• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5

همدان سکوی تمرینی ووشو ندارد/ووشو یک ورزش فکری است

  • کد خبر : 29307
  • 10 آبان 1398 - 13:15
همدان سکوی تمرینی ووشو ندارد/ووشو یک ورزش فکری است

قهرمان ووشوی جهان با اشاره به اینکه ووشو یک رشته ورزشی فکری است و نیاز به توان هوازی بالایی دارد گفت: مسئولان باید به ورزشکاران این رشته ورزشی توجه بیشتری داشته باشند. به گزارش عصر همدان؛ علی خورشیدی قهرمان ووشوی جهان متولد ۱۳۷۷ و اهل همدان است که توانست در سرزمین و مادر ورزش های […]

قهرمان ووشوی جهان با اشاره به اینکه ووشو یک رشته ورزشی فکری است و نیاز به توان هوازی بالایی دارد گفت: مسئولان باید به ورزشکاران این رشته ورزشی توجه بیشتری داشته باشند.

به گزارش عصر همدان؛ علی خورشیدی قهرمان ووشوی جهان متولد ۱۳۷۷ و اهل همدان است که توانست در سرزمین و مادر ورزش های رزمی چین میزبان را مغلوب کند و مدال طلای مسابقات را به گردن بیاویزد .

وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت : ورزش را با کیک بوکسینگ آغاز کردم و بعد از آن وارد رشته ووشو شدم و در این رشته اردو نشین بودم و اولین سال بزرگسالان توانستم مدال طلا بگیرم.

خورشیدی ادامه داد: علت پیشرفت رشته ووشو در ایران فدراسیون منظم و منسجمی است که دارد چرا که این این فدراسیون در جذب ورزشکار و برنامه ریزی خیلی خوب عمل کرده است .

وی با اشاره به تبعیض هایی که بین ورزشکاران گذاشته می شود افزود: عدالت تا حد ممکن در این رشته اجرا می شود و کمتر شاهد تبعیض هستیم و علت آن راس هرم رئیس فدراسیون دکتر علی نژاد است که برنامه ریزی های متعدد در انسجام ورزشکاران حداکثر توان خود را به کار برده است .

قهرمان ووشوی جهان گفت: خوشبختانه در سرزمینی که مادر زاد در رشته های رزمی مهارت دارند و حدود ۱۵۰ میلیون ووشوکار دارند توانستیم با حضور ۸ ورزشکار ۸ مدال را کسب و میزبان را مغلوب کنیم .

وی ووشو را بهترین ورزش رزمی دانست و گفت: در این رشته ورزشی چون با ضربات دست و پا نیز درگیر هستند و نیاز به حداکثر تمرکز را دارد و میتوان آن را کاملترین رشته رزمی خواند .

قهرمان همدانی بیان کرد: چینی ها در این دوره از مسابقات با حداکثر آمادگی حضور پیدا کرده بودند چرا که در مسابقات قبل مغلوب شده بودند و به دنبال انتقام و رقابتی سخت بودند که با قدرت هم وارد شدند و خوشبختانه ایرانی ها مدال ها را درو کردند .

وی ادامه داد: در این مسابقات اول با ورزشکار لهستانی و در مرحله بعد با ترکیه و در مرحله سوم با لبنان و مرحله فینال را با میزبان بازی کردم و توانستم مدال طلا را کسب کنم که در این مسابقات به نیابت از امام رضا (ع) شرکت کردم .

خورشیدی بیان کرد: در استان همدان سکوی تمرینی برای ووشو نداریم و روی تاتمی تمرین می کنیم و احتیاج به حمایت بیشتری داریم چرا که ووشو رشته ای است که توان هوازی زیادی احتیاج دارد و مثل شطرنج یک بازی فکری است .

قهرمان ووشوی جهان در پایان  از خانواده و مربیان با تجربه خود سعید زین العابدینی تقدیر و تشکر کرد .

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=29307
  • دیدگاه‌ها برای همدان سکوی تمرینی ووشو ندارد/ووشو یک ورزش فکری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.