• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7
رئیس سازمان ورزش بسیج کشور:

کنگره شهدا برکات فراوانی برای همدان در پی دارد

  • کد خبر : 189692
  • 18 تیر 1402 - 13:20
کنگره شهدا برکات فراوانی برای همدان در پی دارد
رئیس سازمان ورزش بسیج کشور گفت: بدون تردید برگزاری کنگره ملی شهدا برکات زیادی برای استان همدان در پی خواهد داشت.

به گزارش عصر همدان؛ سرهنگ محرم نشاطی در نشست خبری مسابقات تیراندازی و کاراته بسیج کشور که به میزبانی همدان و به منظور گرامیداشت هشت هزار شهید استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از کمیته‌های این کنگره ملی، ورزش و جوانان است، این موضوع می‌تواند دستاوردهای زیادی به لحاظ معنوی و ورزشی برای استان همدان داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزبانی دو رشته مهم و تأثیرگذار بر عهده همدان است، عنوان کرد: مسابقات کاراته در دو بخش کاتا و کومیته و تیراندازی در دو بخش تفنگ و تپانچه با حضور بیش از  ۴۰۰ نفر از بسیجیان ورزشکار در استان همدان در حال برگزاری است.

سرهنگ نشاطی اضافه کرد: جامعه ورزش در هر میدان تاثیرگذار است و مسئولین ورزش کشور هم به این باور رسیده‌اند که در هر میدانی ورزشکاران و قهرمانان می‌توانند پرچمدار باشند. بر همین اساس تقاضا دارم مسئولین استان به ورزش نگاه ویژه و تخصصی داشته باشند.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور تصریح کرد: این سازمان دارای ظرفیت قابل توجهی است به طوری که سرانه فضای ورزشی که به بدنه ورزش کشور اضافه کرده نزدیک به ۱۵ سانتی‌متر مربع است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مناسبی داریم که روسای فدراسیون‌های ورزشی نیاز به استفاده از این ظرفیت‌ها دارند. فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص کارهای بزرگ این سازمان هم وظایف ما را سنگین‌تر کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: از تمامی فرماندهان سپاه استان تقاضا کرده‌ایم که تحت عنوان تیم مقاومت در لیگ‌های کشوری تیمداری کنند تا در نهایت ورزشکاران بسیجی در تیم‌های لیگ برتری حاضر شوند. اگر نیروهای بسیجی در تیم‌های ملی حاضر شوند، دغدغه مسئولین استانی و کشوری مرتفع خواهد شد.

سرهنگ نشاطی با بیان اینکه فرماندهان سپاه استانی در کنار ماموریت‌های بزرگ به ورزش توجه و نگاه خاصی دارند، یادآور شد: باید به وسیله ورزش موضوع امیدآفرینی را در جامعه احیا کنیم تا نوجوانان و جوانان به تیم‌های ورزشی راه پیدا کنند.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات ورزشی همدان تصریح کرد: تیراندازی و کاراته در همدان پتانسیل بالایی دارد. در کاراته ۲۱ استان و ۲۳۰ ورزشکار حضور دارند. در تیراندازی هم ۱۴ استان و ۱۴۰ ورزشکار نوجوان و جوان با هم رقابت دارند.

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور گفت: جامعه ورزش بالای پنج هزار شهید دفاع مقدس و ۱۳۰ شهید ورزشکار مدافع حرم تقدیم انقلاب کرده که افتخار و الگوی جامعه هستند. ۱۴ میلیون ورزشکار بسیجی ثبت شده هم در کشور فعالیت می‌کنند که رقمی قابل توجه است. چهار هزار تیم ورزشی هم داریم که باشگاه مقاومت به‌زعم بنده و خیلی از اهالی ورزش جزو فعال‌ترین تیم‌های ایران است.

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=189692
  • دیدگاه‌ها برای کنگره شهدا برکات فراوانی برای همدان در پی دارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.