• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

نهاوند، شهر فرهنگ که آوازه بلند تاریخی دارد

  • کد خبر : 210610
  • 15 بهمن 1402 - 12:10
نهاوند، شهر فرهنگ که آوازه بلند تاریخی دارد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نهاوند شهر شعر و فرهنگ و هنر است که آوازه‌ای بلند و تاریخی دارد و شهدای گرانقدری چون گروه ابوذر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان»، مسعود ویژه در مراسم اختتامیه جشنواره شعر طنز استان که امروز به میزبانی سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با حضور مسئولان و شاعرانی از سراسر استان برگزار شد، گفت: نهاوند شهر شعر و فرهنگ و هنر است و آوازه‌ای بلند و تاریخی دارد.

وی اظهار داشت: در تاریخ انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند افتخارآفرین و موثر بوده و شهدای گرانقدری چون گروه ابوذر را تقدیم کرده است.

ویژه در بخش دیگری از سخنانش افزود: دهه فجر امسال حال و هوای خاصی دارد و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با جشن‌های ماه رجب تقارن دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل جشن‌ها و برنامه‌های بسیاری در حال برگزاری است که از آن جمله جشنواره شعر طنز است که به میزبانی نهاوند در حال برگزاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: از همه مجریان و حامیان این برنامه از جمله مسئولین شهرستان امام جمعه نهاوند، فرماندار و نماینده شهرستان قدردانی می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آزمون‌ مهم انتخابات گفت: دشمن زخم خورده است و از هر ابزاری برای ضربه زدن به کشور و ناامیدی مردم استفاده می‌کند.

ویژه اظهار داشت: مردم‌ همیشه حضور موثری در عرصه‌ها داشته‌اند و به یاری خدا از آزمون انتخابات نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

وی ادامه داد: در این انتخابات نیز مردم با حضور حداکثری باز هم دشمنان را ناکام می‌کنند و توطئه‌های آنها را خنثی می‌کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش پایانی سخنانش به اهمیت شهر طنز اشاره کرد و گفت: شعر طنز را از دو نگاه می‌توان مورد بررسی قرار داد و اهمیت آن را گوشزد کرد.

وی افزود: نخست شعر را می‌توان به عنوان یک رسانه دانست که در عین کوتاهی، حاوی پیام‌ها و مطالب و محتوای پر مغز است که به مخاطب منتقل می‌شود.

ویژه اظهار داشت: یکی از دلایل فرهنگ غنی ما شاعرانی هستند که زبان و فرهنگ ما را از طریق شعر پاسداری کرده‌اند.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: نکته دوم نیز اهمیت شعر طنز است که بیشترین اقبال از سوی مخاطبان نسبت به فیلم‌‌ها و برنامه‌های طنز است و این رکورد گاهی در چند دهه اخیر هم به فیلم‌های طنز اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: این کشش و تقاضا با توجه به شرایط موجود در همه دنیا که کشور ما هم از آن بی‌نصیب نیست، نشان دهنده اهمیت موضوع شعر و طنز است.

در ادامه این مراسم از سال‌ها تلاش و کوشش شاعر طنزپرداز نهاوند استاد اسدالله حیدری متخلص به برکه قدردانی شد.

در پایان مراسم از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

انتهای خبر/ س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210610
  • دیدگاه‌ها برای نهاوند، شهر فرهنگ که آوازه بلند تاریخی دارد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.