• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

گره‌گشایی از خلق و توجه به همنوع باعث رحمت الهی می‌شود/ هیئت تعطیل نیست

  • کد خبر : 66720
  • 30 اردیبهشت 1399 - 13:42
گره‌گشایی از خلق و توجه به همنوع باعث رحمت الهی می‌شود/ هیئت تعطیل نیست

جلال تلطفی گفت: بچه هیئتی‌ها تا زمانی که نیاز باشد و شرایط کرونایی خاص ادامه داشته باشد برای حمایت از نیازمندان و کمک به آحاد جامعه پای کار هستند و ما شعار «هیئت تعطیل نیست» را با این اقدامات محقق کردیم. مسئول جامعه دینی مشعر استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان […]

جلال تلطفی گفت: بچه هیئتی‌ها تا زمانی که نیاز باشد و شرایط کرونایی خاص ادامه داشته باشد برای حمایت از نیازمندان و کمک به آحاد جامعه پای کار هستند و ما شعار «هیئت تعطیل نیست» را با این اقدامات محقق کردیم.

مسئول جامعه دینی مشعر استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه کمک به همنوع توصیه و سیره عملی اهل بیت (ع) است، اظهار کرد: آموزه‌های دینی در این زمینه زیاد است و ورود به این عرصه موجب رشد معنوی افراد می‌‌شود؛ گره‌گشایی از خلق و توجه به همنوع باعث رحمت الهی می‌شود.

وی به فرمایش و توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مومنانه اشاره کرد و گفت: به نحو احسن این مهم در جامعه اتفاق افتاد و مردم جانانه پای کار آمدند و از این ماه بارک رمضان ماه بندگی و عبادت توانستند به این وسیله خود را رشد دهند.

مسئول جامعه دینی مشعر استان همدان بیان کرد: ارائه کمک‌های مومنانه اتفاق مبارکی بود که در هیچ کجای دنیا چنین چیزی را نمی‌بینیم و این ویژگی جامعه‌ای است که تحت نظر ولی فقیه اداره می‌شود.

کمک مومنانه بچه هیئتی‌ها در ۱۱۰ آشپزخانه کشور

وی با تأکید بر اینکه باید قدر این ولی فقیه آگاه و بیدار را بدانیم، افزود: چراکه در چنین شرایطی با توصیه خود جامعه را به سمتی می‌برد که مشکلات حل شود و از طرف دیگر زمینه رشد دینی و معنوی افراد فراهم شود.

تلطفی با اشاره به راه‌اندازی «پویش علی یاوران» توسط هیئات مذهبی سراسر کشور در بحث رزمایش کمک مومنانه، تصریح کرد: ۱۱۰ آشپزخانه در سراسر کشور توسط بچه هیئتی‌ها به این منظور دایر شد.

وی با بیان اینکه در آشپزخانه‌های پیش‌بینی شده غذای گرم طبخ و برای وعده سحر ماه مبارک رمضان در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد، ادامه داد: در استان همدان نیز به تبعیت از سراسر کشور این اتفاق افتاد.

مسول جامعه دینی مشعر استان همدان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، فامنین، رزن و بهار نیز این آشپزخانه‌ها راه‌اندازی و طبخ و توزیع وعده سحر انجام شد.

توزیع غذاهای طبخ شده بین ۳۵ تا ۴۰ هزار خانواده در سطح استان 

وی با تأکید بر اینکه توزیع وعده سحر علاوه بر بحث توزیع بسته‌های معیشتی بوده است، یادآور شد: در استان همدان بیش از ۱۱۰ هزار پرس غذای گرم در وعده سحر تا پایان ماه مبارک رمضان طبخ و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

تلطفی با بیان اینکه غذاهای طبخ شده بین ۳۵ تا ۴۰ هزار خانواده در سطح استان توزیع می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر اقدامات ذکر شده، فضایی برای برپایی منبر، روضه و ذکر توسل در همان مکان طبخ غذا پیش‌بینی شده و در شب‌های ماه مبارک رمضان به صورت زنده از فضای مجازی پخش می‌شود و غذاهای طبخ شده متبرک به روضه اهل بیت (ع) و مناجات با خداوند است.

