• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5
مشاور فرمانده سپاه همدان تاکید کرد:

هراس دشمنان از تربیت نسل جوان در مسیر اربعین حسینی

  • کد خبر : 196027
  • 13 شهریور 1402 - 10:59
هراس دشمنان از تربیت نسل جوان در مسیر اربعین حسینی
مشاور فرمانده سپاه همدان با تاکید بر اینکه دشمنان از تربیت جوانان در مسیر اربعین حسینی در تلاطم و وحشت افتاده‌اند، گفت: وقتی یک جوانی در موکب تربیت شده و در مسیر قرار بگیرد دشمنان از آن وحشت می‌کنند چرا که آنان خوب متوجه این امر هستند کسانی که در دفاع مقدس بودند در هیات‌ها و با نفس گرم حضرت امام (ره)، تربیت شدند.

سردار فرجی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان عنوان کرد: امسال نسبت به سالهای قبل، یک انضباط خیلی خوبی از طرف مردم در مدیریت سفرها را ما شاهد بوده‌ایم.

مشاور فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه نقش شهدا و بزرگان در این سفر بسیار موثر بوده است، افزود: در این سفر ارزشمند، مردم حضور بیشتری داشته باشند تا بتوانند در مسیر به یاد شهدا باشند و متوجه باشند که این مسیری که امروز دارند بعنوان راهپیمایی بزرگ اربعین طی می‌کنند، یادگار شهداست و نباید هیچگاه آنان را فراموش کنیم.

وی ادامه داد: باید بیاد داشته باشیم که شهدای بزرگی مثل حاج قاسم سلیمانی، حاج حسین همدانی و شهید مهدی المهندس کمک کردند که مردم در این راهپیمایی بزرگ شرکت کنند.

سردار فرجی با اشاره به ترس و هراس دشمنان از این حرکت عظیم، عنوان کرد: دشمنان می‌بینند وقتی این سفر انجام می‌شود، تمام مردم از اقشار و طیف‌های گوناگون در طول سفر با محبت در کنار هم قرار می‌گیرند و با این محبت، خیلی از مسائل و مشکلاتی که دشمن بوجود آورده است را حل می‌کنند.

مشاور فرمانده سپاه همدان یادآور شد: دشمنان بدنبال ایجاد چند قطبی بودند و با مشاهده در کنار هم قرار گرفتن مردم با هر رده سنی و سمتی در این سفر، دچار هراس شده و به شایعات و اختلاف افکنی دامن می‌زنند، اما این را بدانند که با بصیرت مردم در این راه موفق نخواهند شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اکثر موکب‌ها با کمک مردم اداره می‌شود، گفت: مردم در اربعین آنچه که داشتند را در طبق اخلاص گذاشته و به زائران حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند، در همدان بیش از صد موکب مردمی است که هیچگونه اعتبار دولتی نداشته و مردم از قوت و سرمایه زندگی

خود برای این مسیر هزینه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر موکب‌هایی که می‌بینیم از طریق نوجوانان و جوانان مدیریت می‌شود، افزود: در این راه قدیمی‌ترها هم با علاقه زیادی اجازه داده‌اند که این نونهالان وارد این عرصه شده و کم‌کم مسئولیت موکب‌ها را در دست بگیرند.

سردار فرجی با تاکید بر اینکه دشمنان از تربیت جوانان در مسیر حسینی در تلاطم و وحشت افتاده‌اند، گفت: وقتی یک جوانی در موکب تربیت شده و در مسیر قرار بگیرد دشمنان از آن وحشت می‌کنند چرا که آنان خوب متوجه این امر هستند کسانی که در دفاع مقدس بودند در هیئت‌ها و با نفس گرم حضرت امام (ره)، تربیت شدند.

مشاور فرمانده سپاه همدان تصریح کرد: الان هم با نفس گرم مقام معظم رهبری نوجوانان و جوانان با هر سلیقه و گرایشی در مسیر کربلا وارد موکب‌ها شده و بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی از زائرین اربعین حسینی پذیرایی می‌کنند.

وی افزود: موکب‌های اربعین حسینی عامل ایجاد محبت، در دل مردم هستند، این محبت بسیاری از مسائل و مشکلاتی که بخش عظیم آن توسط دشمنان طراحی و القا شده را حل می‌کند.

این مقام مسئول اذعان داشت: به نظر می‌رسد امسال، نسبت به سالهای قبل هم جمعیت بیشتری عازم کربلا شده، هم نظم و انضباط بیشتری بر موکب‌ها حاکم بوده و هم نوع کمک‌های مردمی بهتر و بیشتر شده است که این باعث شده تا بتوانیم بر خیلی از مسائلی که دشمنان طراحی کرده‌اند به یاری خدا فائق آییم.

 

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196027
  • دیدگاه‌ها برای هراس دشمنان از تربیت نسل جوان در مسیر اربعین حسینی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.