• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

یک کار فرهنگی بی ریا/نقاشی جانسوزترین صحنه عاشورا در طول مسیر عزاداران

  • کد خبر : 125452
  • 29 مرداد 1400 - 14:25
یک کار فرهنگی بی ریا/نقاشی جانسوزترین صحنه عاشورا در طول مسیر عزاداران

به تصویر کشیده شدن واقعه سوزناک تیر خوردن ۶ ماهه دشت کربلا در طول مسیر عزاداران، یک کار فرهنگی از سوی نقاشی از روستای مالیچه در تویسرکان بود که مورد استقبال قرار گرفت. به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ عاشورای امسال نیز آمد و رفت، گرچه هنوز دلدادگی هایش تمام نشده، هنوز مانده تا روز سوم شهادت […]

به تصویر کشیده شدن واقعه سوزناک تیر خوردن ۶ ماهه دشت کربلا در طول مسیر عزاداران، یک کار فرهنگی از سوی نقاشی از روستای مالیچه در تویسرکان بود که مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ عاشورای امسال نیز آمد و رفت، گرچه هنوز دلدادگی هایش تمام نشده، هنوز مانده تا روز سوم شهادت شهدای نینوا فرا رسد. هنوز مانده تا عاشورای سال بعد و سال های بعد، هنوز هم عاشقان کوی یار خوب می دانند اثر کارهای فرهنگی بر جای مانده در دل ها با آن ها عشق بازی می کند.

همچنان که با وجود گذشت قرن ها عاشوراها یکی پس از دیگری می آیند و می روند و خون ریخته شده و مطهر حسین(ع) بر روزی زمین جوش و خروشی عمیق در دل ها ایجاد کرده که به فرموده نبی مکرم(ص) ” همانا شهادت حسین(ع) حرارتی در دل‌ها ایجاد می‌کند که هرگز خاموش نخواهد شد.”

در سال جاری عزداران سیدالشهداء(ع) در ایام سوگواری آن حضرت به اقامه عزای حسینی در قالب عزاداری خالصانه با رعایت مؤمنانه در شرایط محدودیت های کرونایی پرداختند.

در چنین فضایی ایده ها و طرح های فرهنگی مناسب چه بسا اثر عزاداری ها را بر قلب ها و دل ها بیش از پیش می کند و آن چه بر جای می ماند آن محبت سیدالشهداء(ع) است که قلب های همگان را به یکدیگر پیوند می دهد.

بسیاری از عزاداران در واقعه جانسوز عاشورا، صحنه تیر خوردن گلوی نحیف حضرت علی اصغر(ع) ۶ ماهه دشت کربلا را تلخترین و سوزناکترین صحنه ها در برابر چشمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می دانند که داغ آن تا ابد بر دل های شیعیان مانده و آه جگرسوز مادران در طول قرن ها شده است.

مگر آن لب های کوچک خشکیده تنها با چند قطره ای آب سیراب نمی شد؟ آب را هم وقیحانه از کودکان دریغ کردند، شکم های حرامیان از لقمه حرام پر شده بود و سخنان حق امام خود را نشنیدند و آن گونه نه تنها حسین(ع) بلکه خاندان مطهرش را به قتلگاه کشاندند.

و اما صحنه به شهادت رسیدن طفل ۶ ماهه و مظلوم دشت کربلا امسال به دست میلاد نور نقاشی از روستای مالیچه در تویسرکان بر روی بوم، ساده و بی ریا به تصویر کشیده شد، آن هم در هنگام عزاداری عزاداران حسینی در دسته.

این اقدام مورد استقبال اهالی روستا و حتی دیگر همشهریان به عنوان یک کار فرهنگی مناسب قرار گرفت.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=125452
  • دیدگاه‌ها برای یک کار فرهنگی بی ریا/نقاشی جانسوزترین صحنه عاشورا در طول مسیر عزاداران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.