• امروز : دوشنبه - ۷ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 27 May - 2024
2

دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال دو قطبی سازی است/ ملت ایران اسلامی از ارزش‌ها کوتاه نمی آید

  • کد خبر : 184989
  • 05 خرداد 1402 - 14:48
دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال دو قطبی سازی است/ ملت ایران اسلامی از ارزش‌ها کوتاه نمی آید

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن به دنبال دو قطبی سازی است و وظیفه ما این است که با لحاظ کردن آرامش و جلوگیری از دو قطبی سازی جامعه‌ شرایط و بستر مناسبی را برای کار فرهنگی ایجاد کنیم. به گزارش عصر همدان؛محمد مهدی اسماعیلی در جمع نمازگزاران جمعه نهاوند گفت: رئیس جمهور علی […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دشمن به دنبال دو قطبی سازی است و وظیفه ما این است که با لحاظ کردن آرامش و جلوگیری از دو قطبی سازی جامعه‌ شرایط و بستر مناسبی را برای کار فرهنگی ایجاد کنیم.

به گزارش عصر همدان؛محمد مهدی اسماعیلی در جمع نمازگزاران جمعه نهاوند گفت: رئیس جمهور علی رغم مشکلات زیادی که دشمنان ایجاد کرده اند با تلاش و تعهد دولت انقلابی در حال برطرف کردند مشکلات است.

وی اظهار داشت: دشمن با جنگ ترکیبی که سال گذشته شروع کرد، به فکر براندازی نظام بود.

اسماعیلی افزود: در موضوح حجاب دشمن برنامه ریزی کرده است؛ اما ملت و دولت روی ارزش‌ها کوتاه نمی آیند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: افتخار می‌کنم و خوشبختم بخاطر اینکه امروز در میان مردم شریف شهرستان نهاوند حضور دارم. مردمی که همواره در انقلاب پیشگام بوده اند و سابقه درخشانی در مبارزات دارند.

وی ادامه داد: این شهر مهد دلیران و مردانی مانتد سردار عزیز شهید حاج میرزا محمد سلگی و دلاورمردان سرافرازی است که در راه انقلاب از جان خود گذشتند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این انقلاب با درایت امام راحل به ثمر نشست و امروز تحت مدیریت داعیانه رهبر فرزانه انقلاب به مسر پرافتخار خود ادامه می دهد.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و بزرگان انقلاب از شخصیت های بزرگ فرهنگی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضرت امام راحل در سنین جوانی تألیفات زیادی داشتند و مقام معظم رهبری هم تألیفات فراوانی دارند و در نمایشگاه کتاب امسال تألیفات ایشان از پرفروش ترین ها بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر پایه این شهادت ها و رشادت ها بنا شده است و این شجره طیبه با هیچ خباثتی لطمه نخواهد دید چون این انقلاب مرهون زحمات بزرگان و شهدا است.

اسماعیلی بیان داشت: دشمن به دنبال دو قطبی سازی است ولی ما بعنوان مسئولین سعی داریم با لحاظ کردن آرامش و جلوگیری از دو قطبی سازی جامعه‌ شرایط و بستر مناسبی را برای کار فرهنگی درست ایجاد کنیم.

ابهت آمریکا در هم شکسته است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: امروز ایران اسلامی عزتمند و قدرتمند است و این عزت به برکت خون شهدا است و باید راه شهدا را ادامه دهیم.

