• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

کارگران ۴۰ سال است که در جبهه انقلاب مشغول کارند/ شهید مصیب مجیدی از شهدای برجسته ی جامعه کارگری استان همدان

  • کد خبر : 89259
  • 28 مهر 1399 - 13:06
کارگران ۴۰ سال است که در جبهه انقلاب مشغول کارند/ شهید مصیب مجیدی از شهدای برجسته ی جامعه کارگری استان همدان

امروز مهم ترین جهاد در کشور در زمینه تولید است که از صفر تا صد آن را کارگران جامعه راه می اندازند و پیش می برند. رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص می فرمایند که ما در میدان نبرد چه نبرد در دفاع هشت‌ ساله، چه قبل از آن با گروهک‌ها، چه قبل از […]

امروز مهم ترین جهاد در کشور در زمینه تولید است که از صفر تا صد آن را کارگران جامعه راه می اندازند و پیش می برند. رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص می فرمایند که ما در میدان نبرد چه نبرد در دفاع هشت‌ ساله، چه قبل از آن با گروهک‌ها، چه قبل از آن در دوران انقلاب و چه بعد از آن در حوادث مختلف که اندکی نبردهای نظامی و اغلب غیر نظامی بوده، جای پای برجسته کارگران را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش عصر همدان، رزمندگان قشر بسیج کارگری از مهمترین و تاثیرگذار ترین اقشار در تاریخ ایران بودند که نقش آنها در دوران قبل از انقلاب اسلامی، مبارزه با رژیم پهلوی، بعد از انقلاب اسلامی، دوران جنگ تحمیلی و پس از جنگ تحمیلی و دوران سازندگی بسیار پررنگ است. در دوران تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی اعتصابات کارگران برای رژیم طاغوت بسیار فلج کننده و برای پیشرفت انقلابیون بسیار سازنده بود در دوران بعد از پیروزی انقلاب قشرزحمت کش کارگری بودند که جهاد سازندگی را بنا کردند بدون مزد و منت کشور را ساختند در دوران جنگ تحمیلی هم با توجه به نو پا بودن جمهوری اسلامی و شروع ناگهانی جنگ، بسیج عمومی اعلام شد یعنی از تمام اقشار دعوت شد تا در دفاع از خاک کشور یاری رسانی کنند در آن زمان کارگران جامعه در نقش تک تیر انداز ها، فرماندهان لشگر و تیپ ها،سنگر سازان و تدارک چیان جنگ مشغول خدمت رسانی بودند نقش کار گران و جامعه ی کارگری در پیش برد انقلاب اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست و شهدای خانواده های کارگر و خدمات کارگران در تاریخ انقلاب جاودانه و ماندگار است.

کارگران موثر ترین گروه بر تحولات جامعه

امروز مهم ترین جهاد در کشور در زمینه تولید است که از صفر تا صد آن را کارگران جامعه راه می اندازند و پیش می برند رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های متعددی از نقش کار گران در بزنگاه های مختلف انقلاب گفته اند و براهمیت تکریم قشر کارگری تاکید کرده اند. در اینجا بخشی از بیانات ایشان را در این زمینه مرور می کنیم.

تولید را می توان به سیستم ایمنی و دفاعی بدن تشبیه کرد سیستم دفاعی بدن در مواجهه با ویروس ها، میکروب ها و مهاجم‌های ضد سلامت نقش خیلی مهمی است در اقتصاد کشور اگر ما اقتصاد را به یک بدن تشبیه کنیم، سیستم دفاعی و امنیت‌بخش اقتصاد عبارت از تولید است. یعنی آن چیزی که می تواند ویروسهای مهاجم و میکروبهای مهاجم به اقتصاد را خنثی بکند و اقتصاد را سالم نگه دارد تولید در کشور است. اگر یک کشور مایل است که اقتصاد پیشرفته‌، مستقلّ  و پررونقی داشته باشد ، باید به قشر کارگر اهمّیّت بدهد ایشان همچنین برخورداری جامعه کارگری از امتیازات و حقوق شایستۀ خود را وابسته به رونق تولید ملی می دانند و تأکید دارند اگر کارگر در جامعه دلگرم به ‌کار شد وضع اقتصاد کشور به سامان خواهد رسید. ما در میدان نبرد چه نبرد در دفاع هشت‌ساله، چه قبل از آن با گروهک‌ها، چه قبل از آن در دوران انقلاب و چه بعد از آن در حوادث مختلف که اندکی نبردهای نظامی و اغلب غیر نظامی بوده، جای پای برجسته کارگران را مشاهده می‌کنیم . بسیاری از کارگران جوان و مؤمن که حتی نان شب و زندگی آنها وابسته به درآمد روزانه‌شان بود، به‌عنوان بسیجی به جبهه‌ها می‌رفتند و با منطق و استدلال می‌گفتند باید برویم از کشور و مرز اسلامی دفاع کنیم.

اگر با چشم حقیقت بین نگاه کنیم قشر کارگرسازندگان و تولیدکنندگان اصلی کشور و اداره کنندگان حقیقی یک جامعه به حساب می آیند و صدها بارشرف دارند به کسانی که سر سفره آماده مصرف می‌نشینند و فقط مصرف می‌کنند بدون اینکه خیری برای جامعه یا برای پیشرفت آن داشته باشند. تجلیلی که ما از مقام کارگر می کنیم صرفاً یک تعارف زبانی نیست و بیان منطق اسلام درباره کار و کارگر است ارائه فرهنگ اسلامی در این زمینه است.

