• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

نقش‌آفرینی سپاه در دوران مختلف بی‌بدیل است/لزوم توجه به گله مندی مردم، نسبت به تبعیض در پرداختی ها

  • کد خبر : 150577
  • 02 اردیبهشت 1401 - 15:49
نقش‌آفرینی سپاه در دوران مختلف بی‌بدیل است/لزوم توجه به گله مندی مردم، نسبت به تبعیض در پرداختی ها

ائمه جمعه شهرستان های مختلف استان همدان گفتند: روز قدس روز تشکیل جبهه مستضعفین در مقابل مستکبرین عالم است و این آرزوی امام بود تا مسلمانان بر ضد دشمن واحد اتحاد داشته باشند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد. همدان آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز […]

ائمه جمعه شهرستان های مختلف استان همدان گفتند: روز قدس روز تشکیل جبهه مستضعفین در مقابل مستکبرین عالم است و این آرزوی امام بود تا مسلمانان بر ضد دشمن واحد اتحاد داشته باشند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه انبیا برای یادآوری عهد انسان با خداوند مبعوث شدند اظهار کرد: اگر فطرت انسان روشن شود، در مسیر عبودیت قرار می‌گیرد، اما انسان فطرت را در این عالم مشغول می‌کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دین خدا را با افراد و شخصیت‌ها نمی‌توان شناخت افزود: عملکرد افراد معیار اسلام نیست، بلکه اسلام را باید به درستی شناخت بنابراین دین خدا با عملکرد مسئولان شناخته نمی‌شود.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه برای شناخت جمهوری اسلامی، باید حق و اسلام را شناخت و این نظام طبق ضوابط الهی است تصریح کرد:  باید ضوابط و ماهیت اسلامی را شناخت و با این موارد عملکرد مسؤولان را بررسی کرد، هر چه عملکرد آنها با این ضوابط نزدیکتر باشد، افراد مومن‌تر خواهند بود.

 

وی با اشاره به اینکه آرمان‌های حکومت را حضرت علی(ع) با پذیرفتن خلافت مشخص می‌کند ادامه داد: حکومت اسلامی چیزی است که حضرت در نهج‌البلاغه معرفی می‌کند، در این مورد امام علی(ع) می‌فرمایند حکومت برای رسیدن به منافع مادی نیست، مسؤول حکومت اسلامی باید راحت بتوانند بگویند که خدایا ما به دنبال قدرت نیستیم.

 

شعبانی با بیان اینکه امام علی(ع) چهار هدف را معرفی می‌کند خاطرنشان کرد: هر حکومت اسلامی باید نشانه‌های دین را توسعه و شعائر دینی را در جامعه انجام و اصلاح در جامعه را دنبال کند.

 

وی با بیان اینکه دومین مسئله اصلاح مفاسد در جامعه است گفت: امروز مشکلات اقتصادی در جامعه فراوان داریم و باید به این مسئله توجه ویژه کنیم.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در حکومت علوی، بستر جامعه به شکلی فراهم می‌شود که اگر خواست به بهشت برود بتواند برود افزود: در نگاه حکومت اسلامی، امام در نامه به مالک اشتر می‎فرمایند بستر اقتصادی جامعه باید به شکلی باشد که برای همه حتی کفار هم مسائل اقتصادی تأمین باشد.

 

وی با بیان اینکه برای دولتی که فسادستیزی وجود دارد، راه همان راه امام علی(ع) است تصریح کرد: نخستین کار حضرت بازگرداندن اموال بیت‌المال بود بنابراین اموالی که نادرست از بیت‌المال گرفته بودند را بازگرداند و با زمین‌‎خواری‌ها مقابله کرد.

 

شعبانی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) با رانت‌خواری مبارزه کرد خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم اقتصاد اصلاح شود، با افراد رانت‌خوار و غارتگران مبارزه شود.

