• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

کرونا پرورش فکر کودکان ایرانی را درگیر نکرده است/تداوم بی کم و کاست فعالیت های کانون

  • کد خبر : 103987
  • 28 بهمن 1399 - 11:49
کرونا پرورش فکر کودکان ایرانی را درگیر نکرده است/تداوم بی کم و کاست فعالیت های کانون

بزرگ ترین هدف و رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترویج کتاب و کتاب خوانی است کتاب خانه ها و کار گاه های آموزشی ما چه در قالب واحد های سیار و چه به صورت برخط در حال برگزاری است. به گزارش عصر همدان؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همه ی کودکان […]

بزرگ ترین هدف و رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترویج کتاب و کتاب خوانی است کتاب خانه ها و کار گاه های آموزشی ما چه در قالب واحد های سیار و چه به صورت برخط در حال برگزاری است.

به گزارش عصر همدان؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای همه ی کودکان ایرانی پر از خاطره های زیباست مکانی که بچه ها تابستان های خود را در آن با انجام بازی های خلاق، اجرای نمایش نامه های کودکانه، شرکت در کلاس های هنری و ادبی و البته کتاب خوانی به خوبی سپری می کردند. و هر سال از کودکی همه ی آن ها با رشد فکر و خلاقیت و افزایش روابط اجتماعی بیش از پیش طی می شد.

اما کرونا به آن جمع های ساده و پورشور کودکانه هم رحم نکرده است و در این روز هایی که کودکان جامعه از رفتن به مدرسه محروم هستند فضای مراکز کانون پرورشی هم به ظاهر سوت و کور است.

بر همین اساس خبرنگار عصر همدان در مصاحبه ای با بهناز ضرابی‌زاده، مدیرکل کانون های پرورشی کودکان و نوجوانان استان همدان از وضعیت امروز کانون و اعضای آن سوال کرده است.

ضرابی‌زاده در ابتدا برای ترویج کتاب خوانی در بین کودکان جامعه از واحد های سیار کانون در سطح شهر و روستا های اطراف نام برد و توضیح داد: واحد های سیار کانون کتاب خانه هایی هستند که به همراه خودرو هایی که در اختیار دارند هر کدام ۲۰ روستا را تحت پوشش قرار داده و هر ۱۵ روز یک بار به دانش آموزان آن منطقه از شهر یا روستا ها کتاب امانت می دهند.

وی ادامه داد: مقر این واحدها اغلب مدارس روستا و شهر است و کارهای فرهنگی، شعر خوانی، قصه گویی، معرفی شخصیت و انواع فعالیت های پرورش دهنده ی ذهن و خلاقیت در کودکان و دانش آموزان توسط آنها به طور مستمر انجام می شود.

مدیر کل کانون های پرورشی با بیان اینکه: مهم ترین کار واحد های سیار کانون امانت کتاب است افزود: بزرگ ترین هدف و رسالت ما ترویج کتاب و کتاب خوانی است این واحد ها برای روستا هایی که کتابخانه ی ثابت ندارند بسیار پر اهمیت است چون کتاب خانه های سیار می توانند خلا مطالعه در این روستا ها را تا حدی مرتفع سازند و کانون را به اهداف خود نزدیک تر کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون قبل از شیوع کرونا با اوقات فراغت کودکان در تابستان فعالیت بیشتری داشت گفت: با شرایط جدید و عدم امکان حضور کودکان در مراکز پرورش فکری، کانون خط و مشی جدیدخود را یافته است و تمام کار گاه هایی که قبلا با حضور کودکان برگزار می شد به شکل مجازی و به صورت کاملاً منظم به فعالیت خود ادامه می دهد.

ضرابی زاده با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان این طور نبود که کانون در تابستان بدون فعالیت و خاموش باشد تصریح کرد: تمام کار گاه ها از جمله کارگاه های خوش نویسی، نقاشی، هنری، ادبی و ذوقی بچه ها به شکل بر خط و مجازی برگزار شد ما در فصل زمستان امسال بیشترین آمار را در ثبت نام کارگاه های مجازی داشتیم.

مدیر کل کانون های پرورشی ادامه داد در حال حاضر ۲۷ کارگاه به شکل بر خط و به طور منظم در حال بر گزاری است که اغلب این ها تا پایان اسفند و برخی از تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه دارند.

وی با بیان اینکه  فعالیت های کانون از اسفند ماه سال گذشته در بستر مجازی بدون کم و کاست اجرایی شده است افزود: همچنین جشنواره هایی که هر سال توسط کانون برای کودکان و نوجوانان برگزار می شد مثل جشنواره ی مشاعره، قصه گویی، کتابخانی و…  به شکل مجازی طراحی و اجرا می شود.

به گزارش عصر همدان؛ کودکان و نوجوانانی که به دنبال پرورش فکر و خلاقیت هستند می توانند با آدرس Kpf.ir با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارتباط بگیرند و از برنامه های متنوع کانون بهره مند شوند.

انتهای پیام  / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=103987
  • دیدگاه‌ها برای کرونا پرورش فکر کودکان ایرانی را درگیر نکرده است/تداوم بی کم و کاست فعالیت های کانون بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.