• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

هنر همراه با قرب الهی باشد/با مشکلات هنرمندان مانوسیم

  • کد خبر : 25303
  • 15 مهر 1398 - 12:37
هنر همراه با قرب الهی باشد/با مشکلات هنرمندان مانوسیم

نشست صمیمی امام جمعه شهرستان بهار با هنرمندان  در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بهار برگزار شد.   به گزارش عصر همدان، در نشست صمیمی امام جمعه شهرستان بهار با هنرمندان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، در ابتدا فتح الله ضابطی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بهار ضمن […]

نشست صمیمی امام جمعه شهرستان بهار با هنرمندان  در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بهار برگزار شد.

 

به گزارش عصر همدان، در نشست صمیمی امام جمعه شهرستان بهار با هنرمندان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، در ابتدا فتح الله ضابطی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بهار ضمن خوشامدگویی به امام جمعه شهرستان به ارائه توضیحاتی در خصوص عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت و گفت: کمبود بودجه و حتی نبود بودجه کافی در شهرستان باعث شده که انجمن های فرهنگی و هنری فعالیت چندانی نداشته باشند.

در ادامه هنرمندان شهرستان که فعال در رشته های مختلفی همچون شعر، موسیقی، ادبیات، خوشنویسی ، نقاشی ، تئاتر و دیگر رشته های هنری بودند به معرفی خود پرداخته و از مشکلات خود گفتند و برخی هنرمندان به سرودن بعضی آثار خود پرداختند.

در این بین نبود حمایت مادی و معنوی از هنرمندان و فرسایشی بودن کار هنری به دلیل عدم حمایت مسئولین یکی از مهمترین مشکلات گروه هنرمندان مطرح شد و هر یک از هنرمندان به گونه ای مشکلات خود را در این باره بیان کردند.

در ادامه حجت الاسلام محمد علی ارزنده، امام جمعه شهرستان بهار به خلقت انسان و حضرت آدم اشاره کرد و گفت: خلقت انسان هنر بزرگی است که در آن خداوند متعال در آیه فتبارک الله احسن الخالقین به خود تبریک می گوید و این اوج هنرنمایی خداوند در خلقت است.

حجت الاسلام ارزنده در ادامه به داستان حضرت یوسف اشاره کرد و گفت: یوسف پیامبر به مقام عزیز مصر رسید در ابتدا در چاه افتاد و از آنجا به این مقام رسید. این دنیا هم برای ما حکم آن چاه را دارد و اگر بخواهیم به بزرگی برسیم اول باید در چاه بیفتیم و سختی های بسیار را تحمل کنیم.

وی ادامه داد: کسانی که در ناز و نعمت بزرگ می شوند کمتر ممکن است به جای بلند مرتبه ای برسند و انسان شاخصی شوند اما افرادی که در سختی بزرگ می شوند بیشتر قدر داشته های خود را می دانند و همین ها در آینده به جایگاه بلند مرتبه ای خواهند رسید.

حجت الاسلام ارزنده با سرودن دو بیت از اشعارش به این موضوع که خود نیز اهل شعر و هنر است و در زمینه موسیقی و پانتومیم نیز در جوانی فعالیت داشته اذعان کرد و گفت: من نیز با هنرمندان مانوس هستم و به مشکلات گروه های هنری واقفم و تلاشمان را می کنیم تا بتوانیم مشکلات پیش روی هنرمندان را برادریم، اما آنچه که مسلم است این است که هنر باید برای قرب الهی باشد در این صورت است که خداوند به کار ما برکت می دهد.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=25303
  • دیدگاه‌ها برای هنر همراه با قرب الهی باشد/با مشکلات هنرمندان مانوسیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.