وی اظهار داشت: وظیفه مسئولان حل مشکلات مردم در هر جایگاه و مسئولیتی که دارند است و هیچ لذتی بالاتر از این خدمت نیست. امام جمعه نهاوند به افزود: عملیات آزادسازی خرمشهر واقعا کار بی نظیری بود که توسط رزمندگان دلاور ایران اسلامی انجام شد و واقعا این روز بسیار تاریخی و گرامی است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان اشاره کرد و گفت: در این مجلس انقلابی قانون راهبردی هسته ای کشور تصویب شد که بسیار قانون خوبی بود.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: صهیونیست ها در سراشیبی سقوط قرار دارند و ابهت آمریکا هم در هم شکسته است که این گفته خود آنها است و در واقعیت هم شرایط منطقه را می بینیم که مقاومت تصمیم گیرنده است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و باید قوی شویم و امروز تهاجم فرهنگی را با همکاری دستگاه های مختلف به فرصت تبدیل کنیم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس تهدید ها را به فرصت تبدیل کردیم و در عرصه های دفاعی خود را قوی کردیم و باید در عرصه جنگ نرم هم تهدیدات را بشناسیم و به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام مغیثی گفت: مردم مومن و متدین ایران اسلامی دغدغه عفاف و حجاب دارند و دشمنان می خواهند با استفاده از این مسئله دو قطبی در جامعه ایجاد کنند که باید هوشیار باشیم و خواست مردم تصویب قانون مناسب در این خصوص است.

 

وحدت مسئولان کلید راهگشای مشکلات کشور است

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده امام جمعه ملایر در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل علیه السلام با بیان اینکه ائمه علیهم السلام در زمان حیاط خود وظیفه یک عمل محوری دارشتند که نسبت به زمان خود متفاوت بود.

وی گفت: امام حسن علیه السلام وظیفه صلح با معاویه و امام حسین علیه السلام وظیفه قیام برای حفظ شیعه داشتند. امام جمعه ملایر  محوری ترین عمل امام رضا علیه السلام را هجرت از مدینه به توس عنوان کرد و گفت: با این هجرت معرفت نسبت به اهل بیت در بین عموم مردم و شیعیان بالا رفت چرا که آن زمان معرفت نسبت به عموم بود.

وی با اشاره به توانمندی شیعه پس از اما رضا علیه السلام تاکید کرد: شیعه پس از امام رضا علیه السلام تبدیل به یک مکتب شد و چنان گسترش پیدا کرد که به از بیش از هزار و ۳۰۰ سال چنان قدرتی پیدا کرده که علی رغم همه تهاجمات نه تنها روی پای خود ایستاده بلکه گسترش پیدا کرده است.

حجت الاسلام ارزنده افزود: یکی از اصلی‌ترین مکتب ها در دنیای امروز شیعه است و کسی توان مقابله با این مکتب ندارد و ایستادن در مقابل آن باعث زوال و نابودی می‌شود. وی بیان کرد: سرزمین ایران اسلامی در طول تاریخ اسلام مورد توجه پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام بوده و روایتی نیز در این زمینه بیان شده که ایرانی ها پشت و پناه اهل بیت هستند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه با آمدن امام رضا(ع) به ایران، این کشور به پناهگاهی برای شیعیان تبدیل شد،  تصریح کرد: در مورد زمینه سازان ظهور در آخرالزمان و قیام امام زمان(عج) نیز اشاراتی به ایرانیان شده است. وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر انقلاب عنوان کرد: رهبری در این دیدار فرصت نمایندگی را به دلیل رشادت ها و شهادت شهدا عنوان کرد و اگر امروز همه ما در امنیت و آسایش هستیم و کشور در اقتدار است همه برگرفته از رشادت ها و شجاعت های دوران دفاع مقدس و بعد از آن  است. امام جمعه ملایر تاکید کرد: اگر مسئولیتی در نظام گرفتیم نباید مردم را فراموش کرده و به آرمان های نظام پشت کنیم.

وی افزود: باید مواظب بود و فراموش نکرد که هر چه داریم از زحمات و خون شهدا است و همه مسئولان باید این را بدانند که در غالب یکپارچگی و برابری است که مشکل نظام حل می شود و کسی نمی تواند به تنهایی کار کند و هر چه پیشرفت است با وحدت به دست می‌آید.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و بخصوص فتح خرمشهر اظهار کرد: رزمنده های اسلام با اخلاص کار کرده و خدا را در تمامی مراحل کار در نظر می گرفتند. وی افزود: اگر تمام مسئولان نظام در دست هم داده و با هم همصدا بوده و وحدت را در پیش بگیرند مشکلات مردم برطرف می‌شود.

