• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1

نمونه ی کارهای جهادی دوران دفاع مقدس را امروزه در کمک های مومنانه می توان دید

  • کد خبر : 90997
  • 13 آبان 1399 - 12:39
نمونه ی کارهای جهادی دوران دفاع مقدس را امروزه در کمک های مومنانه می توان دید

علی زبرجدیان گفت: نمونه ی کارهای جهادی دوران دفاع مقدس را امروزه در کمک های مومنانه می توان دید. به گزارش عصر همدان، رزمایش کمک های مومنانه و جهادی سبب تقویت روحیه ایمان و نوع دوستی در کشور و ایجاد فضای خوب کمک به همنوع شده است. علاوه بر این لزوم انجام این کارها از […]

علی زبرجدیان گفت: نمونه ی کارهای جهادی دوران دفاع مقدس را امروزه در کمک های مومنانه می توان دید.
به گزارش عصر همدان، رزمایش کمک های مومنانه و جهادی سبب تقویت روحیه ایمان و نوع دوستی در کشور و ایجاد فضای خوب کمک به همنوع شده است. علاوه بر این لزوم انجام این کارها از طریق بروکراسی اداری را نفی و این مطلب مهم را به جامعه القا می کند که برای حلّ مسائل فقط نباید نگاه ها به نظام و دولت باشد. بلکه هر مسلمانی با توجه به معتقادات دینی و الزامات ایمانی باید به اندازه توانش در راستای حلّ معضلات جامعه ی اسلامی، اقدام کند.
در این زمینه با علی زبرجدیان، از اعضای گروه جهادی شهید همدانی و از فعالین اقدامات و کمک های مومنانه در همدان به گفتگو نشستیم و نظرات او را در مورد شرایط به وجود آمده در کشور در بحث کمک های مومنانه جویا شدیم.
عصر همدان: کمک جهادی و مومنانه ای را که از ابتدای سال انجام داده اید چه نقشی در زندگی نیازمندان استان همدان داشته است؟
زبرجدیان: با شروع ویروس کرونا از زمستان سال قبل، بسیجیان و مردم دارالمومنین همدان خودجوش با توجه به نیاز جامعه دست به دست هم داده و با برنامه ریزی و تقسیم بندی کارها در قسمت های مختلف مشغول شدند. کارها از تهیه مواد ضد عفونی گرفته تا تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف. و همچنین باتوجه به تعطیلی بعضی مشاغل و کاهش درامد اقشار ضعیف جامعه با تهیه مواد خوراکی با کمک مومنانه مردم خیر، و همچنین تهیه و توزیع غذای گرم قدمی بزرگ برداشته شده است
عصر همدان: با توجه به قرارگیری در ایام روز دانش آموز و استکبار ستیزی، ارتباط کارهای جهادی که انجام دادیه اید با روحیه ایثارگری و استکبار ستیزی در کجاست؟
زبرجدیان: مردم به صورت خود جوش و با صمیمیت خاصی گرد هم آمدند و برای رفع نیاز اقشار ضعیف جامعه تلاش کردند و این اقدام مردم را می توان حاصل اقدامی ایثار گونه و فداکاری دانست چرا که می توان گفت نمونه آن را در جهان بی سابقه است.
عصر همدان: شخصیت هایی که برای کار جهادی به کار گرفته می شوند، فراخوان می شوند و حقوق میگیرند یا خود جوش می آیند؟
زبرجدیان: افرادی که برای کمک مومنانه به مراکز کمک رسانی و سازمان های بسیج مراجعه می کردند همگی داوطلبانه و با ذوق و شوق مراجعه میکردند و بدون چشم داشتی جانانه از پس سختی ها و مشکلات و کمبود ها حتی با صرف هزینه شخصی برای مهیا کردن مواد لازم برمی آمدند.
ما در چند نوبت غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی و با نظارت از سوی شبکه بهداشت برای صرف، تهیه و توزیع کردیم که نمونه ان را در هیچ کجا نمیتوان دید، مواد اولیه با کمک مومنانه تهیه گردید و پخت آن کاملاً بهداشتی صورت پذیرفت.
عصر همدان: حضور مردم در کمک های جهادی و مومنانه چه شباهتی با اوایل انقلاب و حضور در جبهه ها دارد؟
زبرجدیان: مردم مومن و متدین کشورمان همواره ثابت کردند پای ثابت کمک رسانی به اقشار ضعیف و آسیب دیده هستند، و خود جوش و با عرق ملی و انقلابی پای سختی ها ایستادگی میکنند که نمونه آن را به وضوح در زمان انقلاب و دفاع از اب و خاک در مقابل حمله ناجوان مردانه رژیم بعث عراق مشاهده کرد
مردم به دنبال دعوت رهبر معظم انقلاب از آحاد ملت برای کمک به نیازمندان و همنوعان خود، تمامی نهادها از جمله بسیج، سپاه پاسداران، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین وزارت خانه های مختلف این دعوت رهبر معظم انقلاب را لبیک گفتند.
انتهای پیام/ط
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=90997
  • دیدگاه‌ها برای نمونه ی کارهای جهادی دوران دفاع مقدس را امروزه در کمک های مومنانه می توان دید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.