• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

هیئات مذهبی و تعزیه داران بهار یک صدا شدند

  • کد خبر : 17361
  • 07 شهریور 1398 - 13:56
هیئات مذهبی و تعزیه داران بهار یک صدا شدند

دبیر هیئات مذهبی شهرستان بهار از برگزاری جلسه هم اندیشی مداحان، هیئات مذهبی و تعزیه داران شهرستان در راستای کاهش آسیب هیئات و عزاداری ماه محرم خبر داد. به گزارش عصر همدان؛ صبح امروز جلسه هماهنگی هیئات مذهبی و مساجد شهر با حضور روحانیون در راستای هماهنگی و انسجام هیئات مذهبی، تعزیه داران و مساجد […]

دبیر هیئات مذهبی شهرستان بهار از برگزاری جلسه هم اندیشی مداحان، هیئات مذهبی و تعزیه داران شهرستان در راستای کاهش آسیب هیئات و عزاداری ماه محرم خبر داد.

به گزارش عصر همدان؛ صبح امروز جلسه هماهنگی هیئات مذهبی و مساجد شهر با حضور روحانیون در راستای هماهنگی و انسجام هیئات مذهبی، تعزیه داران و مساجد به همت شورای هیئات مذهبی و جمعی از فعالین مذهبی شهر تشکیل شد.

سعید فریدی وثوق دبیرهیئات مذهبی شهرستان بهار در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: در این جلسه که با حضور بی نظیر ۷۰ نفر از متولیان برنامه های مذهبی برگزار شد ضمن حضور و صحبت حجت الاسلام محمودی نماینده ولی فقیه در سپاه بهار و سرهنگ پیرحیاتی رئیس پلیس آگاهی هم افزایی خاصی بین حاضرین اتفاق افتاد.

فریدی در خصوص تصمیمات این جلسه گفت: با هم فکری اعضای حاضر تصمیمات مهمی در راستای کاهش آسیب های فرهنگی در هیئات مذهبی گرفته شد

وی ادامه داد: تصمیم بر این شد که به جهت افزایش کیفیت صوت فقط از یک طبل بزرگ در دستجات زنجیرزنی استفاده شود و به جهت ارتقای اثر بخشی تعزیه ،تعزیه خوانی به صورت ثابت و در کنار گلزار شهدا انجام گیرد.

دبیر هیئات مذهبی بهار گفت: با توجه به عدم وجود ظرفیت ترافیکی در کوچه های شهر استفاده از تریلی ممنوع شد و مقرر شد علامتها حتی المقدور به صورت ثابت و در جلوی مساجد قرار بگیرد.

وی همچنین به رعایت بهداشت عمومی در دستجات اشاره کرد و گفت: مقرر شد جهت کمک به محیط زیست رابطین بهداشتی دستجات به شهرداری معرفی شوند تا در پاکی و رعایت نظافت شهر در این ایام قدم مثبتی برداشته شود.

فریدی همچنین به موارد دیگر نیز اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل مختلف دیگری نیز مطرح و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=17361
  • دیدگاه‌ها برای هیئات مذهبی و تعزیه داران بهار یک صدا شدند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.