• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3
رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد:

بهبود اداره شهرها باهم‌اندیشی مجمع مشورتی

  • کد خبر : 204078
  • 23 آبان 1402 - 9:16
بهبود اداره شهرها باهم‌اندیشی مجمع مشورتی
رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: طرح مسئله، هم‌اندیشی و چاره‌جویی در راستای حل مشکلات شهرها از ویژگی‌های عملکردی مجمع مشورتی شوراهای مراکز استان‌های کشور است‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، محمود مسگریان در حاشیه مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: طرح‌های خروجی مجمع مشورتی به‌منظور قانون‌گذاری به مراجع ذی صلاح پیشنهاد خواهند شد.

مسگریان با بیان اینکه امروز کلانشهرها به تنهایی نمی‌توانند هزینه اداره شهر را بپردازند، گفت: وسعت و جمعیت در کنار مولفه‌ای به نام مهاجرت به کلانشهرها امروز مشکلات متعددی را برای مدیران شهری ایجاد کرده است.

رئیس شورا ی اسلامی شهر همدان، ترافیک را از مشکلات عمده کلانشهرها برشمرد و افزود: کیفیت زندگی مردم امروز تحت تاثیر ترافیک قرارگرفته؛ بنابراین باید تا زمان چاره‌جویی دائمی، با مشورت و هم‌اندیشی راهی موقت برای رفع آن بیابیم.

مسگریان عنوان کرد: هم اکنون شهر همدان با مشکل ترافیک مواجه است از این رو تلاش می‌کنیم تا این مشکل تبدیل به بحران نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به کمبود مسکن در کلان‌شهرها، گفت: گرانی و کمبود مسکن در شهرهای بزرگ مسئله‌ای است که شورای مشورتی باید در خصوص آن تصمیم واحدی بگیرد؛ تصمیماتی که بدون حمایت دولت به نتیجه نخواهد رسید.

پسماند یکی از مهمترین مسائلی است که همیشه مطرح بوده و برای حل این مشکل، باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

محمود مسگریان با اشاره به طرح ارائه شده سرمایه گذار حوزه بازیافت و پسماند زباله، اظهار داشت: بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی  زباله گردها ایفا کند و به شغل آنها وجهه مناسبی بدهد.

مسگریان تاکید کرد: لازم است جلسات مستمر برای ساماندهی زباله گردها به صورت تخصصی برگزار شود و این موضوع با دقت و حساسیت خاصی پیگیری شود.

وی به موفقیت شهرداری مشهد در ساماندهی زباله گردها اشاره کرد و گفت: این موفقیت به دلیل تدوین برنامه خوبی بوده که صورت گرفته و شهرداری همدان می‌تواند از تجربه علمی این شهر استفاده کند.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204078
  • دیدگاه‌ها برای بهبود اداره شهرها باهم‌اندیشی مجمع مشورتی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.