• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

همایش توجیهی جهادگران بسیجی همدان برگزار شد

  • کد خبر : 84090
  • 25 شهریور 1399 - 18:15
همایش توجیهی جهادگران بسیجی همدان برگزار شد

به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه همدان تمامی گروههای جهادی شهر همدان در سالن انصار سپاه گرد هم آمده و مهم ترین موضوعات مربوط به گروه های جهادی را فراگرفتند. به گزارش خبرگزاری عصر همدان، سرهنگ علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان در این مراسم ضمن تشکر از زحمات تمامی گروه های جهادی گفت: از […]

به همت بسیج سازندگی سپاه ناحیه همدان تمامی گروههای جهادی شهر همدان در سالن انصار سپاه گرد هم آمده و مهم ترین موضوعات مربوط به گروه های جهادی را فراگرفتند.

به گزارش خبرگزاری عصر همدان، سرهنگ علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان در این مراسم ضمن تشکر از زحمات تمامی گروه های جهادی گفت: از زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشورمان پا نهاده، ظرفیت گروههای جهادی و لزوم وجود آنها بیش از پیش برای همگان مشخص شده است.

وی ادامه داد : از همان روزهای اول گروههای جهادی هر جایی که نیاز بود وارد عمل شدند و خوش درخشیدند؛آن زمانی که به ضدعفونی محل ها و معابر نیاز بود کپسول به دوش در آنجا حاضر بودند و زمانی هم که برای تهیه آب ژاول و محلول های ضدعفونی با مشکل مواجه بودیم این گروه های جهادی بودند که پیشقدم شده و شروع به تولید آن نمودند.

زمانی که بحث احتکار ماسک پیش آمد باز هم این گروه های جهادی بودند که خانه ها و مساجد را تبدیل به کارگاه تولید ماسک نمودند و کمبود را جبران کردند، زمانی هم که احساس شد در بیمارستانها و اماکن بهداشتی نیاز به افراد بیشتری می باشد گروه‌های جهادی به آنجا نیز اعزام شدند و به کمک جامعه پزشکی شتافتند.

بقایی افزود : احساس شد که در بحث معیشت مشکل داریم گروه های جهادی در این زمینه نیز خوش درخشیدند و حماسه آفریدند که در تاریخ نظیر ندارد. با یک توصیه مقام معظم رهبری میلیون ها بسته معیشتی را به منازل نیازمندان رساندند.

وی خاطر نشان کرد : انجام این همه خدمات امکان پذیر نبود جز با اخلاص ؛ که از ابتدای تشکیل بسیج در آن موج می زد و تا کنون نیز در آن ادامه دارد.

بقایی گفت: در ۱۱ مرداد سال گذشته مقام معظم رهبری دیداری با گروه‌های جهادی داشتند و تنها به این دیدار اکتفا نکرده و در پایان مراسم دیدار پیامی نیز به آنها فرستادند که در نوع خود بی نظیر و نشان از رضایت ایشان از جهادگران داشت .اما نکته ای که حضرت آقا در این دیدار بر آن تاکید داشتند و بنده هم بر روی آن اصرار می‌کنم این است که پیش از اینکه به کارهای جهادی بپردازید خودسازی را انجام دهید، مبادی آداب باشید و الگوی رفتار دیگران تا بتوانید تاثیر گذاری بیشتری در جامعه داشته باشید.

فرمانده ناحیه همدان چند درخواست نیز جهادگران بسیجی داشت: ابتدا اینکه از شما گروه‌های جهادی می خواهم به صورت منسجم و شبکه ای فعالیت‌های خود را انجام دهید.

یک موقعی تشخیص بر این است که گروه های جهادی مثلا در لرستان به فعالیت‌های جهادی بپردازند این نباشد که بگوئیم ما به مکان دیگری می رویم . نکته دیگر این که تنها در فعالیت‌های عمرانی متمرکز نشویم و به مباحث فرهنگی علمی آموزشی، ورزشی و.. نیز بپردازیم. نکته بعدی اینکه گروه‌های جهادی را تخصصی کنیم یعنی در بین گروه جهادی ما لوله کش آسفالت کش و بنا و.. داشته باشیم، یعنی افرادی که در هر زمینه ای تخصص دارند آنها را شناسایی و به گروه خود بیافزائیم تا کارهای ما بی عیب و نقص انجام شود. نکته بعدی نیز استمرار در خدمات رسانی است یعنی این نباشد که در یک بازه کوتاه زمانی فعالیتی داشته باشیم و بعد آن را رها کنیم و همچنین با اعضای گروه ارتباط مستمر داشته باشیم.

موضوع آخرین اینکه تک بعدی نباشیم و در زمینه های مختلف برنامه ریزی انجام دهیم برای ترویج ازدواج آسان، برای تربیت فرزند، ترویج نماز ، برای آسیب زدایی از فضای مجازی و..

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=84090
  • دیدگاه‌ها برای همایش توجیهی جهادگران بسیجی همدان برگزار شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.