• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

کوتاهی متولیان فرهنگی(از جمله سازمان تبلیغات) در تبیین عفاف و حجاب/نفوذ دشمن از طریق سست کردن سنگر حجاب

  • کد خبر : 167278
  • 19 مهر 1401 - 9:15
کوتاهی متولیان فرهنگی(از جمله سازمان تبلیغات) در تبیین عفاف و حجاب/نفوذ دشمن از طریق سست کردن سنگر حجاب

حجت الاسلام محمد هادی نظیری گفت: متاسفانه در سال های اخیر، در حوزه عفاف و حجاب، دستگاه های متولی و مجموعه های فرهنگی نقش آنچنان موثری را در زمینه ی پیشگیری و درمان نا هنجاری ها و سستی های اجتماعی و فرهنگی ایفا نکرده اند. به گزارش عصرهمدان؛ درخشش نبوغ افراد در جامعه زمانی پدیدار […]

حجت الاسلام محمد هادی نظیری گفت: متاسفانه در سال های اخیر، در حوزه عفاف و حجاب، دستگاه های متولی و مجموعه های فرهنگی نقش آنچنان موثری را در زمینه ی پیشگیری و درمان نا هنجاری ها و سستی های اجتماعی و فرهنگی ایفا نکرده اند.

به گزارش عصرهمدان؛ درخشش نبوغ افراد در جامعه زمانی پدیدار می گردد که افراد بعنوان یک انسان پنداشته و در نهایت آرامش و امنیت و بدون هیچ دغدغه‌ای، بتوانند در کنار هم به فعالیت بپردازند.

به گفته شهید بهشتی، زن در اسلام زنده، سازنده و رزمنده است، به شرطی که لباس رزمش، لباس عفتش باشد. بنابراین باتوجه به اهمیت این موضوع، دشمن و استکبار جهانی به منظور فاسد کردن جوانان و نوجوانان با همه قدرت زمینه انحراف اخلاقی و ترویج بی عفتی به خصوص جلوه گری و خود نمایی را در جامعه اسلامی فراهم کرده اند چرا که با بی بند وباری ‌و ولنگاری جامعه است که می توانند به نقشه های شوم خود جامه عمل بپوشانند.

نفوذ دشمن از طریق سست کردن سنگر حجاب

در همین راستا حجت الاسلام محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره به اتفات اخیر در کشور عنوان کرد: مسئله حجاب و عفاف یکی از ضروریات شریعت مقدس اسلام است و تقریبا یکی از سنگرها و حریم های جامعه اسلامی است طوریکه هم ما در گذشته اسلام سراغ داریم که دشمن یک جاهایی می خواست نفوذ کند اولین سنگری که فتح کرد و با فتح این سنگر توانست ایستادگی و باورهای مردم را نسبت به اسلام سست کند.

وی افزود: سنگر حجاب و عفاف بود که نمونه اش در آندلس که یک کشور اسلامی بود، دشمن در اینجا با خدشه دار کردن سنگر حجاب به جامعه نفوذ کرده و در آنجا جامعه اسلامی را منحرف و مساجد را به کلیسا تبدیل نمود و بعد از آن اتفاقات بعدی در آنجا رخ داد. پس لذا ما حجاب و عفاف را یکی از سنگرهای بسیار مهم و استراتژیک و پر اهمیت در جامعه اسلامی می دانیم و قائل به این هستیم که اگر ما کوتاهی کنیم و دشمن نیز از این سنگر نفوذ کند بسیاری از ستون های اصلی و نظام ارزش های ما در اسلام عزیز ممکن است دچار فروپاشی شود؛ لذا ما نباید به حجاب در جامعه با یک نگاه حداقلی و کوته بینانه نگاه کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر، در حوزه عفاف و حجاب، دستگاه های متولی و مجموعه های فرهنگی نقش آنچنان موثری را در زمینه ی تقویت پیشگیری و درمانی نا هنجاری ها و سستی ها در این امر ایفا نکرده اند.

کوتاهی متولیان فرهنگی در گسترش و تبیین امر عفاف و حجاب

حجت الاسلام نظیری تصریح کرد: در سطوح قانون گذاری در سطح کلان کشوری گرفته تا سطوح نظارتی، تربیتی و ایجاد و بستر سازی برای تربیت کودکان و انس و الفت افراد با حجاب تا حوزه های مد و لباس و در دسترس بودن ملزومات حجاب با قیمت مناسب در اختیار مردم، به نظر می رسد که در این حوزه متولیان امر در بخش های مهم جامعه من جمله سازمان تبلیغات اسلامی، کوتاهی و کم کاری کرده اند و نقش خود را بخوبی ایفا نکرده اند.