استان همدان افتخار ثبت ۴۹۱ شهید جامعه ی کارگری را دارد که هر کدام از این شهدا در کتاب خاطرات، دنیایی از ایثار و تلاش برای انقلاب اسلامی را دارند.

شهید مصیب مجیدی نمونه اعلای شهدای جامعه کارگری

شهید مصیب مجیدی از شهدایی که هم فرزند یک کارگر بود و هم خودش پیشه ی کارگری را برگزیده بود یک نمونه بارز برای درک بهتر نقش این کارگران و خدمت آنها در پیش برد آرمان های انقلاب اسلامی است

شهید مجیدی در سال۱۳۳۹در خانواده معتقد و مذهبی اهل روستای دره مرادبیگ همدان متولد شد از همان روز های کودکی این عشق به ولایت بود که در غالب لالایی مادر در گوشش خوانده می شدو پدری زحمت کش که با نان حلال کارگری و مکتب امام خمینی بچه ها را می پروراند. در روران راهنمایی در جریان سیل پر خروش وقایع انقلاب قرار گرفت و با همان سن و سال کم در حد توان در مبارزات شرکت می کرد و در هر زمینه ای سخنان آیت الله مدنی را رهنمود خود قرار می داد و خط و مشی مبارزه را از این شهید محراب دریافت می کرد او بعد از پیروزی انقلاب هم پای کار بود و برای سرو سامان گرفتن جمهوری نو پای اسلامی تلاش می کرد با شروع جنگ تحمیلی جهاد را در جبهه های دفاع مقدس یافت و دیگر طاقت ماندن نداشت پس وارد سپاه پاسداران انقلاب شد و همراه آنها به جبهه رفت و به دلیل علاقه و کوشش بسیار در این زمینه بسیار پیش رفت کرد و بعد از تشکیل واحد اطلاعات و عملیات لشگر۳۲ انصار الحسین (ع) به سمت جانشینی این واحد منصوب شد. با وجود جراحت های متعدد از پای نمی نشست و برای پیش روی در جبهه ها لحظه ای قرار نداشت شهید مجیدی سر انجام در تاریخ۲۶/۱۲/۶۴ در جبهه ی عملیاتی والفجر۸ در آتش عشق الهی پر و بال سوزاند و به رضوان ابدی رسید. شهید علی چیت سازیان که یارغار شهید مجیدی بود و در جبهه های جنگ همواره همراه او بود در روز تشییع پیکر شهید مجیدی در باغ بهشت همدان پشت تریبون رفت و با صدایی بغض‌آلود گفت: «مصیب، فرزند گلوله ها، ترکش‌ها، خمپاره‌ها، فرزند گرسنگی‌ها، تشنگی‌ها، خستگی‌ها و مالک اشتر زمان بود»

«آقا مصیّب» روایت خاطرات شهید مجیدی

«آقا مصیّب» کتابی است که به روایت حماسه شهید مصیّب مجیدی می پردازد و به همت محمود قاسمی نویسنده حوزه دفاع مقدس جمع آوری و به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در سال ۱۳۸۷ توسط موسسه فرهنگی هنری شکوه آفرینش منتشر و روانه بازار نشر شد. در بخشی از کتاب می خوانیم: وقتی جنگ شروع شد دیگر مصیّب را ندیدیم . همه چیزش را رها کرد و رفت جبهه .خانه ، ماشین ، مغازه و شغل پر درآمد تراشکاری. می گفت: وقتی امام گفته جوانان جبهه را پر کنند چگونه می توانم پشت جبهه بمانم

دربرشی از وصیتنامه شهید آمده است: عزیزان و دوستان که در پشت جبهه در تلاش و کوششید و در بسیج محله و کوچه و بازار و شهر و روستا جهاد می‌کنید هوشیارانه دشمنان اسلام را شناسایی کرده و کوچکترین حرکات مرموز آنها را زیر نظر گرفته و یک لحظه اجازه فعالیت را به آنها ندهید با این عمل پسندیده‌تان هم خود و هم دیگران را ساخته و هم رزمندگان را امیدوار نگه داشته‌اید و هم شهدا را و خانواده‌های شهدا را دلشاد کنید اما عزیزان بیشتر از این به هوش باشید که انقلاب و زمان به پیش می‌رود، پر پیچ و‌ خم می‌شود و انقلاب به نقطه حساستر نزدیک می‌شود.

از طرفی یاران انقلاب رفته‌رفته شهید می‌شوند لذا شما باید در مقابل حیله دشمنان هوشیارتر باشید و گول لباس و حرف و چهره را نخورید بلکه خط امام حفظ شود و از بسیجیان و پاسداران که حافظ انقلابند حمایت شود و از خانواده‌های شهدا و محرومین و معلولین و اسرا حمایت شده تا دلگرم شوند و مسلمین با هم متحد و مهربان شوند و اتحاد خویش را حفظ کنند مساجد و بسیج ها را پر از جمعیت و هر چه بیشتر فعال کنید.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89259
  • دیدگاه‌ها برای کارگران ۴۰ سال است که در جبهه انقلاب مشغول کارند/ شهید مصیب مجیدی از شهدای برجسته ی جامعه کارگری استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.