• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

نقش تاثیرگذار باورهای دینی در کاهش طلاق

  • کد خبر : 192084
  • 10 مرداد 1402 - 10:52
نقش تاثیرگذار باورهای دینی در کاهش طلاق
دبیر قرارگاه و مجمع مردمی جمعیت استان همدان گفت: باورهای دینی در رسیدن و حفظ خانواده مستحکم بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش عصر همدان؛ مهدی قاسمی با بیان اینکه طلاق یک منشور چند بعدی است، عنوان کرد: سطح سواد، فرهنگ عمومی، میزان پایبندی به ارزش‌های دینی، مسائل اقتصادی و آموزه‌های اجتماعی مردم از فاکتورهای اثر گذاری در جامعه است  که عدم رعایت آنان می‌تواند دلیل  افزایش طلاق باشد.

قاسمی افزود: یکی از ابعادی که می‌تواند در بوجود آمدن این پدیده ناهنجار نقش ویژه‌ای داشته باشد کمرنگ شدن مسائل معنوی و دینی است، وقتی باورهای دینی در یک جامعه‌ای تقویت می‌شود دلیل ماندگاری و مانایی خانواده است.

وی با اشاره به زندگی برخی از بزرگان و تحمل داشتن همسران بدخلق تا آخر زندگی‌شان که باعث پیشرفت معنوی آنان گشته، عنوان کرد: وقتی در زندگی مشترک یکی از زوجین بپذیرد که اگر بر اساس باورهای دینی بدخلقی‌های همسرش را تا اندازه‌ای تحمل کند، این عمل نزد خداوند اجر معنوی بالایی دارد این کار باعث می‌شود که طرفین در کوچک‌ترین مسائل و دعواهای خانوادگی پیشنهاد طلاق را ندهند.

قاسمی بیان کرد:  اگر بتوانیم جایگاه و  پایگاه مسائل دینی را در خانواده‌ها بالا ببریم، به یکی از آموزه‌های محکم دینی دست پیدا می‌کنیم که می‌تواند خانواده‌ها را از گردباد طلاق نجات دهد.

دبیر قرارگاه و مجمع مردمی جمعیت استان همدان با بیان اینکه دومین دلیل استحکام خانواده به گذشته و دوران مجردی زوجین برمی‌گردد گفت: باورهای دینی در پاک بودن دامن دختر و پسر در دوران مجردی نیز تاثیرگذار است، چراکه امروزه یکی‌دیگر از مهم‌ترین دلایلی که خانواده‌ها برای طلاق اقدام می‌کنند به گذشته نامعلوم و ارتباطات نامتعارف یکی از زوجین با نامحرمان برمی‌گردد که باعث از هم پاشیدن شیرازه زندگی می‌شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه عدم پذیرش باورهای دینی و رعایت نکردن آن دلیل مهم وارد شدن آسیب جدی به بدنه خانواده است اذعان داشت: مگر می‌شود در یک جامعه دینی زندگی کرد ولی باورهای دینی در آن نقشی نداشته باشد؟ که اگر این چنین باشد باید منتظر طلاق‌های عاطفی و ثبت شده بیشماری در جامعه باشیم.

وی به آموزش باورهای دینی در قبل و حین ازدواج اشاره کرد و ادامه داد: این آموزه‌ها از دوران مجردی آغاز شده و تا سال‌ها بعد از ازدواج نیز باید ادامه داشته باشد تا بتواند تاثیر بسزایی را در روند زندگی زوجین داشته باشد.

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192084
  • دیدگاه‌ها برای نقش تاثیرگذار باورهای دینی در کاهش طلاق بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.