• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

“همسفران صبور” کتابی کوچک با خاطراتی دل‌انگیز از همسران و مادران شهدای اسدآباد

  • کد خبر : 105580
  • 12 اسفند 1399 - 11:28
“همسفران صبور” کتابی کوچک با خاطراتی دل‌انگیز از همسران و مادران شهدای اسدآباد

امروزه یکی از راه‌های حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، یادآوری خاطرات آن دوران است که به همت بانویی بسیجی کتابچه ای از خاطرات همسران و مادران شهدای دیار سیدجمال با عنوان “همسفران صبور” به چاپ رسید. به گزارش عصر همدان؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به مناسبت ۴۰ سالگی دفاع مقدس، از سوم خرداد ماه امسال […]

امروزه یکی از راه‌های حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، یادآوری خاطرات آن دوران است که به همت بانویی بسیجی کتابچه ای از خاطرات همسران و مادران شهدای دیار سیدجمال با عنوان “همسفران صبور” به چاپ رسید.

به گزارش عصر همدان؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به مناسبت ۴۰ سالگی دفاع مقدس، از سوم خرداد ماه امسال ۴۰ هفته را طراحی کرد تا هر هفته یک استان به دستاوردها و خاطرات آن دوران بپردازد، این بار استان همدان از ۹ تا ۱۵ اسفند ماه میزبان چهل سالگی دفاع مقدس شد.

امروزه یکی از راه‌های حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، یاداوری خاطرات آن دوران است که نسل به نسل منتقل و بازخوانی شود؛ یکی از این راهکارها ثبت وقایع و خاطرات است.

معصومه کاکایی، یکی از بانوان بسیجی و انقلابی اسدآباد که امروز در جایگاه بسیج جامعه زنان این شهرستان مسئولیت دارد، سالها قبل با جمع آوری خاطراتی از مادران و همسران شهدا با عنوان “همسفران صبور” می گوید: دفاع مقدس؛ دو کلمه پر محتوا و پر معنی است که هرچه درباره آن گفته شود، کم است.

این بانوی بسیجی که بنا به گفته خودش در دوران دفاع مقدس سن و سال زیادی نداشته، می گوید: البته خاطرات خوبی از ان دوران به ارث برده ام و دوران دفاع مقدس برایم همیشه تازگی دارد چراکه با خون شهدا آبیاری شده است و به مصداق جمله شهدا زنده اند و خود نظاره گرند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود: اگر در جنگی که ۸ سال بر ما تحمیل شد، زنان ما، بانوان کشور ما در میدان جنگ حضور نمی داشتند ما در این ازمایش دشوار پیروز نمی شدیم، زن‌ها ما را پیروز کردند، مادران شهدا، همسران جانبازان، همسران اسرا و ازادگان ما، اینها با صبر خود یک فضایی را در یک منطقه ی محدودی به وجود اوردند که ان فضا جوانها را، مردان را، به حضور مصممانه تشویق می‌کرد.

کاکایی گفت: به فکر افتادیم که با جمع آوری خاطرات شهدا از زبان همسران و مادران شهدا یاد و خاطرشان را زنده نگه داریم و البته امامین انقلاب و شهدا را دوست داشتم.

وی خاطرنشان کرد: در هفته دفاع مقدس ۳۱ شهریور سال ۹۱ بود که با توسل به خانم حضرت زینب (س) خاطرات و دلنوشته های زنان ایثارگر با عنوان “همسفران صبور” در کتابچه ای کوچک به چاپ رساندیم تا به عنوان یادگاری گوشه ای از زحمات انها را قدر دانی کرده باشیم.

مسئول بسیج جامعه زنان اسدآباد یادآور شد: البته ما با برگزاری مراسم ابروی محله و عطر افشانی مزار شهدا و سرکشی از والدین و خانواده معظم شهدا در مناسبت های مختلف قدر دان آنها هستیم .

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=105580
  • دیدگاه‌ها برای “همسفران صبور” کتابی کوچک با خاطراتی دل‌انگیز از همسران و مادران شهدای اسدآباد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.