• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

کارآفرینان آبادکنندگان کشور

  • کد خبر : 199560
  • 13 مهر 1402 - 7:03
کارآفرینان آبادکنندگان کشور
یکی از چالش‌های اجتماعی که در حال حاضر کشور ما ایران با آن روبه‌رو است، عدم اشتغال جوانان می‌باشد، عدم اشتغال می‌تواند پیامدهای خیلی نامناسبی در جامعه داشته باشد از جمله این پیامدها می‌توان به افزایش فقر و فساد و دزدی اشاره کرد،کارآفرینی می‌تواند با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی نرخ بیکاری را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش عصر همدان؛ کارآفرینی می‌تواند با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی نرخ بیکاری را به صورت قابل توجهی کاهش دهد، از همین رو با افزایش نرخ کارآفرینی سلامتی روحی در جامعه نیز به صورت مطلوبی افزایش پیدا خواهد کرد.

در جامعه‌ای که برای کارآفرینی و کارآفرینان ارزش زیادی قائل هستند، همه انسان‌ها این فرصت را پیش روی خود می‌بینند تا ایده‌های خود را جامه عمل بپوشانند و از نظر اقتصادی رشد کنند.

در چنین جامعه‌ای ایده‌های نو، پشتکار و تلاش است که به عنوان منبع ثروت معرفی می‌شود و نه سرمایه زیاد و یا زمین!

رئیس اداره توسعه کارآفرینان استان همدان با بیان این که کارآفرینان نقش خیلی مهمی در راستای توسعه اقتصادی و به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی محسوب می‌شوند گفت: باید حمایت‌های ویژه ای از این گروه بشود که تعاون کار و رفاه اجتماعی همگام با وزارت خانه‌ها نسبت به این مهم اقدام نموده است.

عباس جعفری هنر ادامه داد: کانون کارآفرینان برتر استان را تشکیل دادیم، کار آفرینانی که منتخب جشنواره کارآفرینان برتر استانی و ملی بودند می‌توانند در این کانون عضو شوند و با هم‌ افزایی و در اختیار قرار دادن تجربه‌ها و مهارت‌ها به یکدیگر بتوانند به توسعه استان کمک کنند.

جعفری هنر افزود: کانون کار آفرینان جایگاه خوبی در استان دارد و فعالیت‌های خوبی هم در حال پیگیری است.

رئیس اداره توسعه کارآفرینان استان همدان به دیگر اقدامات اشاره کرد و گفت: صدور مجوز مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است و اغلب کسب و کار‌ها بخاطر این که به نتیجه برسد و در مسیر خودش موفق باشد نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات دارند که این مرکز مشاوره‌ها در کنار آن‌ها هستند.

وی اظهار کرد: ۱۵ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در رشته‌های تخصصی داریم و افرادی که به هر حال تمایل به راه اندازی کسب و کار دارند می‌توانند به مرکز مشاوره مراجعه کنند و از خدمات بهره مند شوند.

جعفری هنر افزود: با توجه به این که اثبات شده مباحث کارآفرینی از سنین کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد، وزارت تعاون کار و رفاه‌ اجتماعی این مهم را احداث کردند و اقدام به برگزاری باشگاه کارآفرینی نوجوانان کرده، که نوجوانان ۱۴ساله می‌توانند در این باشگاه ثبت نام کنند و از مهارت‌های نرم در این باشگاه بهره مند شوند.

وی ادامه داد: مهارت‌هایی از جمله مهارت حل مسئله حل خلاقانه مسئله ارائه ایده پرسشگری آشنا شوند و خود را برای ورود به عرصه کسب و کار و کارآفرینی در آینده آماده کنند.

رئیس اداره توسعه کارآفرینان استان همدان گفت: از دیگر اقداماتی که در راستای ارتقا جایگاه کارآفرینان و حمایت از کارآفرینان انجام شده بحث برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی هست که منسجم با کل کشور در اواخر آبان هر سال برنامه‌های متنوعی ازجمله رویدادها استارت آپ‌ها مشاوره‌ها همایش‌ها در راستای توسعه و ترویج کارآفرینی انجام می‌شود.

جعفری هنر افزود: علاوه بر این ما اقدام به تشکیل هیاتی به نام هیئت اندیشه‌ورز کارآفرینی کردیم این هیات متشکل از کارآفرینان با حضور استانداران هر استانی و به عنوان تصمیم سازان عرصه کارآفرینی به مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند مشاوره بدهند و نسبت به حل مسائل کار آفرینی و پیشبرد اهداف کارآفرینی اقدام نمایند.

وی گفت: به دلیل بسط و گسترش کارآفرینی، در هر شهرستان میدانی را به نام میدان کارآفرینی تغییر دادیم که در شهر همدان انجام شد و در دیگر شهرستان‌ها هم در حال انجام است. رئیس اداره توسعه کارآفرینان استان همدان با اشاره به اینکه سال قبل جشنواره ایده های اشتغال زدایی کارآفرینی را برگزار کردیم که ۱۰۰ ایده توانست به جشنواره کشوری راه  : تفاهم نامه های صندوق فنی حرفه ای آموزش و پرورش در راستای حمایت از کار آفرینان منعقد کردیم که هر کدام بتوانند از کارآفرینان استفاده کنند.

کارآفرینی موجب اشتغال‌ زایی در کشور می‌شود، می‌تواند تا حد خوبی رفاه اجتماعی را برای مردم تأمین کند.

کارآفرینی ارزش‌ها را تغییر می‌دهد و می‌تواند ماهیت آن‌ها را دگرگون کند، در واقع کارآفرینی باعث به وجود آمدن ارزش‌های جدیدی در جامعه می‌شود. ضرورت کارآفرینی در ایران به این دلیل است که می‌تواند صنایع داخلی را به گونه‌ای تقویت کند و منجر به تکامل آن شود.

افکار جدید، محصولات و خدمات متنوع، سیاست‌های تازه، روش‌ها و راهکارهای نو همه و همه بخشی از دستاوردهای کارآفرینی محسوب می‌گردند، همه این دستاوردها می‌توانند در کنار هم مشکلات جامعه را حل کنند و شرایط زندگی را برای مردم بهبود بخشند.

 

انتهای پیام/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=199560
  • دیدگاه‌ها برای کارآفرینان آبادکنندگان کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.