وی با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف، امروزه دچار چالش ها و مشکلاتی هستیم، ادامه داد: دشمن با توجه به کم کاری ما، نفوذ خوبی در این حوزه کرده است. خصوصا استفاده دشمن از عناصر سلبریتی در این حوزه و وادادگی ما در بحث سینما و هنر و معرفی الگوهایی که تقیدی به حجاب نداشته و پایبند به ارزش های دینی نیستند.

این مقام مسئول تاکید کرد: نادیده گرفتن حریم فضای مجازی ما، امروز یک بخش دیگر از آسیب هایی است که در جامعه اسلامی داریم و شاهد آنیم که به جهت غفلت و نا آگاهی و بی توجهی به برنامه ریزی درست، بیگانگان این فضا را به قتلگاه فرهنگی تبدیل کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان تصریح کرد: اینکه افراد در جامعه بصورت نا مناسبی حضور پیدا می کند و حریم حجاب را رعایت نمی کنند عوامل مختلفی دارد. بخشی از ناآگاهی، غفلت، نداشتن و مطلع نبودن از ضرورت حجاب، فوائد حجاب و نفوذی که دشمن در این حوزه دارد که با شکل گرفتن این موضوع زن مسلمان را به چه قتلگاهی می خواهد ببرد. بخش دیگرهم بعلت تقابلات اجتماعی است.

حجت الاسلام نظیری اضافه کرد: بخشی دیگر و مهم ترین آن، عوامل اقتصادی و اثرات سیاست در فضای جامعه، مدیریت ضعیف و نا مطلوب و بدور از عدالت از شاخصه مدیریت حکمرانان جامعه اسلام است که باعث ایجاد مخالفت، اعتراض و ابراز گله مندی از وضعیت جامعه است که در واقع این نوع هنجار شکنی ها، نوعی مخالفت مدنی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در گذشته کارهایی را در راستای حجاب و عفاف انجام داده است ادامه داد: بنظر می رسد خیلی هدفمند نبوده و بدلیل کمبود اعتبارات حتی دیگر استمرار نیز نداشته است.

نظیری با این تاکید بر اینکه این سازمان در دوره جدید بر این باور است که باید در حوزه حجاب و عفاف و پوشش زنان از ظرفیت خود بانوان نوجوان استفاده کرد ادامه داد: طرح هایی در این زمینه، از قبیل دختران حاج قاسم طراحی شده =که فعلا فقط در تهران و چند استان دیگر اجرایی شده است و قرار است این طرح را در استان همدان نیز اجرایی کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: بخشی دیگر از مسئله بر می گردد به این موضوع که در حوزه عفاف و حجاب ما فرصت ها و فضا هایی برای گفتگو و اظهار نظر برای حتی مخالفت ایجاد نکردیم و این یکی از چالش های جدی جامعه است. لذا ما درصدد اجرایی کردن کرسی های آزاد اندیشی در موضوعات مختلف من جمله در حوزه عفاف و حجاب در جامعه هستیم. چرا که اگر یک فرصتی ایجاد شود که دختران ما بتوانند حرف بزنند و حرف های آنها شنیده شود شاید بشود گره های کور ذهنشان در این مسئله تا حدود زیادی حل شود.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به کمبود اعتبارات این سازمان برای اجرایی شدن بهتر طرح های متنوع در این امر افزود: طرح های دیگری هم برای اجرایی شدن داریم اما بعلت کمبود اعتبارات نمی توانیم آنها را اجرایی کنیم و در این زمینه از حکومت و متولیان این امر کمک می خواهیم.

وی گفت: حجاب صرفا یک مسئله تک وجهی نیست و حتما باید در این زمینه از کارشناسان مجرب، روانشناسان، جامعه شناسان و افراد صاحب تجربه در آموزش و پرورش هم استفاده کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان تاکید کرد: امربه معروف و نهی از منکر در جامعه دو بخش اساسی دارد که باید هر دو بخش هم مدنظر قرار گیرد. بخش اولیه و راحت ترین آن، حضورپر رنگ افراد مذهبی و محجبه در فضاهای اجتماعی، آسیب پذیر و محل مسئله است و بخش دیگر آن بی تفاوت نبودن عموم مردم نسبت به منکر ها و ناهنجارها در جامعه و احساس تکلیف در مقابل هرگونه نا هنجاری و قانون شکنی حتی با دادن یک تذکر کوتاه است.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=167278
  • دیدگاه‌ها برای کوتاهی متولیان فرهنگی(از جمله سازمان تبلیغات) در تبیین عفاف و حجاب/نفوذ دشمن از طریق سست کردن سنگر حجاب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.