• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

نقش مهم هیئت های مذهبی در رفع مشکلات جامعه

  • کد خبر : 22651
  • 02 مهر 1398 - 14:26
نقش مهم هیئت های مذهبی در رفع مشکلات جامعه

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با اشاره به احیای سنت میانجی گری در بین خانواده ها  گفت: هیئات مذهبی یکی از بهترین مکان ها برای رواج این سنت پسندیده است و از طریق همین هیئات می توانیم خیلی از مشکلات جامعه در امر ازدواج و طلاق را حل کنیم. به گزارش عصر همدان، پیش از […]

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با اشاره به احیای سنت میانجی گری در بین خانواده ها  گفت: هیئات مذهبی یکی از بهترین مکان ها برای رواج این سنت پسندیده است و از طریق همین هیئات می توانیم خیلی از مشکلات جامعه در امر ازدواج و طلاق را حل کنیم.

به گزارش عصر همدان، پیش از ظهر امروز بانوان فعال مذهبی و فعال اجتماعی در شورای شهر بهار گرد هم آمدند و در خصوص مشکلات خانواده های بهاری و راهکارهای موجود بحث و تبادل نظر کردند.

این نشست به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار و در قالب طرح “هم سرنوشتیم” برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام محمد جمشیدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان به بیان اهمیت جایگاه خانواده در اسلام پرداخت و با اشاره به مشکلات بیان شده از سوی بانوان حاضر در جلسه در خصوص بالا رفتن اختلافات خانوادگی و طلاق در جامعه گفت: خوب است که تلاش کنیم فرهنگ واسطه گری را در جامعه بالا ببریم و این رسم قدیمی را یک بار دیگر بین مردم رواج دهیم.

وی ادامه داد: هیئات مذهبی یکی از بهترین مکان ها برای رواج این سنت پسندیده است و از طریق همین هیئات و مسئولین هیئات مذهبی می توانیم خیلی از مشکلات جامعه در امر ازدواج و طلاق را حل کنیم.

وی تهیه جهیزیه و مهریه را دو مشکل مهم در جلوگیری از ازدواج در سطح جامعه دانست و گفت: ما با راه اندازی پویش هم سرنوشتیم باید فرهنگ ازدواج آسان را بین مردم جا بیندازیم و این کار باید از سطح خود جامعه و همین هیئات مذهبی صورت پذیرد.

در ادامه جلسه بانوان به بیان مشکلات موجود در سطح شهرستان پرداختند که از آن جمله می توان به بالا رفتن سن ازدواج دختران تحصیلکرده در سطح شهر، خیانت همسران، بالا رفتن طلاق توافقی، عدم استقبال آقایان از کلاس های آموزشی خانواده و … بیان شد.

همچنین اعضای حاضر به بیان راهکارهایی برای حل مشکلات پرداخته و هر یک از اعضا مرتبط با تخصص خود برای حل مشکلات اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=22651
  • دیدگاه‌ها برای نقش مهم هیئت های مذهبی در رفع مشکلات جامعه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.