• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

همه کشورهای اروپایی و حتی مسیحی هم شورای نگهبان دارند/ هیچ کشوری مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا نمی کند

  • کد خبر : 115346
  • 06 خرداد 1400 - 8:20
همه کشورهای اروپایی و حتی مسیحی هم شورای نگهبان دارند/ هیچ کشوری مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا نمی کند

محمود قاسمی در همدان گفت: اینکه برخی فکر می کنند فقط ایران شورای نگهبان دارد و در جاهای دیگر دنیا نیست، کاملاً اشتباه است چرا که همه کشورهای اروپایی شورای نگهبان دارند و کمتر کشوری داریم که مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا می کند. با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان و اعلام […]

محمود قاسمی در همدان گفت: اینکه برخی فکر می کنند فقط ایران شورای نگهبان دارد و در جاهای دیگر دنیا نیست، کاملاً اشتباه است چرا که همه کشورهای اروپایی شورای نگهبان دارند و کمتر کشوری داریم که مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا می کند.

با توجه به اعلام نظر شورای نگهبان و اعلام اسامی نامزدهای احراز صلاحیت شده، محمود قاسمی، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: ملت بزرگ ایران آماده هستند که یک حماسه بزرگ را ۲۸ خردادماه رقم بزنند.

وی افزود: مردم به دنبال تشکیل دولت انقلابی که مدنظر مقام معظم رهبری و حل مشکلات جمهوری اسلامی هستند. در خصوص شورای نگهبان امام خمینی (ره) بارها فرمودند تضعیف شورای نگهبان حرام است و ما نباید طوری حرف بزنیم که شورای نگهبان در ذهن جوانان نسل جدید ما به عنوان یک مانع پیشرفت معرفی شود.

قاسمی تاکید کرد: تضعیف شورای نگهبان به نوعی تضعیف نظام جمهوری اسلامی است و شورای نگهبان همان طور که از نامش مشخص است نگهبان اسلامیت نظام است.

وی عنوان کرد: وقتی بیان می کنیم نظام انقلاب کرده، این یعنی که یک تضمین برای ادامه کار ها می خواهیم و اگر شورای نگهبان نبود، اسلامیت و جمهوریت نظام تا به حال باقی نمی ماند.

کارشناس سیاسی گفت: اینکه برخی فکر می کنند فقط ایران شورای نگهبان دارد و جاهای دیگر دنیا نیست کاملاً اشتباه می کنند؛ چرا که مثلا همه کشورهای اروپایی شورای نگهبان دارند و کمتر کشوری داریم که مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا کند؛ کشورهای مسیحی نیز ۶ نفر حقوقدان و کارشناس دینی مسیحی قرار می دهند.

وی افزود: برخی فکر می کنند شورای نگهبان اختراع جمهوری اسلامی است؛ این دیدگاه جای تاسف دارد و باید بدانیم در همه جای دنیا یک گروه تخصصی برای بررسی صلاحیت کاندیداها وجود دارد .

قاسمی گفت: قانون شورای امنیت ملی لازم الاجراست و کسانی که فساد داشته یا نزدیکانشان در کشورهای متخاصم زندگی کنند نمی توانند رئیس جمهور باشند و این بند را خیلی از کشورها دارند.

قاسمی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان دلایلی برای رد صلاحیت نداشته باشد اجازه رد صلاحیت را ندارد و اگر فشاری روی شورای نگهبان افزایش پیدا کند می تواند دلایل عدم صلاحیت تک تک افراد را بیان کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ۶حقوقدانی که با رای خانه ملت و ۶ فقیهی که با حکم رهبری در شورای نگهبان باشند نمی توانند بدون دلیل کسی را رد صلاحیت کنند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115346
  • دیدگاه‌ها برای همه کشورهای اروپایی و حتی مسیحی هم شورای نگهبان دارند/ هیچ کشوری مستقیما مصوبات پارلمان را در دولت اجرا نمی کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.