• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

همدان، پایتخت جهادی و فرهنگی ۵۰۵ شهید مدافع حرم/رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم در سالروز عملیات والفجر۸

  • کد خبر : 105456
  • 11 اسفند 1399 - 9:24
همدان، پایتخت جهادی و فرهنگی ۵۰۵ شهید مدافع حرم/رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم در سالروز عملیات والفجر۸

سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در مراسم رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم گفت: امروز با رونمایی از این دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور، همدان به عنوان پایتخت جهادی و فرهنگی ۵۰۵ شهید مدافع حرم شد. به گزارش عصر همدان، سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و […]

سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در مراسم رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم گفت: امروز با رونمایی از این دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور، همدان به عنوان پایتخت جهادی و فرهنگی ۵۰۵ شهید مدافع حرم شد.

به گزارش عصر همدان، سردار مهدی ظفری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان در آیین رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور در باغ موزه دفاع مقدس عنوان کرد: امروز با رونمایی از این دیوارنگاره شهدای مدافع حرم کشور، همدان به عنوان پایتخت جهادی و فرهنگی ۵۰۵ شهید مدافع حرم شد.

همدان، پایتخت جهادی و فرهنگی ۵۰۵ شهید مدافع حرم

ظفری گفت:از این روز استان همدان یادآور حماسه و جایگاه شهدای مدافع حرم کشور می‌شود که در مرحله نخست طراحی این دیوارنگاره جمع آوری تصاویر، زندگی نامه و نقش شهدای مدافع حرم تلاش های زیادی صورت پذیرفته است.

این دیوارنگاره در ابعاد ۳۰ در ۱/۸متر و با مشارکت، بنیاد شهید سردار حسین همدانی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان و به سرپرستی دکتر شعبانی و جوانان همدانی صورت گرفته است.

این دیوارنگاری متشکل از ۵۰۵ تصویر، ۳۳۸ تن از شهدا سپاهی، ۱۵۹ تن بسیجی و ۸ شهید متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است و همدان ۱۱ شهید مدافع حرم دارد. شهدای مدافع حرم کشورمان شامل ۴۲۵ تن از شهدای متاهل و ۸۰ شهید مجرد هستند.

دیوارنگاره شهدای مدافع حرم در سالروز عملیات والفجر۸

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: امسال برنامه ای توسط سپاه پیش بینی شد مبنی بر اینکه برای هر استان یک هفته، به عنوان هفته دفاع مقدس داشته باشد. نوبت به همدان در فصل زمستان و در اسفند ماه رسید که اصل را بر مبنای عملیات والفجر ۸ قرار دادیم که تعداد زیادی از شهدای استان در این عملیات به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مجیدی در ادامه عنوان کرد: در این هفته کارهای زیادی صورت گرفت که مهمترین آن شهدای مدافع حرم کشور بود که ما حصل آن این دیوارنگاره در باغ موزه دفاع مقدس همدان شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین همدان ضمن تشکر از بنیاد شهید همدانی افزود: این بنیاد با زحمات بسیار موفق شد تمامی اسناد و مدارک شهدای مدافع حرم را گرد آوری کرده و در باغ موزه دفاع مقدس که یادگار شهید حاج حسین همدانی هست تحت این دیوارنگاره به نمایش بگذارند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=105456
  • دیدگاه‌ها برای همدان، پایتخت جهادی و فرهنگی ۵۰۵ شهید مدافع حرم/رونمایی از دیوارنگاره شهدای مدافع حرم در سالروز عملیات والفجر۸ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.