• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

وزنه‌برادری ملایر؛ نیازمند قدری حمایت

  • کد خبر : 24233
  • 10 مهر 1398 - 10:37
وزنه‌برادری ملایر؛ نیازمند قدری حمایت

وزنه برادری یکی از رشته های موفق ملایر بوده که در این سال ها افول داشته و با توجه به حضور ورزشکاران مستعد با قدری حمایت می تواند با جایگاه بلندی در ورزش دست پیدا کند. به گزارش عصر همدان؛ وزنه‌برادری یکی از رشته‌های مهم ورزشی و از اصلی‌ترین رشته‌های مدال‌آور ایران در بالاترین سطح […]

وزنه برادری یکی از رشته های موفق ملایر بوده که در این سال ها افول داشته و با توجه به حضور ورزشکاران مستعد با قدری حمایت می تواند با جایگاه بلندی در ورزش دست پیدا کند.

به گزارش عصر همدان؛ وزنه‌برادری یکی از رشته‌های مهم ورزشی و از اصلی‌ترین رشته‌های مدال‌آور ایران در بالاترین سطح مسابقات ورزشی یعنی المپیک است که همین امر باعث توجه بیشتر به این رشته ورزشی شده است.
در شهرستان ملایر نیز به همت محمود اقدسی و از دهه ۴۰ رشته وزنه‌برادری در سالن ورزشی استقلال راه‌اندازی شده است و طی سال‌های پس از آن قهرمانان خوبی در این رشته پرورش‌یافته‌اند که افراد بسیاری همچون حسین دشتی زحمات زیادی برای رشته وزنه برادری ملایر متحمل شدند.

ورزشکاران ملایری در ادوار مختلف توانسته‌اند رتبه‌های خوبی در این رشته کسب کنند، اما براساس اظهار نظر برخی کارشناسان در سال‌های اخیر این رشته ورزشی در ملایر حال‌وروز خوشی نداشته است.

مهدی نبی‌اللهی که افتخار چندین دوره قهرمانی مسابقات وزنه‌برادری پیشکسوتان جهان و کسب مدال‌های رنگارنگ از مسابقات مختلف کشوری را در کارنامه ورزشی خود ثبت نموده است و به‌تازگی به‌عنوان رئیس هیئت وزنه‌برادری ملایر انتخاب‌شده، اوضاع این رشته ورزشی در این شهر را مساعد نمی‌داند.

وی با اشاره به وضعیت سالن تمرین وزنه‌برادری شهرستان واقع در استادیوم تختی درخصوص مهم‌ترین نیازهای این رشته بیان کرد: وضعیت نظافت و تجهیزات سالن بسیار ضعیف است و نیازمند تعمیرات اساسی است.

رئیس هیئت وزنه‌برادری ملایر گفت: رختکن، آبگرمکن، حمام، هواکش و وسایل سرمایشی و گرمایشی سالن وزنه‌برادری نیز نیاز به تعمیر و جایگزینی دارد.

وی معیوب بودن اسنوبرد مسابقات را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و گفت: با توجه به استعدادهای خوبی که در شهرستان وجود دارد ما می‌توانیم سکوهای برتر کشور و حتی بین‌المللی را کسب کنیم.

نبی‌اللهی، وزنه‌برادری شهرستان را لایق حمایت دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی و ورزشکاران فعال با یک اسپانسر قوی می‌توان به اهداف بلندی دست پیدا کرد.

وی گفت: اخیراً این هیئت ورزشی را تحویل گرفته‌ام و سعی شده در این مدت کوتاه ضمن دعوت از دلسوزان، مربیان، ورزشکاران و پیشکسوتان وزنه‌برادری که با بی‌مهری از این رشته دور شده بودند بتوانیم وزنه‌برادری ملایر را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.

رئیس هیئت وزنه‌برادری ملایر به انتخاب دبیر و رؤسای کمیته‌های مختلف این هیئت اشاره کرد و گفت: پس از دعوت از افراد نامبرده دبیر هیئت وزنه‌برادری و رؤسای کمیته‌های مختلف انتخاب و یک اتاق نیز برای دفتر هیئت تحویل گرفته شد.

وی گفت: سعی شده تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان و حضور کسانی که در سال‌های اخیر از وزنه‌برادری دور بوده‌اند شرایط را هر چه بیشتر برای رشد این رشته ورزشی که توانمندی‌های خوبی در شهرستان دارد، مهیا کنیم.

