت مدرسه، ساخت مرکز درمانی و سایر امکانات انجام شود.

انتهای پیام/ سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187008
  • دیدگاه‌ها برای ۱۱ هزار واحد شهرک پرواز تا ۲۴ ماه آینده افتتاح می‌شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.