• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0
استاندار همدان تاکید کرد:

واگذاری امور به مردم، کلید حل مشکلات کشور

  • کد خبر : 211595
  • 28 بهمن 1402 - 10:10
واگذاری امور به مردم، کلید حل مشکلات کشور
استاندار همدان با بیان اینکه بسیاری از امور قابلیت برون سپاری و واگذاری به مردم را دارد،گفت: افراد در سمن‌ها با انگیزه و بدون چشم داشت کار می‌کنند و این امر منجر به رضایت‌مندی بیشتر مردم، کاهش بروکراسی و سرعت در کار می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی <<عصر همدان>> با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید مقام معظم رهبری بر آن، ابراز کرد: سمن‌ها یا سازمان‌های غیر دولتی نقشی تاثیر‌گذاری در جامعه دارند.

وی افزود: تولی‌گری دولت در امورات و شئونات روزمره باید کاهش یابد همچنان که تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: بدنه دولت و ساختار دولت فربه شده و حرکت برایش سخت شده است و چاره کار این است که مردم باید امورات و شعونات اجرایی و روزمره را عهده‌دار شوند.

استاندار همدان با بیان اینکه قانون تصویب شده برای کوچک شدن بدنه دولت، قانونی است که برای واگذاری بخش خصوصی است، گفت: نگاه رئیس جمهور و دولت مردم ایران‌قوی این است که امورات و شئونات به مردم سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از امور قابلیت برون‌سپاری و واگذاری دارد،اذعان داشت: در سازمان‌های غیر‌دولتی افراد بر اساس انگیزه، علاقه، تعهد و تجربه به کارهایی می‌پردازند که نتایج مثبت و سازنده دارد و بدون چشم داشت و بدون درخواست اجر و مزد و با انگیزه کار را انجام می‌دهند که حتمانتایج فوق‌العاده‌ای دارد.

استاندار همدان افزود: اگر فرد با انگیزه و علاقه‌ذاتی، خدمت‌رسانی کند چه در بحث علم و دانش، کمک به همنوعان، یا رسیدگی به امور آسیب‌های اجتماعی یا موضوعات مربوط به عمران و آبادانی و هر موضوع دیگری قطعا اتفاقات مثبت و بزرگی رخ می‌دهد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه اگر امورات اجرایی را هم بر همین مبنا برون سپاری شود قطعا رضایت‌مندی افزایش می‌یابد و ساز و کار بروکراسی کاهش می‌یابد و سرعت در کار افزایش می‌یابد، گفت: در بسیاری از کشور‌ها شکل‌گیری بخش خصوصی بسیار قوی، که همه امورات و شئونات را مدیریت می‌کند با کوتاه‌تر کردن چرخه‌ها، کاهش هزینه، سرعت‌بخشی،کیفیت‌بخشی همراه است.

وی با اشاره به این که برون‌سپاری، تاکید و رهنمودهای مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: باید به این سمت و سو حرکت کنیم ، امروز ما راهکارها و مسیرهایی را باید آموزش بدهیم و آموزش ببینیم که ختم به این هدف شود.

 

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211595
  • دیدگاه‌ها برای واگذاری امور به مردم، کلید حل مشکلات کشور بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.