نبی‌اللهی فعال کردن رشته ورزشی وزنه‌برادری در شهرهای مختلف شهرستان را یکی از اهداف مهم عنوان کرد و گفت: در همین راستا اقدامات لازم برای راه‌اندازی باشگاه وزنه‌برادری در شهر جوکار و سامن انجام‌شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط ورزش در کشور و وضعیت بودجه‌ای امید است بتوانیم هر چه بیشتر با حمایت‌های بخش خصوصی نام ملایر را در ورزش وزنه‌برادری کشور سرآمد کنیم.

رئیس هیئت وزنه‌برادری شهرستان ملایر گفت: برای رشد هر چه بیشتر این رشته ورزشی یکی از ضرورت‌های اصلی ما تأمین نیازهای ورزشکاران و تجهیز سالن تمرین آنان است.

وی افزود: هالتر آموزشی مخصوص بانوان با توجه به فعالیت بانوان و وجود قهرمانانی در این رشته، صفحه وزنه‌برادری، لاستیک ضربه‌گیر وزنه و تخته مناسب مسابقات از نیازهای اصلی این بخش است.

نبی‌اللهی گفت: ملایر توانمندی برگزاری اردوهای داخلی و خارجی را داشته و با کمی رسیدگی به وضعیت تجهیزات ما می‌توانیم میزبان این اردوها و حتی مسابقات مختلف باشیم.

وی گفت: وزنه‌برادران ما در سطحی قرار دارند که با کمی توجه حتی می‌توانیم به سکوهای جهانی و المپیک فکر کنیم چراکه اکنون ما ورزشکاران مستعد در سطح ملی داریم.

رئیس هیئت وزنه‌برادری شهرستان ملایر گفت: ما با میزبانی اردوها و مسابقات وزنه‌برادری علاوه بر درآمدزایی برای شهرستان می‌توانیم فرهنگ اصیل شهرمان را به همه نشان دهیم.

وی گفت: یکی از مربیان شهرستان ملایر که اکنون نیز به‌عنوان دبیر هیئت وزنه‌برادری انتخاب‌شده است به‌عنوان سرمربی استان فعالیت دارد و همراه با تیم استان در مسابقات لیگ حضور دارد که این امر یک امتیاز مثبت برای شهرستان است.

در ادامه دبیر هیئت وزنه‌برادری شهرستان ملایر با اشاره به وضعیت ورزشکاران شهرستان بیان کرد: ما ورزشکاران خوبی در شهرستان داریم و ۴ تن از ورزشکاران ما در تیم همدان در لیگ کشوری حضور داشتند که مقام دوم مسابقات لیگ را کسب کرد، هرچند برخی تنگ‌نظری ها در اعزام ورزشکاران ملایری به مسابقات لیگ وجود داشت.

محمدرضا شیرزادی گفت: رئیس فدراسیون نظر خوبی نسبت به استان دارد و دکتر زارع که رئیس هیئت استان است همزمان ریاست کمیته پزشکی فدراسیون را عهده‌دار است و امیرحسین حسنی دبیر ملایری هیئت وزنه‌برادری استان نیز عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون است که می‌توانند به ورزش ملایر کمک کنند چراکه ارتباط خوبی با ما دارند.

وی افزود: با توجه به استعدادهای موجود در شهرستان ما می‌توانیم یک تیم در لیگ برتر داشته باشیم و فقط کمی حمایت برای این امر لازم است.

دبیر هیئت وزنه‌برادری شهرستان ملایر گفت: سال گذشته که ما نائب قهرمان لیگ شدیم می‌توانستیم در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا حضور یابیم و حتماً می‌توانستیم جایگاه خوبی در آن مسابقات داشته باشیم اما با توجه به نبود اسپانسر نتوانستیم در این مسابقات حاضر شویم.

به گزارش عصر همدان؛ بر اساس آنچه رئیس و دبیر هیئت وزنه‌برادری شهرستان بیان نمودند باکمی حمایت، ورزش وزنه‌برادری شهرستان می‌تواند جایگاه خوبی در کشور داشته باشد.

در قانون برنامه ششم؛ توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، دولت و مجلس، طی ۱۰ مورد درباره توسعه ورزش و حمایت از ورزش، قواعدی را وضع کرده‌اند که سه مورد از این حمایت‌ها از جنس قبول هزینه در ورزش به‌عنوان هزینه قابل‌قبول مالیاتی است.

اسپانسرها علاوه بر کمک به ورزشکاران این رشته و معرفی برند خود می‌توانند با مشوق‌های دولتی نیز همراه باشند و امید است با حمایت‌های اسپانسرینگ در آینده نزدیک شاهد مدال‌آوری نام‌آوران ملایری در آوردگاه‌های بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=24233
  • دیدگاه‌ها برای وزنه‌برادری ملایر؛ نیازمند قدری حمایت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.