• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

ورود سازمان های نظارتی دارو و تجهیزات پزشکی برای جلوگیری از ورود کیت های آلوده انگلیسی ضرورت دارد

  • کد خبر : 52454
  • 13 اسفند 1398 - 11:59
ورود سازمان های نظارتی دارو و تجهیزات پزشکی برای جلوگیری از ورود کیت های آلوده انگلیسی ضرورت دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دارو و تجهیزات پزشکی یا از طریق کشورها به صورت مستقیم وارد می شود و یا با واسطه سازمان بهداشت جهانی گاهی به صورت هدیه به کشورهای هدف ارسال می شود که در هر دو صورت سازمان های نظارتی بر سلامت دارو موظف هستند واردات مربوطه را از […]

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دارو و تجهیزات پزشکی یا از طریق کشورها به صورت مستقیم وارد می شود و یا با واسطه سازمان بهداشت جهانی گاهی به صورت هدیه به کشورهای هدف ارسال می شود که در هر دو صورت سازمان های نظارتی بر سلامت دارو موظف هستند واردات مربوطه را از نظر سلامت تایید کنند.

 

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ به تازگی در رسانه ها خبری مبنی بر نگرانی مردم از ورود کیت های آلوده تشخیص کرونا به ایران به گوش می رسد، مسئله ای که شوخی برادر نیست و باید متولیان امر در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند چرا که این دو کشور جزء هم پیمانان امریکا بوده و هستند و حتی از تحریم های دارویی علیه ملت ایران دریغ نکرده اند.

از آنجا که در خبرگزاری های امریکایی هم حرف از کیت های آلوده در آن کشور به میان آمده، پس رعایت احتیاط و شرط عقل بر آن است که این مسئله به جد از سوی متولیان پیگیری شود تا ماجرای تلخ سال ۶۲ که خون های آلوده از فرانسه به بهانه کمک به بیماران هموفیلی به ایران وارد شد مجدد تکرار نشود.

در این باره بهروز بنیادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: سازمان غذا و دارو و نیز سازمان تجهیزات پزشکی که هر دو زیرمجموعه وزارت بهداشت هستند بر ورود تمامی داروها و مواردی از این دست نظارت دارند.

وی اظهار کرد: دارو و تجهیزات پزشکی یا از طریق کشورها به صورت مستقیم وارد می شود و یا به واسطه سازمان بهداشت جهانی گاهی به صورت هدیه به کشورهای هدف ارسال می شود که در هر دو صورت سازمان های نظارتی بر سلامت دارو موظف هستند واردات مربوطه را در هر شرایطی از نظر سلامت تایید کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بنابراین این دو سازمان تمام جوانب را در نظر می گیرند و از ورود کیت های آلوده تشخیص کرونا به کشور جلوگیری می کنند چرا که ورود به بررسی سلامت کیت ها طبق وظیفه ذاتیشان یک ضرورت است.

به گزارش عصر همدان؛ مردم ایران به خوبی در حافظه تاریخی خود به یاد دارند که انگلیس و فرانسه همیشه و هر لحظه با امریکا بر سر تحریم های ناجوانمرانه به ویژه در حوزه دارو همسو بوده اند و با توجه به فاجعه سال ۶۲ و ورود آن خون های آلوده به کشور تنها خواسته و انتظارشان از مسئولان دقت حداکثری بر نظارت بر ورود کیت های تشخیص کرونا از کشورهای دیگر است که این روزها دایه مهربان تر از مادر شده اند و معلوم نیست به بهانه ارسال این تجهیزات, چه نقشه های شومی برای سلامت ایرانیان کشیده اند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=52454
  • دیدگاه‌ها برای ورود سازمان های نظارتی دارو و تجهیزات پزشکی برای جلوگیری از ورود کیت های آلوده انگلیسی ضرورت دارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.