• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

مردم در تحقق «جهش تولید» نقش موثری دارند/ سیطره دولت بر اقتصاد مشکل تولید را حل نمی‌ کند

  • کد خبر : 55494
  • 03 فروردین 1399 - 11:45
مردم در تحقق «جهش تولید» نقش موثری دارند/ سیطره دولت بر اقتصاد مشکل تولید را حل نمی‌ کند

غلامرضا فریدونی با اشاره به نقش مردم در ایجاد و تحقق جهش در تولیدات استانی گفت: انقلاب چهل ساله به ما ثابت کرد که هر جا مردم بودند و آنها را در کارها مشارکت دادیم آنجا موفق بودیم و تا زمانی  که سیاست دولتی می خواهد بر تمام اقتصاد سیطره داشته باشد مشکل تولید حل […]

غلامرضا فریدونی با اشاره به نقش مردم در ایجاد و تحقق جهش در تولیدات استانی گفت: انقلاب چهل ساله به ما ثابت کرد که هر جا مردم بودند و آنها را در کارها مشارکت دادیم آنجا موفق بودیم و تا زمانی  که سیاست دولتی می خواهد بر تمام اقتصاد سیطره داشته باشد مشکل تولید حل نمی شود و ما در همدان باید این  قوانین را بررسی کنیم.

غلامرضا فریدونی، رئیس کارگروه مدیریت و حکمرانی مجمع بسیجیان استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در لحظه تحویل سال و نامگذاری سال جهش تولید گفت: در بیانات مقام معظم رهبری سه نکته وجود دارد که نیاز به تحلیل و بررسی دارد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۸ را سالی پرتلاطم  و دشوار بیان کردند که با سیل آغاز شد و با کرونا تمام شد اما برگرفته از سخن سردار سپهید شهید سلیمانی که فرمودند در تهدیدها، فرصت ها بیشتر دیده می شود ایشان هم حضور مردم، تعامل و همکاری آحاد مردم را در سال ۹۸ شاخصه مهم و فرصتی برای کشور ذکر کردند.

فریدونی با تاکید بر اینکه در بیانات مقام معظم رهبری این نکته بود که زیبایی ها را در قبال شرایط سخت نام بردند افزود: به عنوان مثال مقام معظم رهبری به مصادیقی همچون  کمک گسترده مردم به سیل زدگان و تشییع بی نظیر سردار رشید اسلام در شهرهای مختلف  و همچنین حضور مجموعه های درمانی و مردم در بحث کرونا اشاره کردند.

نگاه توحیدی مقام معظم رهبری به مسائل و مشکلات

وی با بیان اینکه نگاه توحیدی مقام معظم رهبری به  مسائل و مشکلات نکته دومی است که در بیانات ایشان باید به آن اشاره کرد افزود: مقام معظم رهبری در این مسائل و مشکلات خداوند متعال را می بینند و می خواهند مردم هم به آن سو بروند.

رئیس کارگروه مدیریت و حکمرانی مجمع بسیجیان استان همدان ادامه داد: ایشان می فرمایند این مسائل و مشکلات طبیعی و انسان ساز برای این است که انسان ها به ضعف خودشان پی ببرند و بدانند که پروردگار منشا تمام هستی است.

وی تاکید کرد: هدف مقام معظم رهبری این است که چشممان را از غیر خداوند ببندیم و طمعمان را از غرب و آمریکا قطع و بدانیم که خداوند متعال منشا هستی است و مشکلاتمان هم با توسل به خداوند حل می شود.

سرپرست روزنامه کیهان در استان همدان با اشاره به اینکه سومین نکته در بیانات رهبری بحث تولید است گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند در سال ۹۸ تولید خوب بود اما ایشان حل مشکلات اقتصادی  کشور را در گرو جهش تولید می دانند و هدفشان این است که اگر تولید رشد پیدا کند قطعا می تواند کشور را از مشکلات اقتصادی نجات دهد و امسال رسالت ما تولید است.

وی با بیان اینکه بخشی از وظیفه کارگروه مدیریت و حکمرانی مجمع بسیج استان  مطالبه گری از دستگاه های اجرایی است افزود:  بنا به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند همه دستگاه ها از دولت  گرفته تا مجلس حتی قوه قضائیه در این زمینه مسئول است ما هم به وظیفه خودمان و مطالبه گری از این دستگاه ها عمل می کنیم.

فریدونی گفت: اعتقاد بنده این است که کارگروه مدیریت  و حکمرانی هم باید بتواند برنامه ای برای سیستم دولتی و حتی غیردولتی در بخش تولید داشته  باشد  و فکر و ایده بیاورد و در این زمینه یاری بخش تولید، رونق تولید و جهش تولیدی باشد.

وی با بیان اینکه کارگروه مدیریت و حکمرانی مجمع بسیج از نخبگان متعددی تشکیل شده است گفت: این کارگروه می تواند براساس سخن مقام معظم رهبری  کارهایی که در قوه مجریه، مقننه و قضائیه صورت می گیرد که نمایندگان آنها را در استان مشغول کارند رصد  و اگر مشکلات و معضلاتی دیده شد به آن ها تذکر و اگر لازم شد به اطلاع عموم برساند.

رئیس کارگروه مدیریت و حکمرانی مجمع بسیجیان استان همدان ادامه داد: به  اعتقاد من رسالت گروه حکمرانی و مدیریت در سال بعد این است که کمک کار تولید در استان باشد.

وی با اشاره به نقش مردم در ایجاد و تحقق جهش در تولیدات استانی گفت: انقلاب چهل ساله به ما ثابت کرد که هر جا مردم بودند و آنها را در کارها مشارکت دادیم آنجا موفق بودیم و تا زمانی  که سیاست دولتی می خواهد بر تمام اقتصاد سیطره داشته باشد مشکل تولید حل نمی شود و ما در همدان باید این قوانین را بررسی کنیم.

فریدونی گفت: ما باید در جهت رفع  قوانین دست و پاگیری که نمی گذارد تولیدگران و سرمایه گذاران بیایند همدان رفع کنیم و همچنین حمایت های بعد از تولید را باید تقویت کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بخشی از تولید در استان همدان در بخش کشاورزی است و اگر کشاورز ضرر کند تمام دارایی اش از دستش رفته و دیگر نمی تواند سرپا شود.

رئیس کارگروه مدیریت و حکمرانی مجمع بسیجیان استان همدان افزود: آیا جهادکشاوری از کشاورزان حمایت می کند تا ضرر نکنند؟ یا در صنعت آیا می توانیم مشاغل خرد یا مشاغلی  که زیاد نیستند و یا کارگاه های کوچک که با یک باد به زمین می افتند را حمایت کنیم؟

وی تاکید کرد: اینها با یک باد به زمین می افتند و بلند شدن برایشان مشکل است و دستگاه های دولتی باید حمایت گر باشند تا اینکه جلوی این افراد سنگ بگذارند و آخر هم پشیمان شوند و برگردند.

فریدونی گفت: به اعتقاد من مشکلات در این زمینه در استان همدان زیاد است و  علی رغم ظرفیت هایی که دارد اما در صنعت نتوانستیم نسبت به استان های همجوار که ظرفیتی کمتر از ما دارند حرفی برای گفتن داشته باشیم که برای رفع این مشکل نیازمند یک عزم جدی در استان هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=55494
  • دیدگاه‌ها برای مردم در تحقق «جهش تولید» نقش موثری دارند/ سیطره دولت بر اقتصاد مشکل تولید را حل نمی‌ کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.