• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

نظارت میدانی دقیق بر شبکه تولید و توزیع، برای اطمینان از تأمین مرغ مورد نیاز مردم

  • کد خبر : 119005
  • 06 تیر 1400 - 12:44
نظارت میدانی دقیق بر شبکه تولید و توزیع، برای اطمینان از تأمین مرغ مورد نیاز مردم

دادستان مرکز استان همدان با بیان اینکه مشکل کمبود مرغ در تعطیلاتی که گذشت مقطعی بود و برطرف شد، گفت: کاهش جوجه ریزی به دلایل مختلف در این روزها می تواند زمینه ساز مشکل بزرگتری باشد که به کاهش تولید مرغ و کمبود آن در ماه های آتی منجر می شود و به عنوان مدعی […]

دادستان مرکز استان همدان با بیان اینکه مشکل کمبود مرغ در تعطیلاتی که گذشت مقطعی بود و برطرف شد، گفت: کاهش جوجه ریزی به دلایل مختلف در این روزها می تواند زمینه ساز مشکل بزرگتری باشد که به کاهش تولید مرغ و کمبود آن در ماه های آتی منجر می شود و به عنوان مدعی العموم از هم اکنون بررسی و پیگیری موضوع را در دستور کار قرار داده ایم و اجازه اختلال در بازار را نخواهیم داد.

به گزارش عصر همدان، به دنبال گزارش های مردمی مبنی بر کمبود مرغ در تعطیلات آخر هفته ای که گذشت حسن خانجانی موقر دادستان مرکز استان همدان پیگیر ماجرا شد تا بداند علت کمبود مرغ در پنجشنبه و جمعه چه بوده است.

وی در بازدید میدانی از محل توزیع مرغ، از توزیع کننده های محلی، علت را جویا شد.

خانجانی موقر در این باره گفت: در حال حاضر روزانه میزان کشتار مرغ به این دادستانی اعلام می شود و ما نیز مطابق با سهمیه های از پیش تعیین شده به دادستان های شهرستان اعلام می کنیم که چه میزان مرغ برای بازار آن شهرستان ارسال می شود.

دادستان مرکز استان همدان با تاکید بر اینکه به استناد مستندات و مشاهدات میدانی ،مشخص شده در این روزها با کاهش تولید مرغ مواجه نیستیم، اظهار کرد: سیستم توزیع مرغ مشکلاتی دارد و برای حل این مشکلات کنترل و نظارت بر عرضه و توزیع مرغ از آنجا که خواسته مردمی است در دستور کار ما قرار گرفته است.

خانجانی با اشاره اینکه مشکل پیش آمده کمبود مرغ در مرکز شهر در روز پنجشنبه هفته گذشته مقطعی بود و امروز شنبه مرتفع شده، افزود: برخی افراد از این مشکلات به وجود آمده حتی برای یک روز هم شده، سوءاستفاده می کنند و مرغ را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند.

وی همچنین عنوان کرد: کاهش جوجه ریزی به دلایل مختلف در این روزها، می تواند مشکل بزرگتری باشد که زمینه ساز کمبود تولید مرغ در ماه های آتی می شود.

دادستان مرکز همدان تصریح کرد: مجدانه پیگر آن هستیم تا چرایی کاهش جوجه ریزی در سطح مرغداری ها مشخص شود، هرچند که کمبود دان مرغ یکی از دلایلی است که رسیک پذیری مرغداران برای جوجه ریزی را کاسته است.

خانجانی موقر عنوان کرد: با این حال از هم اینک مسئله را پیگیر شده ایم تا با نظارتی دقیق به دنبال احقاق حقوق عامه باشیم و اگر کوتاهی از سوی هر ارگانی رخ داده، آنان را مؤظف به انجام تکالیفشان کنیم تا در نهایت کمبود مرغ را به حداقل برسانیم.

به گزارش عصرهمدان، به نظر با ورود دادستان مرکز استان همدان، کنترل و نظارت ویژه ای بر عرضه و توزیع مرغ در دست انجام است تا در تابستان پیش رو، استان به دلیل پیش بینی افزایش مصرف مرغ با کمبود این ماده غذایی مواجه نشود.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=119005
  • دیدگاه‌ها برای نظارت میدانی دقیق بر شبکه تولید و توزیع، برای اطمینان از تأمین مرغ مورد نیاز مردم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.