• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

نداشتن پیست مناسب قایقرآنی بزرگترین چالش ورزشکاران ایرانی

  • کد خبر : 30402
  • 16 آبان 1398 - 9:44
نداشتن پیست مناسب قایقرآنی بزرگترین چالش ورزشکاران ایرانی

بانوی قهرمان قایقرآنی در همدان با اشاره به نداشتن پیست مناسب در کشور گفت : در حال حاضر بزرگترین چالش قایقرآنان ایران نداشتن پیست مناسب قایقرآنی است، که روی تمرینات و نتیجه گرفتن مسابقات تاثیر مستقیم دارد . به گزارش عصر همدان؛ رشته قایقرآنی در بین ورزشکاران همدانی از امتیازات ویژه ای برخوردار است و […]

بانوی قهرمان قایقرآنی در همدان با اشاره به نداشتن پیست مناسب در کشور گفت : در حال حاضر بزرگترین چالش قایقرآنان ایران نداشتن پیست مناسب قایقرآنی است، که روی تمرینات و نتیجه گرفتن مسابقات تاثیر مستقیم دارد .

به گزارش عصر همدان؛ رشته قایقرآنی در بین ورزشکاران همدانی از امتیازات ویژه ای برخوردار است و استان همدان توانسته مدال آوران زیادی را در این رشته همچون آرزو حکیمی به خانواده قایقرآنی معرفی کند و حرفی برای گفتن داشته باشد، قایقرآنان همدانی همچنان با کمترین امکانات در میادین جهانی و بین المللی همچنان می درخشند.

کیمیا زارعی قایقرآن همدانی که در مسابقات آسیایی توانست مدال برنز کسب کند و شانس این رشته ورزشی را در المپیک توکیو ۲۰۲۰ افزایش دهد چرا که قایقرآنی یکی از رشته های المپیکی همدانی ها است و تمام توان خود را برای حضور دوباره در این تورنومنت ورزشی به کار می گیرند.

کیمیا زارعی قایقرآن خوب همدانی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار داشت: متولد ۱۳۷۰ و اهل همدان هستم که هم اکنون عضو تیم ملی روئینگ و سه سال است به طور حرفه ای کار می کنم.

وی با اشاره به تجربیات خود در قایقرآنی گفت: به مدت سه سال این ورزش را حرفه ای انجام می دهم و تجربه ۳ مسابقه آسیایی را دارم.

زارعی عنوان کرد: در مسابقات جوانان دو مدال نقره و یک برنز و در مسابقات بزرگسالان دو مدل برنز کسب کردم.

قایقرآن همدانی با اشاره به مهارت ورزشکاران همدانی در این رشته افزود: علاقه من به رشته قایقرآنی از طریق مدرسه انجام شد و در مسابقات استعدادیابی از طریق مدرسه انتخاب شدم و به روئینگ علاقمند شدم.

کیمیا زارعی با اشاره به امکانات کم ورزشی در همدان گفت: در همدان امکانات خوبی نداریم و ورزشکاران تمرینات خوبی ندارند ونیاز داریم استان از فدراسیون درخواست تجهیزات کنند تا بتوانیم تمرینات هوازی و بدنسازی خوبی داشته باشیم چرا در همدان پارو هم نداریم .

وی با تاکید بر تمرین قایقرآنان در مساحت های بالای ۲۰۰۰ متر گفت: همدانی ها در آبشینه باید تمرین کنند که مساحت آن ۵۰۰ متر است.

زارعی رشته روئینگ را یک رشته استقامتی دانست و گفت: در رشته روئینگ قایقرآن و نحوه پارو زدنش بیشتر باید با وضعیت جسمی یکی باشد و به دستانی بلند و قدی بلند نیاز است.

مدال آور مسابقات آسیایی افزود: بزرگترین چالش قایقرآنان در ایران نداشتن پاروی استاندارد و نداشتن پیست مناسب است چرا که در مسابقات برون مرزی و محل تمریناتی که برای ورزشکارها در نظر گرفته می شود اصلاً سالن بدنسازی و غیره وجود ندارد و در حد تیم ملی هم نیست چه برسد به مسابقات آسیایی و برون مرزی و تمام قایقرآنان کشوری با این مشکل مواجه هستند و نداشتن پیست مناسب روی تمرینات و در نتیجه عملکردشان در مسابقات تاثیر مستقیم دارد.

انتهای پیام /آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=30402
  • دیدگاه‌ها برای نداشتن پیست مناسب قایقرآنی بزرگترین چالش ورزشکاران ایرانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.