• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

چند سوال از عضو بدون مسئولیت شورای شهر همدان!/مردم، قربانی اصلی اپوزیسیون بازی

  • کد خبر : 157640
  • 16 تیر 1401 - 8:50
چند سوال از عضو بدون مسئولیت شورای شهر همدان!/مردم، قربانی اصلی اپوزیسیون بازی

مدتی است که اگر سری به رسانه های استانی مختلف بزنیم، شاهد پرسش های ریز و درشت یک عضو بدون مسئولیت شورای شهر همدان خواهیم بود که در حوزه های مختلف منتقدانه عمل می کند. در حالیکه برخی از اعضا چند کمیسیون دارند، وی در هیچ کمیسیونی مسیولیت نگرفته است. به عبارت دیگر هیچ مسئولیتی […]

مدتی است که اگر سری به رسانه های استانی مختلف بزنیم، شاهد پرسش های ریز و درشت یک عضو بدون مسئولیت شورای شهر همدان خواهیم بود که در حوزه های مختلف منتقدانه عمل می کند. در حالیکه برخی از اعضا چند کمیسیون دارند، وی در هیچ کمیسیونی مسیولیت نگرفته است. به عبارت دیگر هیچ مسئولیتی در شورای شهر به جز عضو بودن ندارد.

به گزارش عصرهمدان؛ مدتی است که اگر سری به رسانه های استانی مختلف بزنیم، شاهد پرسش های ریز و درشت یک عضو بدون مسئولیت شورای شهر همدان خواهیم بود که در حوزه های مختلف منتقدانه عمل می کند.

در نگاه اول این نگاه منتقدانه اعضای شورا به رویدادها و عملکرد شهرداری عادی جلوه می کند ولی اگر کمی عمیق تر به موضوع نگاه شود، نکته ای خاص و متمایز وجود دارد. این عضو شورای شهر، فقط عضو شورای شهر همدان است. همین!

در حالیکه برخی از اعضا چند کمیسیون دارند، وی در هیچ کمیسیونی مسیولیت نگرفته است. به عبارت دیگر هیچ مسئولیتی در شورای شهر به جز عضو بودن ندارد.

در همه حوزه ها و مسائل نظر می دهند و انتقاد می کنند بدون اینکه کار یا مسئولیتی خاص را بر عهده داشته باشند که در قبال آن پاسخگو باشند.

طبیعتاً با این وضعیت، در پایان دوره شورای نیز امکان ارزیابی عملکرد وی وجود ندارد و با توجه به حجم محتوای انتقادی و مطالب ریز و درشت منتشر شده از وی، به راحتی می توان عملکردی موفق! را بزرگنمایی و ترسیم کرد. ملزومات این کار هم داشتن تیم رسانه ای فعال در شبکه های اجتماعی است که از قبل فراهم شده است.

حال چند سوال از این عضو محترم و مسئولین ذیربط در استان و شهرستان همدان مطرح می کنیم که امیدواریم برای افکار عمومی به آن ها پاسخ دهند.

سوال اول: خوب است این عضو بدون مسئولیت (!) شورای شهر همدان، عنوان نمایند که در سال گذشته چه عملکردی در شورا داشته اند؟!

#عصر_همدان آماده انعکاس عملکرد ایشان بدون هر گونه دخل و تصرفی خواهد بود و قضاوت را به مردم واگذار خواهیم کرد.

سوال دوم نیز در حوزه عضویت ایشان در کمیته انطباق فرمانداری است. نامبرده به عنوان مشاور فرماندار در کمیته انطباق منصوب شده اند.

هرچند که طبق بند ۱و ۲ ماده ۵ دستورالعمل ماده(۴) آیین نامه اجرایی ماده(۹۰) قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، به دلیل عدم احراز صلاحیت رشته تحصیلی و میزان سابقه نمی تواند مشاور فرماندار باشند.

همچنین طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده(۹۰) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، ماده٣ـ در صورتی که رسیدگی به مصوبات یکی از شوراھای اسلامی که نماینده آن عضو ھیأت تطبیق است مطرح باشد، حسب مورد نماینده جایگزین از طرف شورای استان یا شھرستان ذیربط جھت شرکت در جلسه ھیأت تطبیق معرفی می شود.

چرا که آن نماینده یا موافق مصوبه مورد نظر هست یا اینکه مخالف و بودن ایشان در جلسه باعث تعارض منافع در تصمیم گیری خواهد شد.

مشاور حق رای ندارد، لکن تجربه عملکرد ایشان در این مدت نشان داده که حضورش باعث سوگیری کمیته انطباق و طولانی شدن فرایند بررسی مصوبات و ضرر و زیان به شهر شده است.

بنابراین، خوب است ایشان پاسخ دهند با عدم پذیرش مسئولیت در شورا، تا کنون چه گره ای از کار مردم باز کرده اند در حالیکه اعضای دیگر شورا چند کمیسیون را به عهده گرفته اند.

در ضمن، چرا علیرغم عدم احراز صلاحیت، ایشان در سمت مشاور فرماندار در کمیته تطبیق بکارگیری شده اند؟ این کار به نوعی باعث تعارض منافع و برگشت چند باره مصوبات از کمیته انطباق به شورا شده و کار شهر با چالش و کندی مواجه می شود و طبیعتاً دود این گونه اپوزیسیون بازی، به چشم مردم می رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157640
  • دیدگاه‌ها برای چند سوال از عضو بدون مسئولیت شورای شهر همدان!/مردم، قربانی اصلی اپوزیسیون بازی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.