 

وی با بیان اینکه اصلاح نظام تقسیم بیت‌المال از دیگر اقدامات حضرت امیر(ع) بود گفت: بعضی‌ها برداشت‌های نجومی از بیت‌المال دارند در حالی که بیت‌المال امانتی در دست کارگزاران است و  باید برای مصلحت مسلمانان هزینه شود.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز بسیاری از مردم نسبت به تبعیض گله‌مند هستند اظهار کرد: نمی‌شود قشری بیشتر از دیگران برداشت کنند و این دلیل اصلی جنگ جمل و شهادت حضرت علی(ع) بود چون دست بسیاری از اختلاسگران را از بیت‌المال قطع کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه اصلاح نظام مدیریتی بسیار مهم است افزود: امام علی(ع) نظام مدیریتی را تغییر داد و کارگزارانی که کارآمدی نداشتند و تنها فقط به فکر خود بودند را حذف کرد.

 

شعبانی با بیان اینکه دولت باید نظام مدیریت خود را تغییر دهد تصریح کرد: اگر زیرمجموعه‌ها با دولت همراه نباشد، موفقیتی که باید حاصل نمی‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز با وجود اینکه رئیس جمهور به تمام استان‌ها سفر و در جریان ریز مشکلات قرار می‌گیرد، برخی از مشکلات پابرجاست به همین دلیل همه زیرمجموعه باید با سیاست‌ها و نگاه دولت همسو شوند.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مسئول خوب کسی است که بتواند بر بازار  نظارت کند و بر زیرمجموعه خود تسلط داشته باشد گفت: بنا بر فرمایش حضرت علی(ع) نیز حکومت باید گزارش اقتصادی به مردم بدهد، حضرت در گزارشی به مردم  اعلام کردند که همه مردم کوفه از نان گندم استفاده می‌کنند، مسکن دارند و آب شرب همه تأمین است.

 

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی نسبت به اقتصاد موظف است افزود: حضرت علی(ع) در نامه‌ خود به مالک اشتر فرمودند تلاش کن که تولید کثرت پیدا کند و زمین آباد شود.

 

شعبانی با گرامی‌داشت شب قدر و تأکید بر لزوم استفاده بهینه از این شب‌ها تصریح کرد: دشمنی که دینداری را در این کشور ضعیف می‌بیند شب‌های قدر و اعتکاف را ببیند و به زودی نیز شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با محکومیت توهین به قرآن کریم در غرب ادامه داد: کسانی که منطق ندارد، توهین می‌کند چراکه دشمن اگر منطق داشت برای پیشبرد اهداف خود وارد فضاسازی رسانه‌ای و تحریف و دروغ نمی‌شد.

 

امام جمعه همدان در ادامه عملیات تروریستی در افغانستان را محکوم کرد و در پایان با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: جامعه باید امنیت داشته باشد، امروز امنیت جامعه را مدیون نیروهای مسلح هستیم./فارس

ملایر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های این هفته نماز جمعه ملایر با اشاره به مهمترین ویژگی های امام علی علیه السلام اظهار کرد: امام علی علیه السلام خدمات گسترده ای به دین اسلام داشتند و برای حفظ اسلام همه کار انجام دادند

وی با اشاره به مظلومیت های امام اول شیعیان تصریح کرد: اولین کسی که به اسلام ایمان آورد امام علی علیه السلام بود اما دشمنان با تبلیغات گسترده کاری کردند که در خطبه های نماز جمعه و قنوت نماز این بزرگوار را لعن می کردند.

امام جمعه ملایر با اشاره تبلیغات دشمن کار در طول تاریخ بیان کرد: امروز نیز دشمن با تبلیغات گسترده به دنبال از بین بردن عقاید پیروان امام علی(ع) هستند.

وی با انتقاد از وضعیت روزه خواری علنی در سطح شهر تصریح کرد: باید حرمت ماه رمضان را حفظ کرد و اجازه دهن کجی برخی افراد با روزه خواری به این ماه را ندهیم.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به سالروز تأسیس سپاه بیان کرد: در جایگاه این نهاد انقلابی همین بس که امام فرمود اگر سپاه نبود کشور هم نبود و سپاه دارای جایگاه رفیعی است.

وی بیان کرد: در شکل گیری انقلاب، در دفاع از کشور در جنگ تحمیلی، در جنگ با داعش و در تمامی بزنگاه های تاریخی سپاه پاسداران نقش دارد و ثبات امنیت ایران در تمامی بخش ها ناشی از اقدامات این نهاد انقلابی است.

