• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4
مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان تأکید کرد:

قَلَمَک معرف نویسندگان حوزه کودک و نوجوان همدانی

  • کد خبر : 204203
  • 24 آبان 1402 - 11:20
قَلَمَک معرف نویسندگان حوزه کودک و نوجوان همدانی
مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان با بیان اینکه همدان پرچم‌دار ادبیات کودک و نوجوان در کشور است گفت: امیدواریم در حوزه‌ هنری استان همدان بتوانیم نویسندگان کودک و نوجوان را به کمک واحد قَلَمَک به عرصه‌های ملی معرفی کنیم.

مریم زندی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری و تحلیلی«عصر همدان» با بیان اینکه از تیرماه سال ۱۳۹۳ جلسه داستان کودک و نوجوان حوزه هنری استان با عنوان قَلَمَک تشکیل شد گفت: حوزه هنری از سال ۱۳۸۹ شب‌شعر کودک و نوجوان را به صورت جلسات ماهانه برگزار می‌کرد و شعر و داستان در کنار یکدیگر نقد می‌شد اما پس از آن تصمیم بر جدا شدن جلسات داستان از شعر گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل قلمک پرورش نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در همدان بود افزود: همدان به عنوان مهد ادبیات کودک و نوجوان شناخته شده و درحال حاضر نیز پرچم‌دار این حوزه در کشور است.

مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: در جلسات قلمک نویسندگانی که توانمند نبودند پرورش داده شدند و جلسات به صورت آموزش، نقد داستان و کارگاهی برگزار می‌شد.

زندی با بیان اینکه نویسندگان در کارگاه‌ها موضوعاتی را انتخاب کرده و در آن خصوص نگارش می‌کردند گفت: این نوشته‌ها در همان جلسات نقد و بررسی می‌شد.

وی با اشاره به اینکه جلسات قلمک حدود ۱۰ سال است برگزار می‌شود تصریح کرد: حتی در ایام کرونا نیز به صورت مجازی در این جلسات حاضر می‌شدیم.

مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: در جلسات نویسندگانی بودند که مختص قشر بزرگسال می‌نوشتند و در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کار نکرده بودند اما به مرور با خواندن آثار این حوزه قواعد و ملزومات نگارش برای حوزه کودک و نوجوان را آموزش دیدند و شروع به نوشتن کردند.

زندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ عضو در دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان فعالیت می‌کنند که همه صاحب کتاب‌ هستند افزود: داستان‌های این نویسندگان در مجلات مختلف چاپ می‌شود و در جشنواره‌های مختلف نیز برگزیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نویسندگان فعال حوزه هنری همدان در کشور نیز شناخته شدند تصریح کرد: یکی از اهداف مهم حوزه هنری توجه به ادبیات کودک و نوجوان است به همین دلیل هرساله برنامه‌ها به نحوی برنامه‌ریزی شده است تا تولید آثار فاخر د در حیطه کودک و نوجوان در دستور کار باشد.

مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان ادامه داد: از دو سال گذشته تا کنون کتاب‌های زیادی به چاپ رسیدند از جمله کتاب‌ « ما دوتا و قلب ستاره‌ای من» نوشته فرزانه رحمانی که به صورت داستان تصویری هستند.

زندی با اشاره به اینکه کتاب «من صبر ندارم» توسط معصومه کریمی و کتاب «نوربابا و روزهای عجیب و غریب» توسط ژیلا ظاهری تیزرو به چاپ رسیدند گفت: کتاب «راز نفر سوم» نیز به قلم مهین سماواتی به چاپ رسید و یک کتاب کمیک نیز به صورت تصویرگری است و به زودی چاپ و منتشر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه از دوسال قبل توجه ویژه‌ای به چاپ آثار نویسندگان کودک و نوجوان داشتند افزود: با پیشنهاد رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در استان همدان جلسات ایده داستان تشکیل شد و خوشبختانه خروجی آن منجر به چاپ کتاب‌ها شد.

مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان همدان در پایان تصریح کرد: چهار کتابی که به چاپ رسیده است در چندماه تولید شدند و امیدواریم در حوزه‌ هنری استان همدان بتوانیم نویسندگان کودک و نوجوان را به عرصه‌های ملی معرفی کنیم.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204203
  • دیدگاه‌ها برای قَلَمَک معرف نویسندگان حوزه کودک و نوجوان همدانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.