 

شناخت مجلس از مشکلات کشور نکته امیدبخش سخنان رهبری است

 

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی بااشاره به نکات مهم سخنان رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس، گفت: شناخت مجلس از مشکلات کشور نکته امیدبخش سخنان رهبری است.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پنجم خردادماه در این شهر، با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم فرمودند که مجلس فعلی مجلس انقلابی و ساده‌زیست است و سخن ایشان افتخار مجلسی‌هاست و البته نکته امیدبخش سخنان رهبری این بود که فرمود مجلس مشکلات را شناخته است، یعنی مجلس در حاشیه نیست و قوانین خوبی را تصویب کرده است.

وی با اشاره قانون راهبردی در مجلس، گفت: قانون تا زمان اجرا و دیدن آثار آن زمان می‌برد‌. امام جمعه اسدآباد گفت: رهبری بر نشست و برخاست با مردم و شنیدن صحبت‌های آنان تأکید داشتند و افتخار نماینده این است درد دل مردم را بشوند و تا جایی که می‌تواند برای حل مشکلات آنان راه‌گشا باشد.

وی بااشاره به حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر و با تشریحی از این حماسه، تصریح کرد: اگر خیانت بنی‌صدر و نفوذی‌ها نبود، بعید بلود خرمشهر سقوط کند اما دلاورمردان با دست خالی دشمن دارای امکانات را بیرون کردند، این در شرایطی رخ داد که ما توان تولید سیم خاردار را هم نداشتیم، نه تنها کشورها از حمایت نکردند بلکه علیه ما بودند.

امروز ارتباط ما با دنیا گسترش پیدا کرده و کشورهایی که حیات خلوت آمریکا بودند و علی رغم هشدارهای آمریکا، امروز به نتیجه رسیدند که باید هم پیمان با ایران باشند.

حجت‌الاسلام  به سفر رئیس جمهور به اندونزی اشاره کرد و گفت: اندونزی بزرگترین کشور دنیا و یکی از اقتصادهای نوظهور جهان است، بااین سفر رئیس جمهور ۱۱ سند همکاری بین ایران و اندونزی رقم خورده است. البته ممکن است تا به نتیجه رسیدن این همکاری و لمس آثار آن بر سر سفره خودمان طول بکشد، اما آینده روشن است.

امام جمعه اسدآباد ایران را بسیج مقاومت علیه سلطه خواند و افزود: البته آن به این معناست که ایران باعث بسیج شدن دنیا در مقابل سلطه و زور شده است.

معیشت و حجاب از مهمترین مسائلی است که باید به آن بپردازیم

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر این که در مسئله بی حجابی، قوه قضائیه هم باید یک تکانی باید بخورد، تصریح کرد: مسئله حجاب و مسئله گرانی معیشت مردم از مسائل مهم ما است که باید بزودی حل شود.

وی افزود: آنهایی که رفتند و از نزدیک دیدند دشمنان در داخل و ورودی شهر آهن ها و میلگردهایی کاشته بودند، سنگرهایی محکم در زیر زمین ساخته بودند که ضد بمب و غیر قابل تخریب بود لکن نتیجه اصبر و وصابر رزمندگان اسلام، عملیاتی بود که خرمشهر را آزاد کرد، بنابر این سوم خرداد در تاریخ بنام روز مقاومت نامگذاری شد.

