• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

برنامه ریزی برای پرداخت وام‌ ۲ میلیون تومانی به زوار عتبات عالیات

  • کد خبر : 40163
  • 10 دی 1398 - 8:46
برنامه ریزی برای پرداخت وام‌ ۲ میلیون تومانی به زوار عتبات عالیات

محسن ساغرچی گفت: سازمان حج و زیارت استان مشوق و وام‌هایی تا ۲ میلیون تومان برای تشویق زوار برای استفاده از پرواز‌های هوایی از همدان را در برنامه قرار داده است. مدیر حج و زیارت استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص وضعیت پروازهای هوایی دمشق و کربلا برای زائران همدانی اظهار […]

محسن ساغرچی گفت: سازمان حج و زیارت استان مشوق و وام‌هایی تا ۲ میلیون تومان برای تشویق زوار برای استفاده از پرواز‌های هوایی از همدان را در برنامه قرار داده است.

مدیر حج و زیارت استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص وضعیت پروازهای هوایی دمشق و کربلا برای زائران همدانی اظهار کرد: باید با همکاری ادارات، ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف برای گستردگی پروازهای همدان به عتبات عالیات برنامه ریزی هایی انجام شود.

وی با اظهار تاسف از اینکه از پروازهای سوریه و عراق برای زائران همدانی استقبال نشده است، افزود: باید حداقل ۱۲۰ نفر زائر برای هر پرواز وجود داشته باشد تا پرواز از همدان بتواند انجام شود.

ساغرچی با بیان اینکه در حال حاضر متقاضیان پروازهای زیارتی به عراق و سوریه از همدان  به ۲۰ نفر هم نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: مبنا این بود که شرکت‌های خطوط هوایی  زوار کربلا و دمشق تا ۱۸۰ نفر برای هر پرواز متقاضی داشته باشد اما تاکنون بیشتر از یک کاروان متقاضی پرواز نداشته‌ایم.

وی در خصوص هزینه هوایی متقاضیان پروازهای زیارتی خارج از کشور ادامه داد: هزینه هوایی برای سفر به کربلا برای هر نفر سه میلیون تومان و برای سفر به سوریه بطور میانگین سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.

ساغرچی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل مسائل پیش آمده در عراق آمار زوار کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: سازمان حج و زیارت استان مشوق و وام‌هایی تا ۲ میلیون تومان برای تشویق زوار برای استفاده از پرواز‌های هوایی از همدان را در برنامه قرار داده است.

مدیر حج و زیارت استان همدان در خصوص به وجود آمدن سفرهای بدون مجوز به کربلا از مرز زمینی نیز عنوان کرد: نیروی انتظامی در این زمینه با افراد مخاطی برخورد می کند و در صورت داشتن شاکی خصوصی افراد جریمه و زندانی می‌شوند.

ساغرچی تاکید کرد: زواری که بدون مجوز به این سفرها می‌روند از لحاظ پوشش بیمه‌ای، خدمات پزشکی و سرویس‌دهی به زوار در حد مطلوبی نیستند.

وی با بیان اینکه سفرهای زیارتی به عراق در حال حاضر فقط با پرواز تهران انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون از میانگین ۴۰ پروازی که برای کربلا روزانه از تهران انجام می‌شد تنها دو یا سه پرواز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=40163
  • دیدگاه‌ها برای برنامه ریزی برای پرداخت وام‌ ۲ میلیون تومانی به زوار عتبات عالیات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.