امام جمعه ملایر با اشاره به در پیش بودن دو شب قدر تصریح کرد: در این شب ها خواسته های ما ملکوتی، بصیرتی و معرفتی باشد و بهترین ها را از خدا بخواهیم.

وی با بیان اینکه بحث طرح صیانت تصریح کرد: امروز کنترل فضای مجازی را برخی به مسایل اقتصادی گره می زنند می شود هم این فضا را کنترل کرد و هم مسایل اقتصادی را دید.

حجت‌الاسلام برقراری به در پیش بودن روز قدس تصریح کرد: تشکیلات خود گردان فلسطین با اسراییلی ها همراه شده اند اما مجاهدین فلسطینی در مقابل رژیم صهیونسیتی ایستاده اند و نمی گذارند فلسطین به حاشیه برود.

وی گفت: بعد از دو سال امسال راهپیمایی عظیم حمایت از فلسطین برگزار می شود و همه در حمایت از آرمان های مردم مظلوم فلسطین حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

امام جمعه ملایر با اشاره به اهانت به قرآن در سوئد تصریح کرد: با توجه به فراگیری قرآن دشمنان برای مقابله با آن هر کاری می کنند و این نخستین بار نیست که شاهد اینگونه اقدامات هستیم.

نهاوند

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: امروز جبهه مقاومت در کشورهای مسلمان در مقابل مستکبران عالم ایستاده و به پیروزی های زیادی هم دست یافته است.

 

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز تشکیل سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عامل اقتدار نظام و یکی از مهترین عوامل عزت و قدرت ایران اسلامی است که در مقابل آمریکا ایستاده است.

 

وی افزود: در طول این ۴۰ سال سپاه بر قدرت نظام افزوده و نیروهای مومن سپاه و ارتش در کنار هم در راستای حفظ تمامیت ارضی و خنثی سازی تهدیدها و توطئه های دشمنان فعالیت های شبانه روزی داشته اند.

 

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: امروز آمریکا در منطقه حرفی برای گفتن ندارد و باید در مقابل اراده و مقاومت مردم ایران اسلامی تسلیم شود.

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اتفاقات اخیر در فلسطین گفت: صهیونیست ها این روزها هر جنایتی در مسجد الاقصی انجام می دهند و مقاومت نیز جواب آنها را می دهد و باید بدانند دیگر دوران قلدری صهیونیست ها گذشته است.

 

حجت الاسلام مغیثی بیان کرد: روز قدس روز وحشت صهیونیست ها است و وظیفه ما حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس است.

 

وی ادامه داد: دشمن با اختلاف افکنی در بین امت های مسلمان می خواهد توطئه های خودشان را اجرا کنند و این روزها به شدت جریان رسانه ای آنها فعال است.

 

امام جمعه نهاوند در پایان گفت: ملت های مسلمان باید با وحدت نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند و در مقابل توطئه های دشمنان اسلام هوشیار باشند.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه روز قدس فرصت مغتنمی برای اعلام انزجار از صهیونیسم، این جنایتکار خون آشام است، گفت: روز قدس سند اثبات مسلمانی ماست چرا که آمده کسی که ندای مظلومی را بشنود و جوابش را ندهد مسلمان نیست.

حجت اسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه دوم اردیبهشت ماه در مصلی امام این شهر گفت: امشب، شب شهادت مولای همه ما امیرالمؤمنین است و سعادتی است که در این شب های قدر عزادار مولایمان باشیم.

وی عنوان کرد: حقیقت شب قدر امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهراء(س) است و از خدا می خواهیم که توفیق درک این شب های عزیز را داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تویسرکان همچنین به مسئله صرفه جویی در آب به ویژه از سوی کشاورزان تأکید و اظهار کرد: نیاز است با توجه به کم آبی ها همه ما بیش از پیش در مصرف آب صرفه جویی کنیم و کشاورزان نیز از کشت دوم پرهیز کنند.