وی ادامه داد: همچنین روز چهارم خرداد برای مردم دزفول نیز روز مقاومت و پایداری نامیده شد، چراکه امام جمعه آن زمان دزفول مرحوم قاضی که به پیر دزفول معروف بود فرمود: یک روز در جبهه انقدر شهید آوردند که مجبور شدیم از صبح تا شب نماز میت خواندیم، این همه شهید را تقدیم کردیم که وعده الهی محقق شد و پیروز شدیم و این بود معنی صبر جمعی. فاضلیان با اشاره به معنی رابطو در آیه فوق که رابطه داشتن با ائمه اطهار است اذعان داشت: ارتباط با ائمه اطهار، خاندان محمد و آل محمد صل الله علیه است فلذا در دهه کرامت، زیر سایه خورشید جشن ها را هرچه با شکوه تر برپا کنید، در دهه امامت و ولایت که نزدیک است نیز با برپایی جشن و بزرگداشت این ایام با ائمه علیهما السلام ارتباط داشته باشید چرا که همه اینها همان ارتباط با خداوند است.

این خطیب جمعه با بیان یکی دیگر از تحریفات دشمن که همان کوچک نمایی دستاوردهای انقلاب بود عنوان کرد: از جمله جهاد تبیین این است که ما بیایم و کوچک نمایی دستاوردهای انقلاب را خنثی کنیم، در طول تاریخ ارتش کشور ایران شما سراغ دارید که نیروی دریایی چنین فتوحاتی را انجام دهد و ۶۷ هزار کیلومتر، تمام آبهای دنیا را بچرخد و در نهایت سالم و با عزت به کشور بازگرد؟ ما همچنین پیروزی را داشته ایم این در صورتی بود که دشمنان ادعا میکردند شما نمیتوانید چنین کاری را بکنید.

وی با  بیان اینکه ما منکر مشکلات اقتصادی نیستیم، افزود: یک نگاه به گذشته و حال ما در روستاها و شهرها از نظر امکانات قابل مقایسه نیستیم و با وجود مشکلات نمیتوانیم بگوییم که اگر شاه بود وضع ما بهتر میشد.

فاضلیان عنوان کرد: جهاد تبیین یعنی تبیین ریشه مشکلات کشور که بدانیم مشکلات کشور توسط ضد انقلابها اتفاق میافتد یا انقلابی ها، بخش دیگر جهاد تبیین توضیح و تبیین اوضاع کشورهای دیگر دنیا و دشمن شناسی است

خطیب جمعه همدان گفت: وظیفه همه مسئولین است که جهاد تبیین را برای جوانان ما انجام دهند چراکه اگر جهاد تبیین درست اجرا نگردد نتیجه اش میشود زیر پا گذاشتن اصول اسلام که همان بی حجابی است .

وی افزود: کشوری که فتح خرمشهر دارد، دزفول قهرمان پرور دارد، شهید قاسم سلیمانی دارد، این همه شهدا را  دارد قابل تحمل نیست که زنان و دختران در آن بی حجاب بگردند.

فاضلیان اذعان داشت: ما از نیروی انتظامی مخصوصا سردار رادان میخواهیم که  قانون مقابله با بی حجابی تحت ناظر یک، ناظر دو، ناظر سه، ناظر چهار اجرا شود وی با تاکید بر این که در مسئله بی حجابی، قوه قضائیه هم باید یک تکانی باید بخورد، تصریح کرد: مسئله حجاب و مسئله گرانی معیشت مردم از مسائل مهم ما است که باید بزودی حل شود حضرت آقا امسال را مهار تورم نامیدند اما چطور شد که با شعار مهار تورم، تورم افزایش پیدا کرد؟ معلوم است توطئه ای در کار است. ما از همه مسئولین میخواهیم، از سر تا ذیل،   یکی راجع به مسئله حجاب برخورد صحیح و و منطقی داشته باشند  و دیگری در  مسئله معیشتی مردم، تورم را مهار کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=184989
  • دیدگاه‌ها برای دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال دو قطبی سازی است/ ملت ایران اسلامی از ارزش‌ها کوتاه نمی آید بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.