• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
نهاوند درسیل بارش‌ها غوطه‌ور شد!

نهاوند رکورددار بارش‌های استان همدان

  • کد خبر : 211569
  • 28 بهمن 1402 - 8:32
نهاوند رکورددار بارش‌های استان همدان
بیشترین بارش‌های استان همدان در شهرستان نهاوند اتفاق افتاد و برف چهره این شهر را سفیدپوش و زمستانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان» از روز گذشته بارش برف و باران در شهرستان نهاوند شروع‌شده و همچنان ادامه دارد که این بارش‌ها موجب خوشحالی کشاورزان و شهروندان نهاوندی شد.

بیشتر بارش‌ها به‌صورت باران و در مناطق کوهستانی بیشتر به‌صورت برف بود و موجب لغزندگی جاده‌ها و کند شدن تردد به‌خصوص در گردنه برف‌گیر گاماسیاب شد.

خوشبختانه شهرستان نهاوند رکورددار بارش‌های استان همدان بود به‌طوری‌که در ۴۸ ساعت گذشته نصف بارش سال زراعی جاری در نهاوند باران بارید.

کل بارش سال زراعی جاری شهرستان نهاوند یعنی از اول مهرماه تا قبل از بارش‌های سامانه اخیر ۹۱ میلی‌متر بوده که در ۴۸ ساعت گذشته خوشبختانه بیش از ۸۵ میلی‌متر بارش داشته‌ایم.

جدول بارش ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی استان همدان نشان می‌دهد که ایستگاه‌های تاریک دره، فارسبان، ایستگاه شهر نهاوند و ده حیدر همگی از نهاوند پر بارش‌ترین مناطق استان همدان پس از بارش سامانه اخیر هستند.

پس از بارش برف در این شهرستان راهداران در محورهای شهرستان مشغول برف‌روبی و هستند و نیروهای عملیاتی امدادی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گاماسیاب نیز در این محور حضور دارند.

پس از خروج سامانه بارشی از استان همدان، هواشناسی از کاهش دما در این استان خبر داد به همین دلیل جهاد کشاورزی نهاوند نیز هشداری جهت جلوگیری از سرمازدگی صادر کرد.

در این اطلاعیه از گلخانه داران درخواست شده نسبت به بازبینی و آزمایش ژنراتور برق اضطراری، مخازن سوخت مایع و مشعل‌های گازوئیل سوز اقدام نمایید.

همچنین برای باغداران در مناطقی که تورم جوانه در باغات دیده می‌شود محلول‌پاشی با آمینواسید توصیه‌شده است.

پلیس‌راه هم از رانندگان درخواست کرده با توجه به لغزندگی جاده‌ها از سفر غیرضروری پرهیز کنند.

انتهای خبر/ س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211569
  • دیدگاه‌ها برای نهاوند رکورددار بارش‌های استان همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.