حجت الاسلام موحدی در ادامه با اشاره به در پیش بودن پنجم اردیبهشت ماه سالروز واقعه طبس و شکست امریکا در آن منطقه گفت:کارشنانسان امریکایی گفتند که آن واقعه احساس ناامیدی ملی را بریشان برانگیخت و امریکا به حقیقت در طبس تخریب شد.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز قدس این یادگار امام راحل(ره)، افزود: روز قدس سند اثبات مسلمانی ماست چرا که آمده کسی که ندای مظلومی را بشنود و جوابش را ندهد مسلمان نیست.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه روز قدس فرصت مغتنمی برای اعلام انزجار از صهیونیسم، این جنایتکار خون آشام است، گفت: بنابراین ضروری است تا در این روز بیش از همیشه نسبت به دفع ابر شرور دنیا اهتمام داشته باشیم.

کبودراهنگ

حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز و در جمع نمازگزاران این شهرستان با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام و مقام امام علی (ع) اظهار کرد: بهشت مشتاق دوستداران و شیعیان امام علی (ع) است.

 

وی تقدیر از ستاد مقابله با کرونا و مدافعان سلامت افزود:از همه کسانی که شیوه نامه های بهداشتی را در مراسمات شب های قدر رعایت می کنند تقدیر و تشکر می کنم.

 

 

باقری در خصوص دوم اردیبهشت و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آینده سپاه آینده ی بسیار روشنی است تشکیل این نیروی انقلابی برگرفته از ایده ها و تفکرات معمار کبیر انقلاب اسلامی بود.

 

وی با اشاره به و عملیات و حمله به طبس اضافه کرد: خارج شدن از قانون استعماری کاپیتولاسیون و تسخیر لانه جاسوسی آن ها در ایران باعث زمینه سازی و برنامه ریزی حمله ای نظامی به ایران شد که صحرای طبس با دستان غیبی خداوند جهنمی برای دشمنان اسلام شد.

 

امام جمعه کبودراهنگ با اشاره به روز جهانی قدس بیان کرد:روز جهانی روز فریاد مظلومیت بر سر زیاده خواهی های استکبار جهانی است و حضور مسلمانان جهان در روز قدس مشت محکمی بر دهان یاوه گویان غربی است.

 

نقی باقری در انتها خاطر نشان کرد: روز جهانی قدس روز اضمحلال اسرائیل ،آمریکا و استکبار جهانی و پیروزی تفکر مقاومت و انقلابی در جهان است.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۲ اردیبهشت این شهر، با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار(ع)، بردباری، امانتداری، راستگویی، وفای به عهد، داشتن حسن خلق را از نشانه‌های انسانهای باتقوا برشمرد.

وی با اشاره به فرصت ماه مبارک رمضان و بهره‌گیری از شبهای قدر، گفت: قدر؛ شب نزول قرآن، تقدیر و بخشودن گناهان است و نباید این فرصت از دست بدهیم.

امام جمعه اسدآباد با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، گفت: باید عشق و ارادت خود را به مولای متقیان با برپایی مراسمات عزا، سینه زنی، نوحه سرایی و توسل به او نشان داد.

وی به ویژگی‌ها و آثار و برکات وجودی حضرت علی(ع) پرداخت و تصریح کرد: در روز شهادت این امام همام مراسم و دسته عزاداری از مقابل دفتر امام جمعه برگزار و در مسجد جامع برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با اشاره به سالروز تأسیس سپاه و نقش آفرینی این نهاد در زمینه های مختلف گفت: سپاه در دوران سازندگی، سیل و زلزله، کرونا با به کارگیری بسیج نقش مهم و بزرگی داشته که باید قدردان این نهاد و نیروهای ارزشی آنها باشیم.

وی با سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس، گفت: باید این رخداد برای نسل جون و نوجوان بازگویی شود که چطور پروردگار طوفان شنی را بر آمریکا و دشمن فرود آورد تا گزندی به ایران و ملت نرسد.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان با عنوان روز قدس بر برپایی راهپیمایی تأکید کرد و گفت: در ای روز همزمان با سراسر کشو در حمایت از فلسطینیان و اولین قبله‌گاه مسلمانان جنایات استکبار و صهیونیسم را محکوم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=150577
  • دیدگاه‌ها برای نقش‌آفرینی سپاه در دوران مختلف بی‌بدیل است/لزوم توجه به گله مندی مردم، نسبت به تبعیض در پرداختی ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.