• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
8
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

همدان دروازه ورود اسلام به ایران است

  • کد خبر : 200087
  • 16 مهر 1402 - 22:38
همدان دروازه ورود اسلام به ایران است
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه همدان بیش از سه هزار سال قدمت تمدنی دارد گفت: همدان دروازه ورود اسلام به ایران بزرگ است و همدانی‌ها در تمام دوران ثابت کرده‌اند که غیرت دارند.

به گزارش عصر همدان سردار مظاهر مجیدی امشب در افتتاحیه کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین با بیش از سه هزار سال قدمت تمدنی دروازه ورود اسلام به ایران بزرگ است گفت: نقش علامه ملاعلی معصومی همدانی در دوران انقلاب اسلامی و شهید مدنی و دیگر علما و اقشار با بصیرت استان در عرصه‌های مختلف برجسته بوده است.

او با اشاره به تشییع عظیم آیت‌الله‌العظمی ملا آخوند همدانی افزود: در همدان و نقاط مختلف کشور مراسم زیادی برای این بزرگوار برگزار شده است که آغاز شعبه‌های انقلاب مردم می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان ادامه داد: واقعه خونین ۳۰ مهرماه سال ۱۳۵۷، حماسه خونین پنجم آبان ماه در شهرستان کبودرآهنگ، اعتصاب غذا کارکنان پادگان قهرمانی در سال ۱۳۵۷ و جلوگیری مردم همدان از حرکت تانک ها به تهران در بهمن ماه ۱۳۵۷ نشان از غیرت مردم همدان و تاثیرگذار بودن آن‌ها دارد.

سردار مجیدی با بیان اینکه همدانی‌ها در دوران دفاع مقدس حضور پرشوری داشتند تصریح کرد: رزمندگان همدان در ده‌ها پدافند آفندی و پدافندی و پشتیبانی دفاع مقدس و دفاع از حرم نقش مقدسی دارند.

او خاطرنشان کرد: همدان و شهر انقلابی نهاوند اولین شهرها بودند که مجسمه پهلوی را به زیر کشیدند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به اینکه همدان ۸ هزار شهید، ۱۸ هزار جانباز و ۳۷ هزار آزاده تقدیم وطن کرده است گفت: همدان در نماز جمعه ورزشگاه قدس، توسط نیروهای عراقی بمباران شد و ۸۰ نفر زن، مرد و کودک به شهادت رسیدند.

سردار وحیدی مجیدی ادامه داد: در آن روزها حریم هوایی همدان ۳۳۶ بار مورد هجوم دشمن قرار گرفت و ۸۰۰ نفر از مردم همدان در بمباران دشمن به شهادت رسیدند.

او با تاکید براینکه ۲۰۰ نفر از شهدای بمباران کودکان بودند افزود: یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه در این کنگره بزرگ جای خالی حبیب حرم و حبیب سپاه را احساس می‌شود عنوان کرد: سردار شهید همدانی مردی بود که همه مردم همدان در مراسم تشییع پیکر ایشان شرکت کردند.

سردار مجیدی با اشاره به مجاهدت‌های خواهر دباغ تصریح کرد: ایشان خدمات ارزشمندی برای انقلاب اسلامی داشتند که به حق باید ایشان را سمیه انقلاب نام‌گذاشت.

او ادامه داد: فعالیت اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در راستای آن برنامه‌هایی همچون یادواره شهدا برگزار شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه نشان سرو به خانواده ۸ هزار شهید استان اعطا شد گفت: ۴ هزار یادواره شهید که ۲ هزار یادواره به صورت دانش‌آموزی بوده است برگزار شد.

این مقام مسئول با اشاره به چاپ و نشر ۶۳ کتاب در حوزه دفاع مقدس افزود: برگزاری ۱۵ شب نمایش فصل شیدایی با حضور ۱۵۰ هزار نفر از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب کنگره شهدا بود.

سردار مجیدی ادامه داد: توزیع ۸۰۰ هزار بسته معیشتی، ساخت ۸۰۰ مسکن برای محرومین، ارائه ۱۱ هزار و ۲۰۰ خدمات درمانی و آبرسانی به روستاها به یاد شهدای همدان انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با تاکید بر اینکه دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۲۰ ناشر در قالب این کنگره در حال برگزاری است گفت: در همدان ۱۴ هزار ختم قرآن کریم به یاد شهدا انجام شده است.

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=200087
  • دیدگاه‌ها برای همدان دروازه ورود اسلام به ایران است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.