وی با تأکید بر اینکه قریب به ۱۰۰ هیئت استان در «پویش علی یاوران» درگیر هستند، گفت: این پویش در شهر همدان، ملایر و نهاوند از شب اول ماه مبارک رمضان آغاز شد و در برخی شهرستان‌ها از نیمه ماه رمضان شل گرفت.

مسئول جامعه دینی مشعر استان همدان بیان کرد: در شهر همدان تیم اصلی آشپزی یکی و هر شب یک هیئت بانی طبخ غذا بوده و هزینه طبخ غذا توسط هیأت پرداخت می‌شد؛ پس از طبخ، غذا برای توزیع تحویل هیئت می‌شود.

وی با بیان اینکه میانیگن در طبخ و توزیع غذا حداقل ۵۰ نفر هر شب درگیر بودند، افزود: غذای طبخ شده بین افراد و خانوارهای شناسایی شده توسط هیئت‌ها توزیع می‌شود.

تلطفی با اشاره به برگزاری جلساتی قبل از آغاز ماه مبارک رمضان با هیئت‌های حاضر در این پویش، تصریح کرد: راه‌اندازی پویش به هیئت‌ها اطلاع‌رسانی و شناسایی‌ خانواده‌ها و افراد نیازند توسط هیئات انجام شد؛ بعضاً از مراکز نیکوکاری کمیته امداد نیز لیست‌هایی برای ارائه وعده غذایی اخذ شده است.

وی با تأکید بر اینکه این آشپزخانه‌ها با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: تمام پروتکل‌های توصیه شده در این آشپزخانه‌ها رعایت شده و تلاش بر این بوده که کمترین مشکل را در این زمینه داشته باشیم.

هیئت‌ها بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی در آستانه سال نو توزیع کردند

وی با بیان اینکه پس از اتمام این پویش با پایان ماه مبارک رمضان، هیئت‌ها پویش‌های دیگری را در راستای کمک مومنانه خواهند داشت، گفت: پویش‌های بعدی در آینده انجام می‌شود که به فراخور زمان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسئول جامعه دینی مشعر استان همدان بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا بچه هیئتی‌ها با ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تهیه و توزیع محلول ضدعفونی، ماسک و گان، خدمات به بیمارستان‌ها، حمایت از کادر درمان و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی قبل از سال نو پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه هیئتی‌ها در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی با آغاز بحران کرونا پیشگام بودند، افزود: هیئت‌ها پیش از سایر مجموعه‌ها در استان همدان اقدام به تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی قبل از سال نو و در آستانه سال نو کردند.

مسئول جامعه دینی مشعر استان همدان با تأکید بر اینکه به فراخور حال و هر چه زمان پیش رفته است در ایام مختلف هیئات حضور داشته‌اند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با «پویش علی یاوران» و بعد از این ماه نیز با اجرای طرح‌های دیگر کار را ادامه خواهند داد.

هییئتی‌ها تعطیل نشدند و فعالیت‌های اجتماعی را پیش بردند

وی با بیان اینکه مردم بدانند بچه هیئتی‌ها تا زمانی که نیاز باشد و این شرایط خاص ادامه داشته باشد برای حمایت از نیازمندان و کمک به آحاد جامعه پای کار هستند، ادامه داد: ما شعار «هیئت تعطیل نیست» را با این اقدامات محقق کردیم، مرام‌ها و برنامه‌ها تعطیل شد اما هییئتی‌ها تعطیل نشدند و با تبدیل فعالیت‌ها به اقدامات خداپسندانه و فعالیت‌های اجتماعی کار را پیش بردند.

تلطفی خاطرنشان کرد: زعم ما این است اهل بیت (ع) در عرصه خدمات اجتماعی پیشتاز بودند و هیئتی‌ها نیز با تأسی به حضرات معصومین این اقدامات را پیش بردند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دیگری برای ایام عید فطر در نظر است، یادآور شد: برنامه «هیئت خودرو» با کمک شهرداری و مجموعه‌های جبهه انقلاب به مناسبت عید فطر با برگزاری برنامه جشنی در پایانه انقلاب و با حضور افراد در خودروها دنبال خواهد شد که از طریق نشر پوستر زمان و مکان دقیق آن در فضای مجازی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=66720
  • دیدگاه‌ها برای گره‌گشایی از خلق و توجه به همنوع باعث رحمت الهی می‌شود/ هیئت تعطیل نیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.