• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

نماز روابط اجتماعی را تنظیم می کند

  • کد خبر : 35299
  • 12 آذر 1398 - 14:14
نماز روابط اجتماعی را تنظیم می کند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه نماز روابط اجتماعی را تنظیم می کند گفت: نماز در واقع تنظیم کننده روابط شما با خدا و تنظیم کننده رابطه با خانواده است. به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در اجلاسیه نماز شهرستان اسدآباد، با اشاره به نفش نماز در تنظیم روابط چهارگانه […]

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه نماز روابط اجتماعی را تنظیم می کند گفت: نماز در واقع تنظیم کننده روابط شما با خدا و تنظیم کننده رابطه با خانواده است.

به گزارش عصر همدان؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در اجلاسیه نماز شهرستان اسدآباد، با اشاره به نفش نماز در تنظیم روابط چهارگانه قوانین الهی، اظهار کرد: ما باید روابط خود را با همدیگر اصلاح کنیم و اگر در جامعه ارتباطات بهم بریزد و روابط اجتماعی مبتنی بر عدالت نباشد، آن جامعه هیچگاه به مدینه فاضله تبدیل نمی‌شود و آن جامعه را سعادت فرا نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: نماز روابط اجتماعی را تنظیم می کند به شرط آنکه ما بدانیم و چگونه باید نماز بخوانیم و در واقع تنظیم کننده روابط شما با خدا و تنظیم کننده روابط با خانواده است.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان تصریح کرد: اگر نماز واقعی به معنای واقعی کلمه در ادارات، آموزش و پرورش، مدارس و در خانواده و جامعه ما شکل بگیرد،  راوبط اجتماعی ما تنظیم می‌شود.

وی خواندن نماز را در ایجاد نظم و انضباط مؤثر خواند و گفت: دانش آموزان باید نظم داشته باشند و دانش‌آموزی که بدون نظم درس می‌خواند و یا استراحت می‌کند، موفق نمی‌شود وبنابراین درس انضباط می دهد.

شعبانی نماز محک عبودیت و ایمان واقعی است، گفت: نماز صرفا” یک نماز نیست بلکه گزارشی از گذشته و آینده و فعالیت‌های انسان است که موظف هستیم به خداوند گزارش می دهیم.

نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان با بیان اینکه همه ما نماز را در مسیری می ایستیم که قبله قرار گرفته، این قبله جهت است، گفت: بنابراین نماز به زندگی ما جهت می دهد و باید جهت دار زندگی کنیم؛ کسی که نماز نمی‌خواند در جهتی قرار نگرفته و زندگی او مشکل دار است.

وی خاطرنشان کرد: کسی که نماز می‌خواند، فرهنگ، سیاست، جامعه و مدیریت شما رو به سمت کعبه و جهت دار است؛ مسئولی که در جمهوری اسلامی نماز می‌خواند، سیاست ورزیش باید سمت کعبه و الهی باشد.

شعبانی خطاب به دانش‌آموزان، تأکید کرد: ارتباط خود را با خدا قطع نکنید، یک ربع وقت گذاشتن برای خداوند، وقت زیادی نیست چراکه آنچه که سعادت انسان را رقم می‌زند نماز است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=35299
  • دیدگاه‌ها برای نماز روابط اجتماعی را تنظیم می کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.