• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان:

پرداخت ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری همدان

  • کد خبر : 206232
  • 12 آذر 1402 - 8:34
پرداخت ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری همدان
رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: از سال ۱۴۰۱ تا کنون ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای زیر پوشش پارک علم و فناوری پرداخت شده است.

به گزارش عصر همدان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، مجید کزازی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه ۱۲ مراکز رشد در شهرستان‌ها ایجاد شدند که در ۲۰ ماه گذشته ۸۰ درصد رشد داشتند اظهار کرد: پیش از این تنها پنج مرکز رشد فعال بود و مرکز نوآوری ایجاد نشده بود.

وی با بیان اینکه ۳۶۰ شرکت و واحد فناور در پارک مستقر شدند افزود: ۷۸ دانش‌بنیان در استان وجود دارد که ۴۲ شرکت در پارک علم و فناوری فعال است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان تصریح کرد: از ۳۶۰ واحد مستقر، ۹۸ واحد در دوره موسسه، ۱۵۹ واحد در دوره رشدی و ۹۹ واحد در پیش‌رشد و هسته فناور قرار دارند که در این مجموعه ۲ هزار و ۷۵۶ نفر مشغول هستند.

وی با بیان اینکه این واحدها سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان ریالی و ۵.۵ میلیون دلار ارزی فروش داشتند خاطرنشان کرد: در ۷ ماهه اول سال ۱۲۰۰ میلیارد تومان فروش ریالی توسط این واحدها محقق شدند که تا پایان سال دو برابر پارسال فروش خواهیم داشت، ضمن اینکه ۵.۹ میلیون دلار هم فروش ارزی داشتیم.

کزازی گفت: ۳۵ تور فناوری در استان برگزار شده که طی آن یک‌‌هزار و ۶۹۰ نفر از مجموعه پارک علم و فناوری بازدید کردند و از استان‌های کردستان، گلستان و قم هم بازدیدکننده داشتیم.

وی از تعریف طرح دستیار فناوری به منظور ارتباط با دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری ۶ ماه می‌توانند کارآموزی کنند و هزینه بسیار کمی نیز به آنها پرداخت شده و تاکنون ۷۱ درخواست را مصاحبه و معرفی کردیم و امید است بیاموزند چگونه با فضای کسب و کار آشنا شوند.

رئیس پارک‌ علم و فناوری استان همدان افزود: در این مجموعه صرفا تحقیقات صورت نمی‌گیرد بلکه ملازم بازار است تا شرکت بتواند محصول خود را به بازار ارائه دهد.

وی با بیان اینکه حدود هشت دوره آموزشی و ۱۷۷ جلسه مشاوره برای شرکت‌ها برگزار شده است تصریح کرد: تاکنون واحدهای ما در چهار نمایشگاه شرکت کرده‌اند و ۱۸ طرح در این نمایشگاه‌ها ارائه شده است.

کزازی با اشاره به اینکه پارک علم ‌و‌ فناوری در هفته پژوهش یکی از ارکان به شمار می‌رود ادامه داد: ۲۰ طرح برتر استانی را برای این هفته انتخاب کردیم که ۱۵ واحد فناور، سه واحد R&D و دو واحد تحقیق و توسعه در بخش کشاورزی است که روز پایانی هفته پژوهش تقدیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰ پرونده برای ثبت اختراع تشکیل شده و تا کنون د‌و مورد ثبت شده است تاکید کرد: دو آزمایشگاه تخصصی زیست فناور و سفال و سرامیک وجود دارد که ۴۲۶ آزمایش انجام شده که اغلب برای شرکت‌های فناور بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان با اشاره به اینکه اعتبارات حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تصویب و پرداخت شده است گفت: از منابع داخلی ۸۳۰ میلیون تومان، از محل اعتبارات بنیاد برکت ۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، ۳۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل بنیاد علوی، ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تکلیفی پارک پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: همچنین ۲۵ میلیارد تومان از محل صندوق پژوهش و فناوری، ۴ میلیارد و ۹۶۸ میلیون تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی تهران و ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان از منابع داخلی صندوق پژوهش و فناوری و در مجموع ۸۱ میلیارد و ۶۲۸ به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در پارک پرداخت شده است.

کزازی افزود: هزینه اشتغال در خارج از پارک بیش از یک میلیارد و۲۰۰ تومان و در حوزه دانشی ۳۰۰ میلیون تومان است و همانطور که مشاهده کردیم بازدهی طرح‌های دانش‌بنیان قابل مقایسه با هیچ طرحی نیست.

وی در پایان با بیان اینکه بانک‌ها شرایط سازگاری برای حوزه فناوری ندارند و تضامین ایده عالی می‌خواهند که جوانان خوش‌فکر ما این امکان را ندارند تصریح کرد: در مجموع نگاه بانک‌ها بازاری است که ما نباید چنین نگاهی در حوزه صنعت دانش‌محور داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206232
  • دیدگاه‌ها برای پرداخت ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.