• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

پیگیر رفع مشکل «بیمه بیکاری» کارکنان غار علیصدر هستیم

  • کد خبر : 61625
  • 03 اردیبهشت 1399 - 20:13
پیگیر رفع مشکل «بیمه بیکاری» کارکنان غار علیصدر هستیم

مهدی مجیدی با اشاره به تعطیلی غارعلیصدر و معرفی پرسنل این غار جهت دریافت بیمه بیکاری گفت: برای تعدادی از پرسنل غار علیصدر، پیامک عدم مشمولیت بیمه بیکاری ارسال شده است که از طریق اداره کار استان پیگیر رفع این مشکل هستیم. به گزارش عصر همدان؛ همزمان با شیوع کرونا در کشور خیلی از افراد […]

مهدی مجیدی با اشاره به تعطیلی غارعلیصدر و معرفی پرسنل این غار جهت دریافت بیمه بیکاری گفت: برای تعدادی از پرسنل غار علیصدر، پیامک عدم مشمولیت بیمه بیکاری ارسال شده است که از طریق اداره کار استان پیگیر رفع این مشکل هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ همزمان با شیوع کرونا در کشور خیلی از افراد شغل خود را از دست دادند و دچار مشکلات اقتصادی شده اند، کارکنان شرکت سیاحتی علیصدر همدان از جمله افرادی هستند که به دنبال تعطیل شدن غار علیصدر بیکار شده اند.

مهدی مجیدی، سرپرست این شرکت سیاحتی چندی پیش با اشاره به خسارت هفت میلیارد تومانی و همچنین بیکار شدن پرسنل این شرکت  اعلام کرده بود که ۷۰ درصد از نیروهایی که به دنبال تعطیلی غار کار خود را از دست داده اند جهت دریافت بیمه بیکاری معرفی شده اند. اما با توجه به این اظهارات، ما امروز شاهد تحصن پرسنل شرکت سیاحتی علیصدر به دلیل عدم محقق شدن وعده ها بودیم.

به همین منظور جهت بررسی بیشتر موضوع، گفتگویی با سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر صورت گرفت.

مجیدی در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه به دلیل تعطیل غار علیصدر، علی القاعده ما آنجا مسافر و گردشگری نداریم گفت: بالطبع این نیروها نمی توانند آنجا خدمتی ارائه بدهند و شرکت هم نمی تواند قراردادی ببندد.

وی با اشاره به ثبت نام پرسنل شرکت سیاحتی علیصدر جهت دریافت بیمه بیکاری گفت: با توجه به اینکه این افراد سالهای قبل نیروی ما بودند و قرارداد داشتند در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که برای یک تعدادشان پیامکی ارسال شده که مشمول بیمه بیکاری نمی شوند.

سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: در ظاهر برای نیروهای یک ساله قرارداد بیمه بیکاری تایید شده است ولی برای نیروهایی که زیر یک سال و فصلی هستند پیامک عدم مشمول بیمه بیکاری ارسال شده  است.

وی افزود: ما امروز متوجه این موضوع شدیم و جلسات متعددی در استاندارد ی و از طریق مدیر عامل اداره کار استان هم پیگیری کردیم، ایشان هم مجدد با تهران جهت رفع مشکل مکاتبه کردند.

مجیدی تاکید کرد: تایید دریافت بیمه بیکاری در سامانه ای است که متولی آن اداره کار و سازمان تامین اجتماعی هستند و برقراری بیمه بیکاری برای اینها در صلاحیت ما نیست و اداره کار باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به پرداخت بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی به پرسنل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: این افراد سرمایه انسانی شرکت هستند و در ایام پیک می آیند الان هم ما نمی توانیم قرارداد ببندیم چون کاری نداریم و جهت حمایتشان این بسته معیشتی را پرداخت کردیم.

سرپرست شرکت سیاحتی علیصدر ادامه داد: علاوه بر پرداخت بسته معیشتی پیگیر پرداخت وام قرض الحسنه به پرسنل هستیم تا زندگی آنها دچار مشکل نشود.

وی در پایان با تاکید براینکه تعطیلی غار موقتی هست گفت: پیگیر آن هستیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی هر زمان که ستاد کرونا اعلام کند مجدد خدمات را به گردشگران ارائه دهیم و تمامی پرسنل مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61625
  • دیدگاه‌ها برای پیگیر رفع مشکل «بیمه بیکاری» کارکنان غار علیصدر هستیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.